Gå til innhold

Hvem kjører?

Anbefalte innlegg

Gjest Iznowgood_the
Skrevet

Hvem kjører bil når dere er på tur?

Gjest den ekte noor
Skrevet

Det blir gubbenm jeg har ikke kjørt opp.

Skrevet

Det blir min mann, da jeg ikke har kjørt opp.

Gjest Shira12
Skrevet

Samboeren min kjører for det meste, men det hender jeg kjører innimellom.

Før jeg ble syk, så delte vi på det, men nå orker ikke jeg så mye lengre.

Skrevet

Alt etter hvem sin bil vi bruker. Hvis vi kjører langtur, så deler vi. Er det en kort tur til byen, så er det som oftest han som drar frem bilnøklene - ikke meg imot, for da får jeg slappe av.

Skrevet

Jeg :) Det kommer forresten an på hvor vi skal, og hvilken bil vi kjører. Min bil er det bare jeg og eksen som kan kjøre, siden man må ha utvidet førerkort.

Gjest gladiol
Skrevet

Her hos oss er det stort sett kvinnelig sjåfør.

Det gjelder på korte og lange turer, både med og uten campingvogn bak.

Jeg og barna reiser en del alene med vogn på sommeren og det som forundrer meg er at mange ikke kan skjønne at jeg tørr...

Hvorfor skal det være verre for en kvinne enn for en mann?

Det er kun trening og ikke kjønn som er avgjørende for ferdighet på dette område som på mange andre .

Det er det mange som ikke skjønner.

Hilsen en som liker seg best bak rattet.

Skrevet

Litt for ofte mannen min, mente jeg. Nå har vi vært på tur i påsken, og har delt mer på kjøringen, nettopp fordi jeg syntes det var dumt at han "alltid" skulle kjøre, særlig på langtur...

Men det er et guds under at at jeg ikke har blitt drapskvinne i løpet av denne turen. Maken til håpløs "baksetesjåfør" skal man lete lenge etter!!!

Neste gang skal jeg gi en god dag i prinsipper om likestilling og mengdetrening ifbm. langkjøring osv.

Takke meg til å kunne sove eller i alle fall hvile i passasjersetet på langturer... :-)

Skrevet

Jeg.

14-åringen maser om å få prøve, men jeg er hard som flint, gitt.

Skrevet

Jeg - dessverre.

Ser frem til den dagen hvor vi kan ta oss råd til at madammen får sertifikat.

Jentungen1365380808
Skrevet

Siden gubben ikke kan lese kart, blir det til at han kjører hvis det er nødvendig med kart... Ellers bytter vi på når vi skal på lengre turer, siden jeg blir bilsyk. Men hvis han absolutt skal kjøre "snarveier" i Hallingdal, så får han kjøre selv. Hvis vi skal inn i byer, er det jeg som kjører. Han har nesten ikke trening i bykjøring og blir forvirra av skilt og stor trafikk. Lillebroren hans låner ikke ut lastebilen sin til hvem som helst. Jeg får låne den, gubben får ikke...

Gjest kroppogsjel
Skrevet

Det blir stort sett ham. Fordi jeg storkoser meg på biltur når vi kan sitte og skravle, og kan sitter i en slik posisjon at han ikke kommer seg unna når jeg begynner å stille spørsmål- he he. Dessuten leser jeg kart bedre og er mer tålmodig med ungene hvis de må roes eller aktiviseres. I tillegg kan nevnes at han har en lei tendens til å leke kjørelærer dersom jeg skulle finne på å gjøre noen småfeil (ikke se ofte nok i bakspeilet etc...)

Skrevet

I 9 av 10 tilfeller er det meg. Jeg kan ikke fordra å sitte på, og ettersom det er helt OK for han blir det til at jeg kjører.

Skrevet

Jeg har ikke minibusslappen og siden den eneste bilen vi har har 17 seter så blir det mannen min som må stå for kjøringa.

Gjest M.Angelica
Skrevet

Jeg har ikke minibusslappen og siden den eneste bilen vi har har 17 seter så blir det mannen min som må stå for kjøringa.

17??? Oi! Det var mange. Hvor mange er dere i familien egentlig? =)

Skrevet

Som regel han når vi skal bort til noe(n) og meg på vei hjem...særlig om det er sent og vi har vært på hyttetur og han vil sove...snøft..!

Skrevet

17??? Oi! Det var mange. Hvor mange er dere i familien egentlig? =)

Bilen er bare såvidt over halvfull enda... ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...