Gå til innhold

RØDMING


Gjest Huii

Anbefalte innlegg

Hei!Nå har jeg brukt seroxat i snart 9 mnd. Bruker det egentlig på grunn av store problemer med rødming. Men sa til legen min at jeg hadde sosial angst. Vet ikke om jeg har angst eller om det er pga all rødmingen opp igjennom årene at jeg har utviklet angst for alt som har med andre mennesker å gjøre. Jeg lever svært begrenset, rødmingen (angsten) hemmer meg mye. Det som er problemet nå er, at jeg har lest så mye negativt om seroxat at jeg tør ikke bruke det lenger. Må jeg trappe ned langsomt når jeg bare har brukt det i 9 mnd? Finnes det noen alternativ som hjelper mot rødming? Jeg har aldri snakket med noen om rødme-problemet mitt og kommer aldri til å gjøre det heller. Men hva skal jeg gjøre? Slitt med dette i 15 år!!Operasjon er for risikabelt pga bivirk.Veldig takknemlig for svar :)Vennelig hilsen Ariel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

marlenexxx27

Noen mennesker driver og maser om at de rødmer så jævlig. Jeg skjønner ikke det der. Jeg legger aldri merke til at noen rødmer. Jeg tror at folk som rødmer overvurderer hvor røde de egentlig blir, de overvurderer hvor godt andre legger merke til det, og de overvurderer i hvert fall hvor opptatt andre er av det.

Hvor interessant er det egentlig at noen rødmer? Man får en litt mer rødlig nyanse i ansiktet, so what?? Tenk om du hadde problemer som handla om at du slevja hele tida? Eller at du fjerta hele tida? Eller at snørret ditt stadig rant? Eller at når du lo, så lo du på innoverpust, slik at du lagde en sånn jævlig kvælelyd? Eller at du hadde psoriassis i ansiktet, og stadig mista hudflak som falt ned på klær/bord/i mat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen mennesker driver og maser om at de rødmer så jævlig. Jeg skjønner ikke det der. Jeg legger aldri merke til at noen rødmer. Jeg tror at folk som rødmer overvurderer hvor røde de egentlig blir, de overvurderer hvor godt andre legger merke til det, og de overvurderer i hvert fall hvor opptatt andre er av det.

Hvor interessant er det egentlig at noen rødmer? Man får en litt mer rødlig nyanse i ansiktet, so what?? Tenk om du hadde problemer som handla om at du slevja hele tida? Eller at du fjerta hele tida? Eller at snørret ditt stadig rant? Eller at når du lo, så lo du på innoverpust, slik at du lagde en sånn jævlig kvælelyd? Eller at du hadde psoriassis i ansiktet, og stadig mista hudflak som falt ned på klær/bord/i mat?

Bra med gjennomtrekk mellom øra hos deg, eller?

Enkelte som har alvorlige problemer med rødming blir blodrøde i hele ansiktet av den "minste" ting. Slikt kan man selvfølgelig få komplekser av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

marlenexxx27

Bra med gjennomtrekk mellom øra hos deg, eller?

Enkelte som har alvorlige problemer med rødming blir blodrøde i hele ansiktet av den "minste" ting. Slikt kan man selvfølgelig få komplekser av!

Du har helt rett. Når noen har komplekser for noe, så må man ta det alvorlig. Å se på ting litt i perspektiv er så teit! Å ha litt humor i forhold til all slags ting man kan bekymre seg over er nesten det dummeste og mest ondskapsfulle man kan gjøre!

Jeg angrer på innlegget mitt. I stedet gråter jeg en skvett, for alt er så tungt og vanskelig. Komplekser og bekymringer... hva er egentlig vitsen med det hele? Jeg lar meg tynge ned av hvor alvorlig og fælt alt er... så urettferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har helt rett. Når noen har komplekser for noe, så må man ta det alvorlig. Å se på ting litt i perspektiv er så teit! Å ha litt humor i forhold til all slags ting man kan bekymre seg over er nesten det dummeste og mest ondskapsfulle man kan gjøre!

Jeg angrer på innlegget mitt. I stedet gråter jeg en skvett, for alt er så tungt og vanskelig. Komplekser og bekymringer... hva er egentlig vitsen med det hele? Jeg lar meg tynge ned av hvor alvorlig og fælt alt er... så urettferdig.

"Du har helt rett. Når noen har komplekser for noe, så må man ta det alvorlig. Å se på ting litt i perspektiv er så teit! Å ha litt humor i forhold til all slags ting man kan bekymre seg over er nesten det dummeste og mest ondskapsfulle man kan gjøre!"

Jeg fant ingenting humoristisk i innlegget ditt, jeg. Jeg fant ingen oppfordring til å se på det i perspektiv eller med godt humør.

Jeg fant en tone som bagatelliserer andres problemer fordi DU ikke ser på det som et problem.

Jeg fant ikke et eneste godt råd om hva "Huii" kunne gjøre for å lindre problemet sitt. Jeg fant bare en intetanende bedreviter som disser en annens vanskeligheter.

