Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter at jeg har innstallert ADSL og etter hvert Norton så får jeg ikke lastet ned mail.

Det kommer bare opp denne ruten med brukernavn og passord.

Trykker ok,ok,ok...men får beskjed om at server ikke godtar passord.

Vet det har skjedd meg tidligere men etter å ha trykket ok flere ganger så har det gått til slutt.

Vi har nå tre forskjellige epostadresser inne og dette skjer med dem alle.

Er det noe som skjer når man bytter til ADSL?

Skal jeg gjøre noen forandringer inne på konto?

Har trådløst nettverk og to pc. Nå kommer også en tredje snart. Har det noe å si?

Håper noen kan hjelpe, ganske frustrerende å ikke kunne laste ned mailen...og etter over en uke er det nok et tonn av dem :)

Fortsetter under...

Skrevet

Og du er 100% sikker på at brukerid og passord er rett?

Skrevet

Og du er 100% sikker på at brukerid og passord er rett?

Ja, det er jeg.

Alt av info.er allerede fyldt ut i denne runten og det er krysset av for "husk passord".

Har sjekket antivirusprogr.og der ser det bra ut, alt er aktivt, men det er overvåking av mail og ikke sperring som gjelder, så jeg skjønner ikke hva som skal gjøres.

Muligens er det noen instillinger jeg må ordne på siden jeg nå jobber trådløst og sammen med andre maskiner i huset...

:(

Skrevet

Ja, det er jeg.

Alt av info.er allerede fyldt ut i denne runten og det er krysset av for "husk passord".

Har sjekket antivirusprogr.og der ser det bra ut, alt er aktivt, men det er overvåking av mail og ikke sperring som gjelder, så jeg skjønner ikke hva som skal gjøres.

Muligens er det noen instillinger jeg må ordne på siden jeg nå jobber trådløst og sammen med andre maskiner i huset...

:(

Hmm, ikke greit å bli klok på det der. Skulle jo tror at innstillingene er de samme ang mail, om du har nett fra samme leverandør nå, som før.

Skrevet

Hmm, ikke greit å bli klok på det der. Skulle jo tror at innstillingene er de samme ang mail, om du har nett fra samme leverandør nå, som før.

Vel, linja er hos Telenor, men mailkontoene er Tele2, Start osv.

Men jeg har jo hatt abb.hos en før og lastet ned fra flere kontoer alikavel...

er det anneledes med ADSL enn med ISDN for eks?

Jeg kan liksom ikke skjønne det for analog, isdn, adsl...er vel bare transporthastighet...infon.blir vel ikke forandret?

:/

Skrevet

Vel, linja er hos Telenor, men mailkontoene er Tele2, Start osv.

Men jeg har jo hatt abb.hos en før og lastet ned fra flere kontoer alikavel...

er det anneledes med ADSL enn med ISDN for eks?

Jeg kan liksom ikke skjønne det for analog, isdn, adsl...er vel bare transporthastighet...infon.blir vel ikke forandret?

:/

Nææ, det er det samme som før det mener jeg.

Annonse

Skrevet

Hilken leverandør har du, og hva er satt opp som pop3-server og smtp-server i mailprogrammet?

"....................................."

Skrevet

Hilken leverandør har du, og hva er satt opp som pop3-server og smtp-server i mailprogrammet?

"....................................."

Hei og takk for svar.

Nå har jeg ADSL gjennom Telenor.

1 konto "online" som fungerer.(vi fikk den med abb.nå)--pop.online,smtp.online-

1 konto "sensewave" som ikke fungerer.--pop.sensew.smtp.online-

1 konto "c2i.-tele2" som ikke fungerer.--popc.c2i.smtp.online-

1 konto "start" som ikke fungerer.--pop.start.smtp.online-

Alle er inn "pop"+egne verdier, alle er ut med "smtp.online"-beskjed fra Telenor.

Alle er "koble opp Lan"

Det har fungert med analog linje med abb.gjennom sensewave.

Sluttet å fungere da vi fikk ADSL gjennom Telenor.

Kun Telenorkontoen virker, selvom alle de andre kontoene er satt opp "likt" som den.

Håper informasjonen her er bra nok

:)

Skrevet

Hei og takk for svar.

