cecily Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 Det irriter meg å høre at noen sier skjærto(oo)rsdag, altså med trykket på t-en. Jeg sier skjæ(ææ)rtorsdag, med trykket på første stavelse. Tar jeg helt feil? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Isbeee Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 Ja, det synes jeg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cecily Skrevet 24. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2005 Ja, det synes jeg. Men norske ord bruker jo å ha trykket på første stavelse. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsemor Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 Jeg er enig med deg, rett og slett fordi det er skjætorsdag i motsetning til andre torsdager, ikke skjærtorsdager i motsetning til andre skjær-dager. See? Hadde vi hatt skjærmandag, skjærtirsdag og skjæronsdag i tillegg ville jeg sagt skjærTORSdag, men når vi har andre torsdager og skjærtorsdag, så må det bli SKJÆRtorsdag. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cecily Skrevet 24. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2005 Jeg er enig med deg, rett og slett fordi det er skjætorsdag i motsetning til andre torsdager, ikke skjærtorsdager i motsetning til andre skjær-dager. See? Hadde vi hatt skjærmandag, skjærtirsdag og skjæronsdag i tillegg ville jeg sagt skjærTORSdag, men når vi har andre torsdager og skjærtorsdag, så må det bli SKJÆRtorsdag. Den skjønte jeg faktisk. Skjærtorsdag, The one and only. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Isbeee Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 Men norske ord bruker jo å ha trykket på første stavelse. Vet du, når jeg teker meg om, så har du nok rett. Jeg uttaler visst skjærtorsdag slik du gjør det. Måtte bare si ordet høyt for meg selv noen ganger før jeg oppdaga det ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cecily Skrevet 24. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2005 Vet du, når jeg teker meg om, så har du nok rett. Jeg uttaler visst skjærtorsdag slik du gjør det. Måtte bare si ordet høyt for meg selv noen ganger før jeg oppdaga det ;-) I samme farta, hvordan uttales nicket ditt? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LaReodor Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 Den skjønte jeg faktisk. Skjærtorsdag, The one and only. Få deg et liv. Eller prøv å uttale noe virkelig vanskelig. Har du en talefeil anbefaler jeg logoped. Dette var et virkelig DUMT spørsmål. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cecily Skrevet 24. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2005 Få deg et liv. Eller prøv å uttale noe virkelig vanskelig. Har du en talefeil anbefaler jeg logoped. Dette var et virkelig DUMT spørsmål. Det var mulig et dumt spørsmål, men svaret ditt var enda dummere. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LaReodor Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 Det var mulig et dumt spørsmål, men svaret ditt var enda dummere. Cecily, dette er mobbing. Det er ikke pent. Trodde du var en veloppdragen ung dame. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvinna Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 Nei, du tar rett :-) Her i bøgda sier vi schætårschda...eller noe sånn!Med trykk på SCHÆ... Samme med Langfredag... Ikke langFredag. Nemlig... :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cecily Skrevet 24. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2005 Cecily, dette er mobbing. Det er ikke pent. Trodde du var en veloppdragen ung dame. Hånei du, ikke alltid. Er du en labrador, eller? *mobbe mer* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
amber sun Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 Skjærtoooorsdag. Med trykket på Tooorsdag. *erte cecily* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zarine Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 Nei her hos oss er det SKJÆRtorsdag og LANGfredag. Kanskje "dei andre" er influerte av svensk? Der uttaler dei det jo skärTORsdag & långFREdag... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cecily Skrevet 24. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2005 Skjærtoooorsdag. Med trykket på Tooorsdag. *erte cecily* *lime tape over munnen på amber* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsemor Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 Men jeg tror jammen jeg sier langfredag på feil måte. *skjems* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
amber sun Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 Men jeg tror jammen jeg sier langfredag på feil måte. *skjems* Langfredag uttales da "Langfreeeedag", altså med trykk på "fre". Det er jo helt klart. syns nå jeg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsemor Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 Langfredag uttales da "Langfreeeedag", altså med trykk på "fre". Det er jo helt klart. syns nå jeg. Når jeg tenker etter er det svært sjelden jeg sier verken skjærtorsdag eller langfredag. Men LANGfredag høres jo bare teit ut uansett, selv om det i følge teorien min under her er det riktige. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
amber sun Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 Når jeg tenker etter er det svært sjelden jeg sier verken skjærtorsdag eller langfredag. Men LANGfredag høres jo bare teit ut uansett, selv om det i følge teorien min under her er det riktige. Jeg pleier ikke si det jeg heller. Bare når jeg blir tvunget Kaller dem bare fridager jeg... hehe 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cecily Skrevet 24. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2005 Men jeg tror jammen jeg sier langfredag på feil måte. *skjems* SKJÆRtorsdag og LANGfredag. Jeg foreslår at du øver deg litt til i morgen. c",) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.