Gå til innhold

Hva definerer du som rik?

Anbefalte innlegg

petter smart
Skrevet

Jeg sammenligner meg med resten av verden og må dermed konkludere med at jeg definitivt er rik. Synes det er vulgært når nordmenn ønsker å bli rikere.

NÅr jeg sammenligner med med resten av verdens befolkning ser jeg at jeg har det bedre enn de aller fleste. Men det betyr ikke at jeg er rik av den grunn.

En kan ha det bra uten å være rik.

Fortsetter under...

Gjest rutangis netu
Skrevet

20 mill var nok litt drøyt etter min målestokk.

Rik for meg, på den materialistiske måten, er hvis en har råd til dyre biler, har hus og hytte og båt, kan spise ute på restaurant når en har lyst, dra på ferien, kjøpe de klærne en har lyst på, og kan bytte møbler hvis en har lyst. Må en tenke over hva en bruker i hverdagen, er en ikke rik iallefall.

Men vil heller være rik på menneskelige relasjoner, ha god helse og fredelige omgivelser. DET er virklig å være rik.

Gjest BraØkonomi
Skrevet

20 mill var nok litt drøyt etter min målestokk.

Rik for meg, på den materialistiske måten, er hvis en har råd til dyre biler, har hus og hytte og båt, kan spise ute på restaurant når en har lyst, dra på ferien, kjøpe de klærne en har lyst på, og kan bytte møbler hvis en har lyst. Må en tenke over hva en bruker i hverdagen, er en ikke rik iallefall.

Men vil heller være rik på menneskelige relasjoner, ha god helse og fredelige omgivelser. DET er virklig å være rik.

Det er ikke noe enten eller.

Man kan godt være rik, eller såkalt velbeslått, og samtidig sette de verdiene du ramser opp like høyt som du gjør.

Gjest rutangis netu
Skrevet

Det er ikke noe enten eller.

Man kan godt være rik, eller såkalt velbeslått, og samtidig sette de verdiene du ramser opp like høyt som du gjør.

Vet det, jeg har vel litt av begge deler jeg egentlig. Men så er jeg ikke så veldig stornøyd da! hehe... Kommer vel an på hvem en sammenligner med!

Skrevet

Man er rik når man er økonomisk uavhengig og ikke trenger tenke på prisen. Før det har man bare god råd :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...