Gjest Fortvilet jente som er glad i mamma`n sin... Skrevet 24. mars 2005 Skrevet 24. mars 2005 Dette er langt, men jeg håper noen tar seg tid til å lese.... Er en jente på snart 24 år. Sommeren 2001 så flyttet helt plutselig min mor avgårde med min fars fetter. Mamma og pappa hadde vært gift i 20 år, og selv om de ikke var "nyforelsket" virket det til at de hadde det bra. Både jeg og min far fikk et skikkelig slag i trynet når dette skjedde. Denne fetteren er ikke en person som vi har hatt kontakt med. Skjedde bare helt tilfeldig at vi støtet på han denne sommeren. Inviterte han på middag her hjemme 1 gang, var på en harrytur og dermed dro ho. Han var hjemme hos oss første gang på søndag, og mamma pakket og dro på onsdag. Jeg reagerte med sinne og frustrasjon, og ville ikke ha noe med denne karen å gjøre. Men etter som tiden gikk skjønte jeg at jeg måtte menge meg med han for å treffe min mor. Hun var nemlig "oppover ørene forelsket", og skulle være sammen med denne karen hele tiden. Jeg har nå i flere år oppført meg hyggelig(godt opplært av mine foreldre). Men nå er jeg dritt lei. Gubben er det jeg vil kalle alkoholiker-har i alle fall et unormalt forbruk av alkohol(og jeg er ikke prippen, fester ganske mye selv). Hver gang jeg treffer han er han stort sett drita full. Mine besteforeldre har delt ut arven sin, slik at det ikke skulle oppstå noen probelmer med hus og hytte når de er borte, og denne saken er avgjort. Men tydeligvis ikke for han. Han har nå begynt å "syke" ned mine besteforeldre så sinnsykt. Han skjeller de ut etter noter. Har gjort det 2 ganger bare nå sist helg. Begge mine besteforeldre har knekt sammen og gråte overfor min tante. Sier de har mistet nattesøvnen, og man ser spesielt godt på min bestefar at han har eldes veldig mye de 2 siste åra! Hva i heite helvete skal jeg gjøre for å "redde" familien? Vil veldig gjerne få min mor bort fra denne mannen som helt klart er psykopat, og prøver å sette alle opp mot hverandre. Men ho skjønner tydeligvis ikke hva som er galt. Jeg får dårlig samvittighet nå når jeg skriver dette, fordi jeg føler jeg svikter mamma. Vi hadde en gang et supert forhold, men nå føles det ikke lengre naturlig å prate med henne. Jeg er utrolig glad i ho, det er jo tross alt mamma`n min. Men jeg klarer ikke å se at ho og hennes foreldre blir ødelagt. Dette ble jævlig langt, er ikke så lett å være kortfattet. Håper noen har orket å lese dette, og kanskje har vært borti lignende. Kanskje noen kan gi meg noen tips til hva som kan gjøres? Merker at dette går utover mitt humør. Tenker masse på det. Men jeg føler ikke at jeg kan kutte ut mamma heller. Hun trenger jo hjelp den dagen det går opp for henne at hun bor sammen med "satan". Han kastet ho ut for 1.5 år siden-det varte i 1 døgn så var det rett på plass igjen. Hvem vet når det skjer neste gang? 0 Siter
Gjest Flystripa Skrevet 24. mars 2005 Skrevet 24. mars 2005 Hva skal du gjøre? Tror ikke det hjelper, samma hva du finner på, jeg... 0 Siter
Gjest Fortvilet jente som er glad i mamma`n sin... Skrevet 24. mars 2005 Skrevet 24. mars 2005 Hva skal du gjøre? Tror ikke det hjelper, samma hva du finner på, jeg... Du er nok inne på noe der. Men skal jeg bare la det skure å gå, og se på at han ødelegger alt rundt seg? 0 Siter
