Osiris Skrevet 22. mars 2005 Skrevet 22. mars 2005 Det må du nesten spørre samene om. De er norske når det gjelder rettigheter, ikke så norske når det gjelder forpliktelser. Veldig enkelt sagt. De må jo også følge norske lover da. Sametinget har jo ikke lovgivende myndighet slik som Stortinget har. 0 Siter
flisa Skrevet 23. mars 2005 Skrevet 23. mars 2005 Åh, du må ha lang lunte, flisa. Tror jeg hadde klikka hvis mannen min hadde antyda noe sånt som gubben din sa der ;o) Jeg kjenner han så godt -så jeg vet hva som er sant og ikke 0 Siter
Gjest malun Skrevet 23. mars 2005 Skrevet 23. mars 2005 Nei. Det er ingen grunn til at disse joikaindianerne skal markere noen stat i staten, samene får enten akseptere at de er nordmenn, eller så kan de til hælvete padle i pulkene sine over til Grønland og vifte med vimplene sine der. Legg samtidig ned det hersens "sametinget" også. God påske! *LOL* Innleggene dine er stort sett alltid verdt å lese, enten man er enig eller ei. Du formulerer deg så fordømt godt. ;o) 0 Siter
Jeg er en annen Skrevet 23. mars 2005 Skrevet 23. mars 2005 Jeg syns alle flagg skulle vært tillatt i 17. mai-toget. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 23. mars 2005 Skrevet 23. mars 2005 Jeg kjenner han så godt -så jeg vet hva som er sant og ikke Oki, da får jeg vel se litt gjennom fingrene når jeg leser innlegg fra han ;o) 0 Siter
flisa Skrevet 23. mars 2005 Skrevet 23. mars 2005 Oki, da får jeg vel se litt gjennom fingrene når jeg leser innlegg fra han ;o) Jeg hører fliringa jeg vettu :-) 0 Siter
ariadne Skrevet 23. mars 2005 Skrevet 23. mars 2005 Vi feirer frihet og demokrati, altså bør folk få bære det flagget de vil, (og da har jeg ikke engang nevnt at det samiske flagget er offisielt flagg i Norge). Et forbud mot andre flagg står for meg som det motsatte av hva vi feirer. Hvis forbud blir utfallet må jeg finne meg grilldress og tresko til 17. mai. Det spørs hva de andre korpsmødrene sier til det under pølsesalget... 0 Siter
Gjest togli Skrevet 23. mars 2005 Skrevet 23. mars 2005 Jeg hører fliringa jeg vettu :-) Noen fordeler må tross alt dere som hører ha ;o) 0 Siter
ariadne Skrevet 23. mars 2005 Skrevet 23. mars 2005 Vi er like enig i denne saken som med hoppjentene :-) Men...het ikke han Flisgubben, da? 0 Siter
flisa Skrevet 25. mars 2005 Skrevet 25. mars 2005 Men...het ikke han Flisgubben, da? Det var før han ble utestengt - for 100 år siden, det. 0 Siter
ariadne Skrevet 25. mars 2005 Skrevet 25. mars 2005 Det var før han ble utestengt - for 100 år siden, det. Akkurat, ja. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.