Hvordan ville du likt det om du ble møtt på samme måte hvis du hadde turt å legge ut om noe du virkelig sliter med? Om noen hadde svart at; "..noen maser så jævelig om dette.." "..jeg skjønner ikke vitsen..." "...du overdriver problemet ditt.."

Men du er vel så tøff og flott og kan se alt i det beste perspektivet, så du hadde vel bare syns det var et flott svar å få, tenker jeg? :-) Uansett om svaret kom fra en som overhodet ikke ante noen ting om i hvor stor grad dette problemet ødela for livet ditt.

Når man går på medisiner mot det, og operasjon er vurdert er det ikke snakk om litt kledelig rødfarge i kinnene, vet du...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen mennesker driver og maser om at de rødmer så jævlig. Jeg skjønner ikke det der. Jeg legger aldri merke til at noen rødmer. Jeg tror at folk som rødmer overvurderer hvor røde de egentlig blir, de overvurderer hvor godt andre legger merke til det, og de overvurderer i hvert fall hvor opptatt andre er av det.

Hvor interessant er det egentlig at noen rødmer? Man får en litt mer rødlig nyanse i ansiktet, so what?? Tenk om du hadde problemer som handla om at du slevja hele tida? Eller at du fjerta hele tida? Eller at snørret ditt stadig rant? Eller at når du lo, så lo du på innoverpust, slik at du lagde en sånn jævlig kvælelyd? Eller at du hadde psoriassis i ansiktet, og stadig mista hudflak som falt ned på klær/bord/i mat?

Ingen andre enn de som har dette problemet selv kan fatte hva det dreier seg om. Desverre. Og Marlenexxx27, jeg gidder ikke tenke på hvordan det hadde vært og ha psoriasis og de andre ting du nevner. Mitt problem er STORT for meg, hva andre mener og tror blåswer jeg i. Det dreier seg ikke om litt rødme pga av flauhet forstår du. Det preger livet mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Du har helt rett. Når noen har komplekser for noe, så må man ta det alvorlig. Å se på ting litt i perspektiv er så teit! Å ha litt humor i forhold til all slags ting man kan bekymre seg over er nesten det dummeste og mest ondskapsfulle man kan gjøre!"

Jeg fant ingenting humoristisk i innlegget ditt, jeg. Jeg fant ingen oppfordring til å se på det i perspektiv eller med godt humør.

Jeg fant en tone som bagatelliserer andres problemer fordi DU ikke ser på det som et problem.

Jeg fant ikke et eneste godt råd om hva "Huii" kunne gjøre for å lindre problemet sitt. Jeg fant bare en intetanende bedreviter som disser en annens vanskeligheter.

Hvordan ville du likt det om du ble møtt på samme måte hvis du hadde turt å legge ut om noe du virkelig sliter med? Om noen hadde svart at; "..noen maser så jævelig om dette.." "..jeg skjønner ikke vitsen..." "...du overdriver problemet ditt.."

Men du er vel så tøff og flott og kan se alt i det beste perspektivet, så du hadde vel bare syns det var et flott svar å få, tenker jeg? :-) Uansett om svaret kom fra en som overhodet ikke ante noen ting om i hvor stor grad dette problemet ødela for livet ditt.

Når man går på medisiner mot det, og operasjon er vurdert er det ikke snakk om litt kledelig rødfarge i kinnene, vet du...

Takk for støtten Carma :)

Tusen takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bugge -jenta

Synes du seroxat hjelper mot rødmingen?

Har du det bedre med seroxat enn uten i forhold til å leve et sosialt liv?

Har du store bivirkninger av denne medisinen? Hvis ikke, glem alt skrekkprat rundt preparatet. Vet at det med jevne mellomrom blir slått stort opp, og Dagbladet omtalte seroxat i negative ordelag forleden. De kommer sjelden med en nyansert fremstilling, for hvem ville lest den da?

Seroxat er ikke for alle, men kan være en utmerket medisin for deg. Etter 9 mnd vet du om du lever med en medisin som gjør livet ditt verre. Er du usikker på virkningen, ta problemet opp med legen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sussilito

Det å rødme i enhver situasjon er bare for jævelig.Jeg har gjort det selv og fikk etterhvert totalt angst... Det er en grusom sirkel å havne i!

Jeg har gått på Zoloft i snart et år og har fått et nytt liv. Jeg kommer ikke til å slytte med det første. Angsten er så og si borte, jeg rødmer ikke mer. Det er helt utrolig!!! :-) Jeg merker at jeg ikke lenger rødmer i situasjoner som jeg gjorde det i før. Det er så utrolig godt. Jeg klarer å være naturlig, jeg klarer å være meg - avslappet.

Jeg synes _ikke_ du burde slutte på medisinene hvis du føler de hjeler deg! Drit i det som sto i Dagbladet. Jeg leste deg også, men tenkte at det måtte være noe mer en medisinene som lå bak.

De funker for deg - det holder!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...