Gå til innhold

Håper de vi skal dø i køen?


maire

Anbefalte innlegg

Jeg står i kø for å få mer hjelp enn det psykologen min kan gi. Hvor lang tid kan det ta å komme seg inn i det kommunale systemet? Har bare stått i kø i en fire ukers tid, så det er vel ikke så verst ennå, men likevel..

Det svinger ganske mye hvordan jeg har det. Akkurat nå klarer jeg meg fint, men da psykologen skrev til kommunepsykiatrien var jeg skikkelig dårlig, og psykologen skrev blant annet at jeg var tidvis suicidal. Fortsatt aner jeg ikke om jeg i det hele tatt vil få en vurderingstime, og jeg kunne vært død ganske mange ganger på den tiden som har gått. Er ikke veldig imponert. På den annen side så går det ganske bra nå, så de sjanser kanskje på at pasientene friskner til mens de står i kø, eller at vi tar livet av oss og på den måten kommer utav køen? Litt av en sjanse å ta, men..

Bare et hjertesukk fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

thinkerbell

Desverre er det ikke uvanlig å måtte gå i en hel evighet.

Etter 4 uker _bør_ du har fått noen form for tilbakemelding. Har du/ din behandler kontaktet dem per telefon for å høre hvor saken står?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Desverre er det ikke uvanlig å måtte gå i en hel evighet.

Etter 4 uker _bør_ du har fått noen form for tilbakemelding. Har du/ din behandler kontaktet dem per telefon for å høre hvor saken står?

Legen min har purret også, men det er vanskelig her jeg bor. Jeg får være glad jeg har det bedre nå og ikke er like dårlig hele tiden. Dessuten har jeg folk rundt meg som kan ta en telefon dersom jeg blir dårligere. Tenker på de som er psyke uten familie eller venner til å fange opp når det bærer utfor. De må jo få altfor sent hjelp i denne kommunen. Syns det er trist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen min har purret også, men det er vanskelig her jeg bor. Jeg får være glad jeg har det bedre nå og ikke er like dårlig hele tiden. Dessuten har jeg folk rundt meg som kan ta en telefon dersom jeg blir dårligere. Tenker på de som er psyke uten familie eller venner til å fange opp når det bærer utfor. De må jo få altfor sent hjelp i denne kommunen. Syns det er trist.

Hei.

Får jo inderlig håpe at det ikke er det de ønsker. At vi skal dø i køen.

Syns det er tragisk at en ikke kan få hjelp fort når en trenger det. Variere mye avh. av hvor en bor tror jeg og jeg har vært kjempe heldig å fått masse tilbud. Faktisk til tider for mye oppfølging, så jeg måtte si fra meg noe da det ble for mange som behandlet meg.Kom meg inn som dagpas. ved DPS og er hos psykiater 1 gang i uka.Det holder for meg.

Men det er forferdelig at det ikke er like lett overalt. Er en psyskisk syk trenger en masse oppfølging.Så det å få ha samme behandler over lang tid er oxo viktig.

Håper det ordner seg fort med hjelp etter påske da.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Megadepp

Ja,man kan jo lure...

Går det ikke an å ringe 113 når man har en krise?

Nei,man må visst kutte av seg en arm eller noe for å få hjelp her til lands...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest foruten nick akkurat nå

Jeg har søkt og fått avslag og søkt og fått avslag i fire år. Dessuten har jeg skrevet brev til nesten alle psykologer i området og ikke engang fått svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja,man kan jo lure...

Går det ikke an å ringe 113 når man har en krise?

Nei,man må visst kutte av seg en arm eller noe for å få hjelp her til lands...

Det går an å ringe ett eller annet sted for øyeblikkelig psykiatrisk hjelp. Men, jeg vil jo helst ikke det. Dessuten var jeg ikke i stand til å ringe selv sist jeg kanskje trengte det. Men dagene går jo, og jeg puster. Skader ingen andre. Da er vel alt ok da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Megadepp

Det går an å ringe ett eller annet sted for øyeblikkelig psykiatrisk hjelp. Men, jeg vil jo helst ikke det. Dessuten var jeg ikke i stand til å ringe selv sist jeg kanskje trengte det. Men dagene går jo, og jeg puster. Skader ingen andre. Da er vel alt ok da.

