snø Skrevet 23. mars 2005 Skrevet 23. mars 2005 Ny og ne = når vinen smaker godt. ;o) Ellers er jeg så hjertens enig med deg! Føler meg slankere og penere allerede. Vin smaker stort sett alltid godt :-)) Heldigvis! Beste hilsen fra 0 Siter
nedtelling Skrevet 23. mars 2005 Skrevet 23. mars 2005 Vi har i dag delt en flaske nydelig rødvin fra Chateau Sainte Roseline i Frankrike. dette vinslottet ligger kun 15 min unna huset vårt som ligger i Roquebrune!!!! www.sainte-roseline.com 0 Siter
Lucretia Skrevet 23. mars 2005 Skrevet 23. mars 2005 Pleier som regel alltid å ha en kartong med J.P. Chenet i hus. Men gikk tom for en stund siden. Både tom for vin... og penger Har et par likørflasker stående da, og rom og vodka! Så skal nok klare meg i påsken 0 Siter
Velouria Skrevet 23. mars 2005 Skrevet 23. mars 2005 Ikveld drikker jeg faktisk hvitvin i papp, en italiner som heter Bochelli. Har aldri smakt den før, men kjøpte den fordi den minte meg om italienske sko jeg elsker både italiensk vin, mat og sko. 0 Siter
Gjest malun Skrevet 23. mars 2005 Skrevet 23. mars 2005 Ikveld drikker jeg faktisk hvitvin i papp, en italiner som heter Bochelli. Har aldri smakt den før, men kjøpte den fordi den minte meg om italienske sko jeg elsker både italiensk vin, mat og sko. Åh, hvitvin. Det er litt sommer for meg. I vinterhalvåret begrenser jeg hvitvinsbruken til en og annen rett, men om sommeren er det hvitvin på terrassen. ;o) 0 Siter
Gjest malun Skrevet 24. mars 2005 Skrevet 24. mars 2005 Vi har i dag delt en flaske nydelig rødvin fra Chateau Sainte Roseline i Frankrike. dette vinslottet ligger kun 15 min unna huset vårt som ligger i Roquebrune!!!! www.sainte-roseline.com Ohh, bor du der fast? Jeg bodde i Aix for noen år siden, og kunne godt ha klart en stund til i området... ;o) 0 Siter
Velouria Skrevet 24. mars 2005 Skrevet 24. mars 2005 Åh, hvitvin. Det er litt sommer for meg. I vinterhalvåret begrenser jeg hvitvinsbruken til en og annen rett, men om sommeren er det hvitvin på terrassen. ;o) Det er veldig sommer for meg også, og nå har endelig solen kommet hit til "the valley of darkness" så jeg måtte feire litt, med sommermat og sommervin 0 Siter
Gjest malun Skrevet 24. mars 2005 Skrevet 24. mars 2005 Det er veldig sommer for meg også, og nå har endelig solen kommet hit til "the valley of darkness" så jeg måtte feire litt, med sommermat og sommervin Så deilig! Ha en god sommer da, Velouria! ;o) 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 24. mars 2005 Skrevet 24. mars 2005 Jeg drikker riktignok ikke noe annet enn kaffe akkurat nå, men jeg kjøpte meg en kartong med vin i går. Lite kjennskap til rødvin som jeg har så valgte jeg naturligvis en med et navn som klinger bra. Det er en italiensk sak, og den heter noe med Tarantino. Gikk ut ifra at det ikke kunne slå feil. Men jeg har ikke forsøkt den ennå. 0 Siter
nedtelling Skrevet 24. mars 2005 Skrevet 24. mars 2005 Ohh, bor du der fast? Jeg bodde i Aix for noen år siden, og kunne godt ha klart en stund til i området... ;o) Neida, vi har et sommerhus der, ligger 45 min fra Nice og 10 min fra Frejùs og Middelhavet. Det er litt for kaldt å bo der året rundt!! 0 Siter
nedtelling Skrevet 24. mars 2005 Skrevet 24. mars 2005 Ohh, bor du der fast? Jeg bodde i Aix for noen år siden, og kunne godt ha klart en stund til i området... ;o) Studerte du i Aix?? Vi skal tilbake til huset både i mai og i august..DET gleder vi oss til-- her er hjemmesiden http://home.online.no/~j-lyngra/index.cfm 0 Siter
Elbereth Skrevet 24. mars 2005 Skrevet 24. mars 2005 Det er blitt torsdag formiddag nå - så akkurat nå er det kaffe. I går kveld åpna vi en Alianca Particular (Dao), portugisisk rødvin. Veldig fruktig og god, sånn kosevin som man ikke trenger noe å spise til. Favorittvinen min fra samme produsent, GraoVasco (Dao) har visst gått ut av produksjon. 0 Siter
lalala1365380457 Skrevet 24. mars 2005 Skrevet 24. mars 2005 forje helg ble endelig den ene ballongen vi hadde satt med hvitvin ferdig, så fremover blir det masse god hjemmelaget eple-pærevin..den er bare rågod =) 0 Siter
Gjest rutangis netu Skrevet 24. mars 2005 Skrevet 24. mars 2005 Det er blitt torsdag formiddag nå - så akkurat nå er det kaffe. I går kveld åpna vi en Alianca Particular (Dao), portugisisk rødvin. Veldig fruktig og god, sånn kosevin som man ikke trenger noe å spise til. Favorittvinen min fra samme produsent, GraoVasco (Dao) har visst gått ut av produksjon. Kanskje Vinmonopolet bare har sluttet å importere favorittvinen din? Det kan hende du kan spesialbestille den, men da må du kanskje bestille ei kasse. Men det går vel unna? 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 24. mars 2005 Skrevet 24. mars 2005 Ble ikke vin på meg i går kveld, men har planer om og åpne en flaske Paul Masson rødvin. Mann og barn er ute av huset, så jeg tenkte jeg skulle få unna unna litt husarbeid idag, og belønningen blir rødvin og kanskje en god film i kveld. 0 Siter
Gjest malun Skrevet 24. mars 2005 Skrevet 24. mars 2005 Neida, vi har et sommerhus der, ligger 45 min fra Nice og 10 min fra Frejùs og Middelhavet. Det er litt for kaldt å bo der året rundt!! I motsetning til varme Norge, tenker du på? ;o) Riktignok kan desember og januar være sure der nede, men påsken pleier jo å være riktig så deilig. 0 Siter
Lurveline Skrevet 24. mars 2005 Skrevet 24. mars 2005 Drikker kaffe nå, men i den tiden du spurte om det, drakk jeg Rocca, en god, lett, billig vin fra Italia. 0 Siter
Elbereth Skrevet 24. mars 2005 Skrevet 24. mars 2005 Kanskje Vinmonopolet bare har sluttet å importere favorittvinen din? Det kan hende du kan spesialbestille den, men da må du kanskje bestille ei kasse. Men det går vel unna? Jada - det skal visst gå an, men ei kasse hadde nok blitt i meste laget... Det går utrolig lite vin her i huset. For den del: Kanskje jeg dermed løser _alle_ bursdagsgaveproblemene mine i et smell. *vurderer* 0 Siter
Gjest Iznowgood_the one and only Skrevet 24. mars 2005 Skrevet 24. mars 2005 Harveys Bristol Cream er favoritten her i huset. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.