Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg holder på å skifte browser - fra Opera til Firefox.

'Holder på' fordi det ikke ser ut til at eksport og import av bokmerker fra Opera til Firefox er mulig, dermed må jeg gjøre dette, manuelt, en-for-en. Morsomt. Eller er det noen som vet en annen mulighet?

En annen ting: En gang i verden fikk jeg hjelp til å hake vekk 'noe' slik at jeg slipper å få opp en gul tekststripe der musepeker tilfeldigvis legger seg. Altså feks her i Dol kommer det opp 'informativ' tekst om hvem som har skrevet innlegget, når etc. Det er ekstremt irriterende. Noen?

En siste ting: Er det noe jeg kan gjøre for at leste innleggsoverskrifter i feks Dol endrer farge - slik jeg er vant med fra Opera? Nå endrer innleggsoverskriftene kun seg i 100 nyeste, ikke i trådene.

Ja, det var det jeg hadde i denne runden :-)

På forhånd tusen takk for svar!

Fortsetter under...

Skrevet

"En siste ting: Er det noe jeg kan gjøre for at leste innleggsoverskrifter i feks Dol endrer farge"

Det er en bug som har vært i Firefox siden tidenes morgen, og med tanke på hvor lang tid de har hatt på seg til å fikse det uten å ha gjort det, ville jeg ikke ventet på det :-)

Tidligere ville jeg anbefalt Firefox fremfor Opera. Etter versjon 1.0 har jeg imidlertid så mange problemer som forutsetter at jeg sletter default profilen og lager en ny en - og dermed mister all cache og url-historie, at jeg har konkludert med at det ikke er særlig mye bedre. Det finnes ganske enkelt ikke en skikkelig god browser. Har laget en selv, men den fungerer bare på de enkleste sider.

"................................."

Skrevet

"En siste ting: Er det noe jeg kan gjøre for at leste innleggsoverskrifter i feks Dol endrer farge"

Det er en bug som har vært i Firefox siden tidenes morgen, og med tanke på hvor lang tid de har hatt på seg til å fikse det uten å ha gjort det, ville jeg ikke ventet på det :-)

Tidligere ville jeg anbefalt Firefox fremfor Opera. Etter versjon 1.0 har jeg imidlertid så mange problemer som forutsetter at jeg sletter default profilen og lager en ny en - og dermed mister all cache og url-historie, at jeg har konkludert med at det ikke er særlig mye bedre. Det finnes ganske enkelt ikke en skikkelig god browser. Har laget en selv, men den fungerer bare på de enkleste sider.

"................................."

Kort sagt: "All software sucks" :)

Skrevet

Hei!

En gang i verden ga du meg følgende Operaoppskrift for å få fjernet de små, gule vinduene som tyter fram hver gang (hvilket er hele tiden) musepila peker på noe som kan lenkes:

Tools > Preferences > Windows, ta bort haken ved 'Show tooltips'.

Vet du hvordan man gjør i andre browsere, eller mer spesifikt Moz Firefox?

Jeg har lett og lett, men finner ikke tilsvarende framgangsmåte og -sted i denne browseren.

Det er bare utrolig forstyrrende med alt som flasher og svirrer - idet en slik 'tooltips' kommer opp, dirrer samme tekst nederst, på en egen linje. Håper den også forsvinner dersom tooltipsfunksjonen sendes til de evige og absurde datajaktmarker.

Skrevet

Jepp. Bortsett fra den vi lager selv...:-)

"......................................"

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...