Gå til innhold

FU: Ønskepåske

Dorthe

Anbefalte innlegg

Hvis dere hadde mulighet hvor ville dere ha tilbrakt påsken da?

Jeg skulle gjerne vært på et cruise i Caribien, sol og varme og spennende steder. Og så ville jeg hatt flust med lommepenger.

God påske alle sammen :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest malun

Aller, aller helst ville jeg gjerne allerede vært i Addis Abeba for å hente en lillebror eller lillesøster til guttungen. Men dit er det langt fram.

Ellers kunne jeg tenke meg å være på en vingård i sør-Frankrike med familie og gode venner. Varme, vin, god mat og gode samtaler. Det hadde vært nyyyydelig.

Men jeg er egentlig godt fornøyd med påsken som den er nå også - vi har vært en tur i Køben, slapper av hjemme, skal besøke familie og ha et par vennemiddager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En litt øde øy, palmer og sandstrender, godt og varmt, lesestoff, et par lørdags-dagblad-kryssord, og en kelner/kokk til min disposisjon.

Skulle vært der til jeg savna "resten" her.

Hadde nok holdt ut et par dager i alle fall :)

God påske til deg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engel 49+

Ville vært på besøk hos noen som ikke hadde høyere ønske enn å lage deilig mat til gjestene sine, fyre på peisen, legge opp til en passe lang skitur.

Det hadde passet meg midt i blinken akkurat nå. Uten pliktfølelse og ansvar i år!!

Alt sammen med gode mennesker som ikke skulle ha det heseblesende festlig og koselig. Men avslappet og naturlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ønske: ferie

Jeg skulle ønske at jeg hadde fri, og at jeg kunne ha reist med mann og barn i dag... Mannen min reiste med eldste barn til sin familie, mens jeg er hjemme med minsten. Så jeg ønsker meg en påske med fri og reise.... En annen gang; jobbet sist påske også. Enten familiebesøk eller en langhelg i en storby.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fler alternativer:

1) Hadde jeg hatt et frisk legeme, ville jeg gått på endeløse, hyggelige og smørefrie fjellturer. Sovet på Turistforeningshytter, blitt brun som en nøtt, og følt meg i ett med naturen. Dette er det mest urealistiske...

2) Hatt en skikkelig Ål-hytte på fjellet. Med bilvei helt frem, vann og strøm.Der skulle vi kost oss med barna (som vi ikke har og som vi sliter litt med å lage), og hundene. Om dagen skulle jeg kost meg med korte fotturer mellom høye brøytekanter, og radio og bok i solveggen, mens sambo fyker innover viddene med avkommene. På kvelden skulle vi ha spilt spill, drukket vin og hatt oss litt (uten unger da self..) Dette er et relativt urelaistisk alternativ, men med lotto, arv og barn fra enten Kina eller Magen KAN det jo ordne seg en dag!

3) Cruise på Nilen. Kjenner noen som har hatt fantastiske opplevelser. Samtidig skulle jeg selvfølgelig lest "Mordet på Nilen"! Dette kan jo la seg ordne, da!

4) Hjemmepåske, med vårblomster, fyr på kakkelovnen, gode bøker, filmer vi liker, god mat og godt drikke, rent sengetøy, kaffe i solkroken på verandaen, kanskje få en fregne eller to, IKM påskeaften, lengre og lysere dager, DOL og "Påskelabyrinten" på P1.... Sånn ER det, og det er jo ikke så gæærnt det heller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville vært tilbake i Thailand og ligget på stranda på en av verdens vakreste paradisøyer...

God påske til deg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Colombia for å hente en lillebror eller -søster. Men dessverre...

I stedet er jeg hjemme med sykt barn og syk mann (og ingen er så syke som sistnevnte...). Skulle egentlig på hyttetur i morgen, men det ser temmelig vemmelig mørkt ut. Jeg har hevet begget to i seng i håp om at de skal sove feberen av seg.

God påske!

Beste hilsen fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Colombia for å hente en lillebror eller -søster. Men dessverre...

I stedet er jeg hjemme med sykt barn og syk mann (og ingen er så syke som sistnevnte...). Skulle egentlig på hyttetur i morgen, men det ser temmelig vemmelig mørkt ut. Jeg har hevet begget to i seng i håp om at de skal sove feberen av seg.

God påske!

Beste hilsen fra

"I stedet er jeg hjemme med sykt barn og syk mann (og ingen er så syke som sistnevnte...)"

Er ikke det typisk?