Gjest nickless Skrevet 24. mars 2005 Skrevet 24. mars 2005 Du er nok inne på noe der. Men skal jeg bare la det skure å gå, og se på at han ødelegger alt rundt seg? Men kjære deg da! Skal du som er datter ta på deg noe ansvar her da? Om din mor ikke har det bra, så er det hennes egen feil, hun bør ta konsekvensen selv, syns nå jeg da... Var jeg deg kuttet jeg ut kontakten med denne mannen. Kan du ikke treffe din mor et annet sted da? Du skal vel ikke tre inn i rollen som megler mellom din mor og denne din fars fetter. Unnskyld at jeg sier det, hadde jeg vært din mor hadde jeg skjemmes fælt..Gjør jeg noengang noe sånt håper jeg mine barn har vett til å kutte meg ut. Kan ikke skjønne at barna skal måtte lide for de voksnes feiltrinn. Din mor kommer seg vel bort fra han hvis hun har det så fælt. Ta vare på deg selv, du. 0 Siter
Gjest vanskelig setting Skrevet 24. mars 2005 Skrevet 24. mars 2005 Reise bort på ferie med mamman din alene? Hvis typen lar henne få lov. Hvis ikke ser kanskje mamman din hva hun har rota seg borti? Kanskje hun innerst inne er livredd, fordi hun VET... 0 Siter
Gjest rutangis netu Skrevet 24. mars 2005 Skrevet 24. mars 2005 Mora di er voksen og har skyld i sine problemer selv. Det du kan si er at du er der for henne på tomannshånd, men at du ikke orker typen hennes. De du eventuelt kunne støtte litt er dine besteforeldre. De er jo uskyldig lidende oppi dette her. Hvorfor har de så tett kontakt med fyren da? Bor de i nærheten? Be de låse døra og anmelde han hvis han truer seg inn! Det burde du nevne for mora di også. At hun får bare la seg torturere, hvis hun ønsker det slik, men at hun får sørge for at foreldrene hennes blir latt i fred. Mora di må skjønne at hun må vekk, før noen kan hjelpe henne. 0 Siter
Gjest Fortvilet jente som er glad i mamma`n sin... Skrevet 24. mars 2005 Skrevet 24. mars 2005 Men kjære deg da! Skal du som er datter ta på deg noe ansvar her da? Om din mor ikke har det bra, så er det hennes egen feil, hun bør ta konsekvensen selv, syns nå jeg da... Var jeg deg kuttet jeg ut kontakten med denne mannen. Kan du ikke treffe din mor et annet sted da? Du skal vel ikke tre inn i rollen som megler mellom din mor og denne din fars fetter. Unnskyld at jeg sier det, hadde jeg vært din mor hadde jeg skjemmes fælt..Gjør jeg noengang noe sånt håper jeg mine barn har vett til å kutte meg ut. Kan ikke skjønne at barna skal måtte lide for de voksnes feiltrinn. Din mor kommer seg vel bort fra han hvis hun har det så fælt. Ta vare på deg selv, du. Tusen takk for fornuftige ord! Jeg vet ikke helt hva mamma skjønner, men på meg virker det som om hvis jeg hadde bedt henne velge, så hadde han blitt valgt. Mulig jeg tar feil, men det virker slik. Jeg føler nå at jeg må tenke på meg selv først og fremst, men det er ikke så lett. Vil jo bare alt godt for min mor. Jeg bor heldigvis bare 5 min fra mine besteforeldre, så de skal virkelig vernes. Min mor bor 1.5 t unna. Det hender mine besteforeldre eller jeg er på besøk der, og det hender hun er på besøk ho besteforeldrene mine. Og jeg mener det burde være veldig unødvendig å dra på besøk til sin datter og samboer og få kjeft. Og at datter/samboer kommer hit på besøk for å kjefte. Når han kjefter så holder visst hun på en måte med han. Jeg er usikker, og veldig fortvilet. Men jeg er en sterk jente, med masse god familie og venner rundt meg, så jeg klarer meg! Håper jeg... ;o) får tygge litt på det dere har skrevet her.. Ha en god påske alle sammen! 0 Siter
