Gå til innhold

mannen vil at hun skal dø, foreldrene vil hun skal leve.

flisa

Anbefalte innlegg

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=271213

For en grusom sak!

...og det er vel mannen som er hennes næremeste pårørende. Jeg skjønner både foreldrene som ikke med letthet vil gi slipp på barnet sitt, og jeg skjønner mannen som ikke orker mer....MEN å la noen dø av sult, det syns jeg er så forjævlig at jeg har ikke ord.! Orker han virkelig å være vitne til det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 192
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• favn

32

• flisa

23

• Dorthe

19

• Zarine

18

Mest aktive i denne tråden

Jeg kan skjønne foreldrene, men hallo?! Hun har ligget sånn i 15 år - det er vel bortimot totalt usannsynlig at hun vil våkne igjen?

Men å sulte henne ihjel er en grotesk løsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

serendipity

Er det fordi det ikke er lov å gi henne en sprøyte, fordi det da betegnes som aktiv dødshjelp? det vil jo være langt mer humant enn å vente på at hun skal sulte ihjel/tørke ut??

*rister på hodet*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

petter smart

Det grusomme er alle de rundt dette som river og sliter i en stakkars kvinne, som i praksis har vært død i mange år.

Hun vil aldri kunne våkne opp og bli normal igjen. Det vil aldri oppdages en kur.

Hvorfor skal en forlenge et meningsløst liv. Et liv som er avhengig av maskiner for å fortsette.

Hvorfor ikke vise henne litt respekt og la henne dø i fred.

Det kan virke grotesk å la henne sulte ihjel, men hun vil ikke føle noe. Det hadde selvfølgelig vært bedre å gitt en sprøyte e.l., men dette er som kjent ikke lov.

Tror du ikke det er like tøft å se henne ligge der som en grønnsak?

Foreldrene nekter å innse realitetene. De vil ikke gi slipp på henne, men livet hennes er over. Hun holdes kunstig i live. Det burde hun slippe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan skjønne foreldrene, men hallo?! Hun har ligget sånn i 15 år - det er vel bortimot totalt usannsynlig at hun vil våkne igjen?

Ja det er akkurat det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes det er grusomt. Så lenge det er liv er det tross alt håp, og at hun skal bli pina ihel er jo helt grotesk.

Ingen vet hva som foregår inne i hodet på jenta.

Håper foreldrene får forandret dette, og at hun får leve slik DE ønsker.

Hvordan skal det bli til slutt, hvis man bare kvitter seg med dem som er i veien for noen (her mannen). Nei, dette er for drøyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest liten anne

Ja, helt sykt at de ikke bare kan gi henne en overdose morfin eller noe, men må la henne sulte.

Tragisk at et menneske skal måtte ligge sånn, og miste all respekt på den måten.,

Hadde jeg blitt sånn som henne håper jeg virkelig jeg skulle få lov til å dø, helst raskt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest liten anne

Jeg syntes det er grusomt. Så lenge det er liv er det tross alt håp, og at hun skal bli pina ihel er jo helt grotesk.

Hvordan skal det bli til slutt, hvis man bare kvitter seg med dem som er i veien for noen (her mannen). Nei, dette er for drøyt.

Han vet vel sannsynligivs at hun ikke hadde ønsket å ligge der som en grønnsak, og i respekt av henne så vil han oppfylle dette ønsket. Hvis hun hadde vært i veien hadde det ikke vært noe problem for ham å gått unna, han har torss alt ny dame.

Styg at folk skal måtte ligge sånn, det hadde IKKE jeg ønsket!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg ikke fatter er hvorfor mannen ikke skiller seg fra henne, og lar foreldrene overta omsorgen.

Hvorfor kjemper han for å få henne død år de ikke vil??????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn tenker jeg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du holder med foreldrene? Jeg holder med mannen! Om jeg noen gang skulle bli liggende slik håper jeg at mine kjære innser at det ikke er mitt ønske å bli liggende slik i årevis.

Jeg tror ikke mannen vil ha henne "unna vei" for et videre liv, han kan jo utmerket godt skille seg om det er det som er saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvillingmamma

Det jeg ikke fatter er hvorfor mannen ikke skiller seg fra henne, og lar foreldrene overta omsorgen.

