Gå til innhold

Engelsk

Gjest ikke god i engelsk

Anbefalte innlegg

Gjest ikke god i engelsk

Har søkt på nettet men finner det ikke så håper noen dolere er flinke i engelsk - satser på det! :)

Hva er jaktinstinkt, revekåpe, virkemiddel og oppdrettet pelsdyr eller pelsdyr oppdrettet på engelsk?

Hvordan bøye å bevise? Vet å bevise er prove men hva mer? Proven? Proved?

Hvordan bøye å flå? Vet å flå er flay eller fleece men hva mer? Flayed? Fleeced?

Hjelp... Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ikke god i engelsk

Hva iallverden er det du skal skrive, noe dyrevern greier:)

Hehe ja dyrevern! Men det er jo ikke noe som heter jaktinstinkt eller virkemiddel på engelsk i følge ordboken min, så jeg er litt forvirra.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe ja dyrevern! Men det er jo ikke noe som heter jaktinstinkt eller virkemiddel på engelsk i følge ordboken min, så jeg er litt forvirra.. :)

Da må du skrive om setningen din og heller bruke flere ord for å forklare hva du mener. Jaktinstinkt kan vel forklare som "an animals natural instinct to hunt". For virkemiddel kan ordet "means" brukes - men det kommer litt ann på sammenhengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skorpionfisken

Jeg er ikke god jeg heller, men liker sånne utfordringer så jeg prøver, fritt etter ordbok:

Jaktinstinkt - Natural instict for hunt.

revekåpe - Overcoat with foxfur.

virkemiddel - means. Instrument eller measure kan også brukes.

pelsdyroppdrett - fur farming. pelsdyrfarm - fur farm. pelsdyr - fur-bearing animal eller furred animal.

Bøyninger er både jeg og ordboka håpløs på... to prove, proves, has proved???

Hvordan bøye å flå? Her kan både skin og flay brukes, men bøyninger, viser til forrige svar...

to skin, skinning, has skinned???

to flay, flay'*#**##¤¤¤ Glem det!!!

Ikke mye hjelp men et ærlig forsøk :-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 0987654321

Jeg er ikke god jeg heller, men liker sånne utfordringer så jeg prøver, fritt etter ordbok:

pelsdyroppdrett - fur farming. pelsdyrfarm - fur farm. pelsdyr - fur-bearing animal eller furred animal.

Hvordan bøye å flå? Her kan både skin og flay brukes, men bøyninger, viser til forrige svar...

has proven

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke god i engelsk

Fant etter hvert ut hvordan jeg skal bøye prove! Kan bruke både proved og proven, men proven er mest brukt i USA og proved i UK :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...