Nå har jeg ADSL gjennom Telenor.

1 konto "online" som fungerer.(vi fikk den med abb.nå)--pop.online,smtp.online-

1 konto "sensewave" som ikke fungerer.--pop.sensew.smtp.online-

1 konto "c2i.-tele2" som ikke fungerer.--popc.c2i.smtp.online-

1 konto "start" som ikke fungerer.--pop.start.smtp.online-

Alle er inn "pop"+egne verdier, alle er ut med "smtp.online"-beskjed fra Telenor.

Alle er "koble opp Lan"

Det har fungert med analog linje med abb.gjennom sensewave.

Sluttet å fungere da vi fikk ADSL gjennom Telenor.

Kun Telenorkontoen virker, selvom alle de andre kontoene er satt opp "likt" som den.

Håper informasjonen her er bra nok

"1 konto "sensewave" som ikke fungerer.--pop.sensew.smtp.online-"

Er dette skrivefeil? pop-serveren er ikke pop.sensew.smtp.online. pop-serveren er sansynligvis pop.sensew.no (eller hva nå detaljene er), og smtp-server er smtp.online.no.

"Alle er inn "pop"+egne verdier, alle er ut med "smtp.online"-beskjed fra Telenor."

Ut er "smtp.online.NO", regner jeg med? Og også .NO eller evt (.com) på alle pop-serverene?

Hvilken e-post klient bruker du, forresten? Hvis du bruker outlook, kan jeg desverre ikke gi noen detailjerte råd, da jeg unngår det svineriet som pesten :-)

"..................................."

Skrevet

"1 konto "sensewave" som ikke fungerer.--pop.sensew.smtp.online-"

Er dette skrivefeil? pop-serveren er ikke pop.sensew.smtp.online. pop-serveren er sansynligvis pop.sensew.no (eller hva nå detaljene er), og smtp-server er smtp.online.no.

"Alle er inn "pop"+egne verdier, alle er ut med "smtp.online"-beskjed fra Telenor."

Ut er "smtp.online.NO", regner jeg med? Og også .NO eller evt (.com) på alle pop-serverene?

Hvilken e-post klient bruker du, forresten? Hvis du bruker outlook, kan jeg desverre ikke gi noen detailjerte råd, da jeg unngår det svineriet som pesten :-)

"..................................."

He he...litt for hurtig skrevet må innrømmes :)

Selvsakt er det pop.et eller annet.no

Og smtp.online.no.

Og yez...må innrømme at det er outlook...express 6.

Hvordan bytter jeg slike ting da. Synes det er så lett å "rote til pc" og er derfor skeptisk til å rote med ting jeg har litt liten peiling på :(

Aner ikke hva som kan være feil med e-post kontoene jeg da.

Får finne frem papirer med passord ol. og prøve å legge dem alle inn på nytt.

Litt skitt...får regninger på mobilen på den ene kontoen liksom...laster ned på mobilen men flere er for store til å bli åpnet.

Skitt a gett...

Skrevet

He he...litt for hurtig skrevet må innrømmes :)

Selvsakt er det pop.et eller annet.no

Og smtp.online.no.

Og yez...må innrømme at det er outlook...express 6.

Hvordan bytter jeg slike ting da. Synes det er så lett å "rote til pc" og er derfor skeptisk til å rote med ting jeg har litt liten peiling på :(

Aner ikke hva som kan være feil med e-post kontoene jeg da.

Får finne frem papirer med passord ol. og prøve å legge dem alle inn på nytt.

Litt skitt...får regninger på mobilen på den ene kontoen liksom...laster ned på mobilen men flere er for store til å bli åpnet.

Skitt a gett...

Ok, så det er noen av kontoene du ikke får lastet ned post fra heller? Da ville jeg forsøkt å fjernet de som ikke virket og lagt de inn på nytt igjen.

Som alternativ til Outlook kan jeg anbefale Eudora - jeg har brukt det siden versjon 3, og bruker nå versjon 6. Det er ikke perfekt, og det er ikke integrert i windows på samme måten som Outlook. Men jeg liker det, det er greit og oversiktlig, og at det er adskilt fra windows ser jeg på som en fordel.

".................................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...