Gjest nickless Skrevet 24. mars 2005 Skrevet 24. mars 2005 Tusen takk for fornuftige ord! Jeg vet ikke helt hva mamma skjønner, men på meg virker det som om hvis jeg hadde bedt henne velge, så hadde han blitt valgt. Mulig jeg tar feil, men det virker slik. Jeg føler nå at jeg må tenke på meg selv først og fremst, men det er ikke så lett. Vil jo bare alt godt for min mor. Jeg bor heldigvis bare 5 min fra mine besteforeldre, så de skal virkelig vernes. Min mor bor 1.5 t unna. Det hender mine besteforeldre eller jeg er på besøk der, og det hender hun er på besøk ho besteforeldrene mine. Og jeg mener det burde være veldig unødvendig å dra på besøk til sin datter og samboer og få kjeft. Og at datter/samboer kommer hit på besøk for å kjefte. Når han kjefter så holder visst hun på en måte med han. Jeg er usikker, og veldig fortvilet. Men jeg er en sterk jente, med masse god familie og venner rundt meg, så jeg klarer meg! Håper jeg... ;o) får tygge litt på det dere har skrevet her.. Ha en god påske alle sammen! Hun er sikkert på en måte blitt ham underdanig, det skjer det, skjønner du,uansett hvor fæle psykopatene er. Jeg mener hun får styre for seg selv, så kan du slappe av i ditt liv og ditt forhold til dine besteforeldre. Jeg håper det ordner seg for DEG, ha en fin påske du også :-) 0 Siter
Gjest Fortvilet jente som er glad i mamma`n sin... Skrevet 26. mars 2005 Skrevet 26. mars 2005 Hun er sikkert på en måte blitt ham underdanig, det skjer det, skjønner du,uansett hvor fæle psykopatene er. Jeg mener hun får styre for seg selv, så kan du slappe av i ditt liv og ditt forhold til dine besteforeldre. Jeg håper det ordner seg for DEG, ha en fin påske du også :-) Tusen takk for det! Hun ville veldig gjerne at jeg og min kjære skulle komme å hilse på i påska, men etter de dro herfra på mandag har jeg ikke hørt et pip, så hun skjønner kanskje hvor landet ligger nå. Skjønner kanskje at noen har trødd litt langt over grensen? Tror jeg må prøve å si på en pen måte at jeg er her hvis du trenger meg, men sånn som det er nå så må du selv skjønne problemet før jeg kan være til hjelp.. 0 Siter
flisa Skrevet 26. mars 2005 Skrevet 26. mars 2005 Du skal kutte henne ut - så kanskje hun tar til vettet. Tar hun ikke til vettet så må hun nesten skylde seg sjøl. 0 Siter
Gjest nickless Skrevet 26. mars 2005 Skrevet 26. mars 2005 Tusen takk for det! Hun ville veldig gjerne at jeg og min kjære skulle komme å hilse på i påska, men etter de dro herfra på mandag har jeg ikke hørt et pip, så hun skjønner kanskje hvor landet ligger nå. Skjønner kanskje at noen har trødd litt langt over grensen? Tror jeg må prøve å si på en pen måte at jeg er her hvis du trenger meg, men sånn som det er nå så må du selv skjønne problemet før jeg kan være til hjelp.. Hvis jeg sier noe dumt eller irriterer min datter uten at jeg selv er klar over det (hun er 20),så tar hun meg fatt på en meget bestemt måte. Og det er jeg så glad for,da viser hun at hun er selvstendig og har bein i nesa. Jeg tar henne alltid seriøst når hun vil irretesette meg. Man gjør vel alle dumme ting en eller annen gang i livet, og ja,jeg tror nok din mor skjønner mer av dette enn hva du er klar over. Husk....dere to har mange år mellom dere, og dere tenker på forskjellige måter. Viktig er det at du setter ord på hva du føler, for dette er ikke bra for deg, at du skal føle at du må "ordne opp" mellom din mor og denne mannen og dine besteforeldre. Jeg syns du er altfor ung til det. Du har et liv å leve du også,ikke sant :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.