Gå til innhold

Binde renten?

favn

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Rikssynser-økonomene påstår at det historisk sett aldri har lønt seg å binde renten.

Men akkurat nå for tiden er jeg usikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rikssynser-økonomene påstår at det historisk sett aldri har lønt seg å binde renten.

Men akkurat nå for tiden er jeg usikker.

Nettopp. Vanligvis ignorerer også jeg snakk om å binde, men nå... har boliglån til 3,10%, hvilket vel er bra. Bundet rente vil kanskje bli 4,5% eller noe sånt?

Vanskelig dette.

Takk for innspill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp. Vanligvis ignorerer også jeg snakk om å binde, men nå... har boliglån til 3,10%, hvilket vel er bra. Bundet rente vil kanskje bli 4,5% eller noe sånt?

Vanskelig dette.

Takk for innspill

Jeg tror de "lange" rentene faktisk kryper over 5 % for tida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror de "lange" rentene faktisk kryper over 5 % for tida.

Men det frister jo ikke.

Bandt lånekasserenta for etpar år siden. Og så falt renta. Da var jeg rimelig lur og tok et fag slik at renteavtalen ble opphevet.

Vet om flere som bandt både lånekasserente og vanlig bankrente. De har angret seg syke.

Synd man ikke kan putle inn eller ut noen kroner i banken og dermed begynne på ny frisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har man råd til toppene innimellom, lønner det seg jo "aldri" på lang sikt (feks 20 år) å binde renten. Den flytende vil gjennomsnittelig oftest holde seg under den faste renten.

Men jeg også har funnet tanken på å binde renten nå svirrende i hodet mitt. Kaster den vekk igjen... og håper det beste ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest dina2

Jeg går for flytende rente, hittil har det alltid lønnt seg. Men som enslig vil jeg nok få store problemer om renta stiger til 6 prosent, men den tid den sorg. Koser meg med stort flott hus nå iallefall:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går for flytende rente, hittil har det alltid lønnt seg. Men som enslig vil jeg nok få store problemer om renta stiger til 6 prosent, men den tid den sorg. Koser meg med stort flott hus nå iallefall:)

Stort, flott hus og alene? Høres dristig ut. Men det er vel sikkert gode betingelser for deg som gjør at det går an.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har man råd til toppene innimellom, lønner det seg jo "aldri" på lang sikt (feks 20 år) å binde renten. Den flytende vil gjennomsnittelig oftest holde seg under den faste renten.

Men jeg også har funnet tanken på å binde renten nå svirrende i hodet mitt. Kaster den vekk igjen... og håper det beste ;-)

Ja, jeg er altså der, jeg og. Tror mest på å holde seg rolig og flyte med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dina2

Stort, flott hus og alene? Høres dristig ut. Men det er vel sikkert gode betingelser for deg som gjør at det går an.

Jepp, har gjort et skikkelig kupp, fått det for under halv pris:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mary Poppins

Har man råd til å betjene et lån selv når renter er rundt 6% så hadde jeg ikke bundet renten, helt klart. Men hvis en renteøkning vil føre til store økonomiske problemer hadde jeg bundet renten fra 2006. Dette fordi jeg har en sterk følelse av at renten ikke vil holde seg så lav som den er nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har valgt flytende rente og forhøyet innbetaling nå som det er lav rente. Går renten opp kan jeg redusere innbetalingene. Fast rente er for dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...