Det skal jammen ikke mye til mange ganger før det høres ut som de omtrent er døden nær - og klager og syter og vil ha sympati i store doser...

Har sett flere eksempler på det der.

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"I stedet er jeg hjemme med sykt barn og syk mann (og ingen er så syke som sistnevnte...)"

Er ikke det typisk?

Det skal jammen ikke mye til mange ganger før det høres ut som de omtrent er døden nær - og klager og syter og vil ha sympati i store doser...

Har sett flere eksempler på det der.

;)

Hihihi, ja det er rart det der! ;-)

Bella har hatt 40 i feber i to dager, men nå er den nede på 38,5. Og bortsett fra at hun hoster noe sinnsykt er hun i ganske god form. Så god at hun hoppet i sengen mens hun telte til 20. Ikke smart, for hun spydde som en gris etterpå...

Egentlgi er det litt deilig med kvelden for seg selv også - ingen som spør med lett bebreidende stemme om jeg skal bosette meg foran pc'en i kveld ;-))

Beste hilsen fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Jeg ville vel egentlig bare hatt fri. Nå har jeg jobbet 5 netter på rad, og har fortsatt 2 netter igjen. Begynner faktisk å bli litt sliten. Men sånn går det når man tar på seg ekstrajobbing. Vanskelig å si nei også. Blir jo spas.

Men i helgen har jeg fri. Da skal jeg drikke meg full og spise sushi. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En tur på fjellet med appelsin, pølser og kvikklunsj hadde ikke vært å forakte.

Men med ei jente i rullestol, ei med omgangssyke og en mann med både omgangssyke og forkjølelse, så har vi avlyst påska i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest malun

Jeg ville vel egentlig bare hatt fri. Nå har jeg jobbet 5 netter på rad, og har fortsatt 2 netter igjen. Begynner faktisk å bli litt sliten. Men sånn går det når man tar på seg ekstrajobbing. Vanskelig å si nei også. Blir jo spas.

Men i helgen har jeg fri. Da skal jeg drikke meg full og spise sushi. :)

Hva jobber du egentlig med, SDD?

Odalsnettet trenger vel ikke døgnkontinuerlig oppdatering?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest malun

Hihihi, ja det er rart det der! ;-)

Bella har hatt 40 i feber i to dager, men nå er den nede på 38,5. Og bortsett fra at hun hoster noe sinnsykt er hun i ganske god form. Så god at hun hoppet i sengen mens hun telte til 20. Ikke smart, for hun spydde som en gris etterpå...

Egentlgi er det litt deilig med kvelden for seg selv også - ingen som spør med lett bebreidende stemme om jeg skal bosette meg foran pc'en i kveld ;-))

Beste hilsen fra

Hehe, det spørsmålet får jeg av og til også. ;o)

God bedring til bella og snømannen, og kos deg i kveld. Jeg skal ta meg et aldri så lite glass vin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring til bella og snømannen, og kos deg i kveld. Jeg skal ta meg et aldri så lite glass vin.

Jeg slipper stort sett unna det spørsmålet, siden mannen i huset sitter like pal ved sin pc - dog ikke på dol.

Hvor ble det av han mannen din forresten? Tok han skrekken etter et par dager på dol?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest malun

Jeg slipper stort sett unna det spørsmålet, siden mannen i huset sitter like pal ved sin pc - dog ikke på dol.

Hvor ble det av han mannen din forresten? Tok han skrekken etter et par dager på dol?

Han er fortsatt innom og kikker med ujevne mellomrom, men han klarer liksom ikke å få opp det store engasjementet for å skrive innlegg.

Det er nok en treningssak...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er fortsatt innom og kikker med ujevne mellomrom, men han klarer liksom ikke å få opp det store engasjementet for å skrive innlegg.

Det er nok en treningssak...

hm, kanskje det.

Når jeg tenker etter, så er det sannelig ikke mye som skal til før jeg blir engasjert til å skrive nok et innlegg her... hehe

Og om det ikke er spennende nok fra før, så vrir vi bare litt på trådene, så blir de akkurat så spennende som vi vil ha dem. Ikke sant? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å vite at jeg ikke sitter her og pimper rødvin alene da ;o)

Beste hilsen fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På et spa-hotell med stor suite med peis og boblebad med samboern min hadde vært herlig... : ) Eller på en hytte med peis og litt luksus, snø, sol og pølser.. : )

men desverre jobber samboern min, men vi reiser på hytta til pappa på lørdag og blir til søndag, så blir litt hytte på oss. Håper været er fint så vi kan sitte litt ute.

God påske! ; )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...