Gå til innhold

la dårlige dager gå ut over andre

Anbefalte innlegg

Gjest anine82
Skrevet

greit at man har det tøft og lider.

Men det er vel ingen grunn til å la det gå ut over andre.

Dessverre er det noe jeg sliter veldig med. misunnelig og sånt greier jeg ikke fortrenge men lar det komme fram.. Så ender det med at jeg slenger masse dritt , skaper dårlig stemmning og har kjempedårlig følelse inni meg. Fordi jeg skammer meg over måten jeg oppfører meg på.

Tror egentlig ikke jeg er en veldig ond eller egoistisk person.

vet ikke egentlig.

det bare blir sånn føler jeg.

Fortsetter under...

Gjest frøken freken
Skrevet

Prøv, som et slags forsøk, å rose folk når du merker "misunnelsen" komme.

Jeg gikk for noen år siden bevisst inn for å komplimentere andre for bra ting de gjorde, og nå er det blitt naturlig for meg å glede meg på andres vegne.

Det er selvsagt en stor fare for at det du sier virker veldig overdrevet hvis slikt ikke er "deg" i det hele tatt, eller det skinner igjennom at du egentlig ikke mener det. Så begynn forsiktig. Hvis du ikke klarer å si noe positivt så hold munn :-)

Skrevet

Det at du innrømmer det selv er veldig stort, og gjør det mulig å løse. Tror hvis du finner ut hva du savner i ditt liv, og forsøker å unne deg det vil ta bort litt av misunnelsen. Kanskje snakke med en god venninne om det også. I verste fall søke psykolog hvis du føler at du trenger å kommer i rett spor.

Kan forresten anbefale boken Dans med livet av Susann Jefferson eller noe sånt. Søk på internettbokhandel eller bokklubben Energica.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...