Det samme har jeg tenkt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antagelig fordi han fremdeles elsker henne, men synes det er uverdig å la henne ligge slik. Skjønner ham godt jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så du holder med foreldrene? Jeg holder med mannen! Om jeg noen gang skulle bli liggende slik håper jeg at mine kjære innser at det ikke er mitt ønske å bli liggende slik i årevis.

Jeg tror ikke mannen vil ha henne "unna vei" for et videre liv, han kan jo utmerket godt skille seg om det er det som er saken.

Jeg ville ikke ønsket at mannen min ville latt meg dø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er hun ikke våken? Hun har jo øynene åpne og rører på dem.....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Molly Mandy

Mener å huske at foreldrenes argument er at om han skilles, så vil han ikke motta noen livsforsikring.

Og det er jo slett ikke umulig at er rett.

Saken i seg seg er ganske grusom, men om det er motivet hans, er det bare ennå et bevis på hvor jævlig kyniske folk kan være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å huske at foreldrenes argument er at om han skilles, så vil han ikke motta noen livsforsikring.

Og det er jo slett ikke umulig at er rett.

Saken i seg seg er ganske grusom, men om det er motivet hans, er det bare ennå et bevis på hvor jævlig kyniske folk kan være.

Regner med at de ikke har barn? Hvem vil få utbetalt livsforsikringen hennes dersom de venter med å "ta livet av" henne til mannen skiller seg fra henne da? Foreldrene? Da vil man jo kunne si at de er like ille som mannen.

Men det er jo håpløst for oss å si noe om det, all den tid ingen av oss vet hva som er fakta og ikke her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Molly Mandy

Det grusomme er alle de rundt dette som river og sliter i en stakkars kvinne, som i praksis har vært død i mange år.

Hun vil aldri kunne våkne opp og bli normal igjen. Det vil aldri oppdages en kur.

Hvorfor skal en forlenge et meningsløst liv. Et liv som er avhengig av maskiner for å fortsette.

Hvorfor ikke vise henne litt respekt og la henne dø i fred.

Det kan virke grotesk å la henne sulte ihjel, men hun vil ikke føle noe. Det hadde selvfølgelig vært bedre å gitt en sprøyte e.l., men dette er som kjent ikke lov.

Tror du ikke det er like tøft å se henne ligge der som en grønnsak?

Foreldrene nekter å innse realitetene. De vil ikke gi slipp på henne, men livet hennes er over. Hun holdes kunstig i live. Det burde hun slippe.

Tror ikke at det defineres som å holdes kunstig i live når hun ikke er koblet til en respirator. Hun behøver hjelp til å få i seg næring, men så vidt jeg vet puster hun selv.

Ikke så rart at denne saken som er så tosidig er vanskelig å ta et endelig standpunkt i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Molly Mandy

Regner med at de ikke har barn? Hvem vil få utbetalt livsforsikringen hennes dersom de venter med å "ta livet av" henne til mannen skiller seg fra henne da? Foreldrene? Da vil man jo kunne si at de er like ille som mannen.

Men det er jo håpløst for oss å si noe om det, all den tid ingen av oss vet hva som er fakta og ikke her.

Klart det blir mye hvis-om-atte-dersom-atte, siden man ikke vet. Men forledrene har så vidt jeg vet ikke stilt noe krav om at han bør skille seg.

Påpeker bare at _dersom_det er motivet hans, er det direkte kynisk og kvalmt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nickless

Er hun ikke våken? Hun har jo øynene åpne og rører på dem.....?

Hun er jo våken, men sikkert veldig hjerneskadet.

Hele saken er grotesk.Klart hun sikkert føler noe om de sulter henne ihel,selv om hun ikke klarer å gi uttrykk for det. Hun er jo et levende liv, selv om hun er hjerneskadet.Familien hennes er jo såklart glad i henne og ønsker at hun skal leve.

Så lenge de ikke vet hva hun sanser av ting rundt seg så burde det vært lovstridig å la henne dø.

Noe annet hadde det vel vært om hun lå i dyp koma og legene visste at hun aldri ville våkne mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...