Gå til innhold

Går det an å farge sofatrekk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en sofa hvor jeg kan skifte trekk. Trekket kan vaskes på 60 grader. Nå fikk jeg lyst til å kjøpe et ekstra trekk til sofaen, men finner ikke den fargen jeg ønsker. Går det an å farge trekk i vaskemaskina? Et ekstra hvitt trekk vil ikke koste så mye, men det er dumt om det blir helt mislykka. Noen som har prøvd?

Fortsetter under...

Skrevet

heisann, jeg har prøvd, selve stoffet ble pent farget men problemet var sømmene!! de fikk en mye lysere farge, sikkert noe med om tråden er samme stofftype som sofaen eller ikke:-)

lalala1365380457
Skrevet

vi har gjort det, det gikk med en del farge..som sheba skrev så blir ikke sømmene farget..du må også sjekke hvilken type stoff det er i sofaen, er noe med at enkelte stoff ikke tar til seg fargen.. og en ting til,_uansett_ hva det står på pakningen, sleng stoffet en omgang i vaskemaskinen først så det blir bløtt, hvis ikke blir det ujevn farge!

Skrevet

heisann, jeg har prøvd, selve stoffet ble pent farget men problemet var sømmene!! de fikk en mye lysere farge, sikkert noe med om tråden er samme stofftype som sofaen eller ikke:-)

Takk for svar fra dere. Kanskje jeg bare utsetter prosjektet. Vil ikke ha hvite sømmer rundt hele sofaen.

Skrevet

Takk for svar fra dere. Kanskje jeg bare utsetter prosjektet. Vil ikke ha hvite sømmer rundt hele sofaen.

Jeg vet det skal finnes en slags penn man bruker på sømmer som ikke blir farget, men husker ikke hva det heter. Kan tenke meg at det er samme leverandør.

Skrevet

http://www.herdins.no/

Her finner du spørsmål og svar angående farging av tekstiler.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...