Gå til innhold

jeg orker snart ike mer!


m.s77

Anbefalte innlegg

uff... jeg er på god vei til å gi opp snart!!! panikkangsten slipper ikke taket. lurer nesten på om jeg har utviklet generalisert angst. tankene surrer i hodet hele dagen, lar meg aldri være. fortsatt svimmel og skjelven og litt kvalm.går på 30mg citalopram, men tror ikke det fungerer slik det skal. brukte cipramil før og det fungerte bra med bare 20mg. skal være akkurat det samme virkestoffet sier apoteket, men kan man reagere forskjellig alikevel? håper på svar!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når det er samme virkestoff skal begge deler også virke like bra. Hvor lenge har du gått på 30 mg citalopram? Det kan ta noen uker før du får full effekt.

Var det panikkangst d u brukte cipralex(?) mot også? Tror det kan være nødvendig med høyere dose ved panikkangst enn ved en del andre sykdommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er samme virkestoff skal begge deler også virke like bra. Hvor lenge har du gått på 30 mg citalopram? Det kan ta noen uker før du får full effekt.

Var det panikkangst d u brukte cipralex(?) mot også? Tror det kan være nødvendig med høyere dose ved panikkangst enn ved en del andre sykdommer.

hei orio. har gått på 30mg citalopram i allefall halvannen måned! 20mg i 2 månader før det. har brukt dem i 4 år, følt meg veldig bra, men jeg prøvde å kutte ut rett før jul og da skar det seg. får kanskje prøve og øke til 40mg, men vil jeg ikke få bivirkninger på nytt også da? samme kan det være egentlig, orker ikke gå slik i allefall. alt dreier seg om at jeg ikke føler meg i form, bare lyst til å sove hele tiden, så slipper jeg å legge merke til det. nesten aldri i godt humør lenger, det går selvfølelig litt opp og ned, men er mest nede, langt nede!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bugge -jenta

hei orio. har gått på 30mg citalopram i allefall halvannen måned! 20mg i 2 månader før det. har brukt dem i 4 år, følt meg veldig bra, men jeg prøvde å kutte ut rett før jul og da skar det seg. får kanskje prøve og øke til 40mg, men vil jeg ikke få bivirkninger på nytt også da? samme kan det være egentlig, orker ikke gå slik i allefall. alt dreier seg om at jeg ikke føler meg i form, bare lyst til å sove hele tiden, så slipper jeg å legge merke til det. nesten aldri i godt humør lenger, det går selvfølelig litt opp og ned, men er mest nede, langt nede!

Har du prøvd ut cipralex før cipramil(citalopram)?

Hvis ikke ville jeg prøvd å bytte til cipralex. 10 mg cipralex er omtrent det samme som 20 mg cipramil.

For de fleste er cipralex et bedre alternativ enn cipramil, og har færre bivirkninger. Men det er individuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd ut cipralex før cipramil(citalopram)?

Hvis ikke ville jeg prøvd å bytte til cipralex. 10 mg cipralex er omtrent det samme som 20 mg cipramil.

For de fleste er cipralex et bedre alternativ enn cipramil, og har færre bivirkninger. Men det er individuelt.

nei, jeg har ikke prøvd cipralex. tror jeg skal prøve å øke med en halv tablett til fra i morgen. legen min er på ferie og kommer ikke tilbake før 13 april, og jeg skal liksom begynne og jobbe halvt fra 4 april, noe som ikke går med den formen her:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bugge -jenta

nei, jeg har ikke prøvd cipralex. tror jeg skal prøve å øke med en halv tablett til fra i morgen. legen min er på ferie og kommer ikke tilbake før 13 april, og jeg skal liksom begynne og jobbe halvt fra 4 april, noe som ikke går med den formen her:)

Når legen din kommer tilbake, snakk med vedkommende om bytte av medikament. Cipralex er en utbedret utgave av cipramil, og mennesker som er usikre på effekten av cipramil, bør prøve et skifte. Dette har jeg fra NHD og min egen psykiater. I mellomtiden kan du sikkert øke litt i dose på cipramil.

Vh bugge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...