Jeg trenger egentlig et slikt nr selv...

Har slitt noe jæ... i ca 10mnd nå. Men jeg har jo vært til psykolog en gang før, og det hjalp da. Så kanskje det ikke er så vanskelig å søke hjelp neste gang,da. Men jeg trodde jeg skulle klare det selv denne gangen...

Hvis man ikke har det bra med seg selv er det ekstremt vanskelig å gi noe til andre. Jeg har dessverre mann og snart 2 barn... Jeg skriver dessverre fordi de må leve med meg og min tilstand, og det er det verste av alt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger egentlig et slikt nr selv...

Har slitt noe jæ... i ca 10mnd nå. Men jeg har jo vært til psykolog en gang før, og det hjalp da. Så kanskje det ikke er så vanskelig å søke hjelp neste gang,da. Men jeg trodde jeg skulle klare det selv denne gangen...

Hvis man ikke har det bra med seg selv er det ekstremt vanskelig å gi noe til andre. Jeg har dessverre mann og snart 2 barn... Jeg skriver dessverre fordi de må leve med meg og min tilstand, og det er det verste av alt!

Jeg har sluttet å tro jeg skal klare alt selv. Ingen kan klare alt selv. Ikke du heller, men det spørs hva slags hjelp du trenger? NHD beskrev en gang øyeblikkelig hjelp og når man trengte det. Han sammenlignet med biler: Hvis man kjører av veien, da ringer man falken. Falken kommer og drar en opp på veien igjen. Det er øyeblikkelig hjelp. Annen service på bilen fikser ikke Falken. Det må man sørge for å få på et verksted eller ved å pleie bilen med nødvendig vedlikehold selv. Dette var fritt gjenfortalt etter husken.

Synd det er så vanskelig å få service og plass på verksted at fler enn nødvendig må kjøre seg helt ned i grøfta først. Kanskje til og med mens det er passasjerer i baksetet og i verste fall tar man med seg de som går langs veien på tur utfor også..ok..det var kanskje å ta i litt.

Men, uansett så får du ikke service og vedlikehold heller om du ikke ringer og bestiller time til det. Så fastlegen er et bra sted å begynne om du ikke allerede har gjort det?

Forresten så sa Ingvar Ambjørnsen i et intervju en gang at han har sosial angst og av og til plages veldig når han må stå i kø i en butikk f.eks. Han mente det burde opprettes sånne egne kasser kun beregnet for oss med psykiske problemer, så kunne vi stå der sammen og bedrive litt hjelp på oss selv og hverandre mens vi ventet. Likte godt den ideén, og litt sånn syns jeg DOL fungerer også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Megadepp

Jeg har sluttet å tro jeg skal klare alt selv. Ingen kan klare alt selv. Ikke du heller, men det spørs hva slags hjelp du trenger? NHD beskrev en gang øyeblikkelig hjelp og når man trengte det. Han sammenlignet med biler: Hvis man kjører av veien, da ringer man falken. Falken kommer og drar en opp på veien igjen. Det er øyeblikkelig hjelp. Annen service på bilen fikser ikke Falken. Det må man sørge for å få på et verksted eller ved å pleie bilen med nødvendig vedlikehold selv. Dette var fritt gjenfortalt etter husken.

Synd det er så vanskelig å få service og plass på verksted at fler enn nødvendig må kjøre seg helt ned i grøfta først. Kanskje til og med mens det er passasjerer i baksetet og i verste fall tar man med seg de som går langs veien på tur utfor også..ok..det var kanskje å ta i litt.

Men, uansett så får du ikke service og vedlikehold heller om du ikke ringer og bestiller time til det. Så fastlegen er et bra sted å begynne om du ikke allerede har gjort det?

Forresten så sa Ingvar Ambjørnsen i et intervju en gang at han har sosial angst og av og til plages veldig når han må stå i kø i en butikk f.eks. Han mente det burde opprettes sånne egne kasser kun beregnet for oss med psykiske problemer, så kunne vi stå der sammen og bedrive litt hjelp på oss selv og hverandre mens vi ventet. Likte godt den ideén, og litt sånn syns jeg DOL fungerer også.

Takk, jeg likte bil-metaforen din:-)

Har kontakta fastlege for time, gruer meg...

Har hatt psykolog før, og det er så vanskelig å finne en som "duger"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...