Gå til innhold

Siste måltid

Anbefalte innlegg

Gjest den ekte noor
Skrevet

Sånn i disse lidende påsketider, hvis du skulle hatt et siste måltid før du ble tatt av dage, hva ville det vært?

jeg ville hatt "battered sousage, chips and gravy" iallefall:) (hvis det er skrevet rett)

Fortsetter under...

Gjest dina2
Skrevet

Akkurat no måtte det vært taco, men trur det ville skiftet etter dagsform

Gjest den ekte noor
Skrevet

Akkurat no måtte det vært taco, men trur det ville skiftet etter dagsform

Mmm, hadde vært godt med taco nå iallefall;)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg ville gjort det enkelt og bedt den som voktet meg hente dagens femretters fra Palace Grill.

Skrevet

Tror det ville vært en currygryte med gode grønnsaker oppi, ris til og rahiti. Og Coca Cola.

Gjest Sulten Pie
Skrevet

Kebab i pita fra 1001 natt.

Cheeseburger fra Sesam.

Eller Kjøtt i Løksaus fra kantina til Orkdal sanitetsforening sykehus.

Annonse

Skrevet

Iallefall noe med cola til!

Vet sannelig ikke jeg, men pizza, taco, lasagne eller noe sånt måtte det nok blitt. Og sjokolade og potetgull til dessert.

Gjest rutangis netu
Skrevet

Forrett vil jeg ha med et lite glass hvitvin til. Forretten kan være noe lett med spekeskinke og avokadostrimler og noe annet godt tilbehør.

Hovedretten skal være pepperbiff med en god sterk brun saus og hasselbakte poteter. Broccoli og tomat inntil. Med ei flaske rødvin. Jeg ville spise saaaaaaaakte. Og hvis det er mitt siste måltid gjør det ikke noe om jeg blir dritings.

Til dessert ville jeg ha en nydelig iskomposisjon med varme bjørnebær og noe grove kjeksgreier. Et glass portavin inntil dette.

Måltiden avsluttes med en kopp kaffe og et glass aprikoslikør. Og enda en avrunding med en diger og glovarm irish coffea med nøttekjeks inntil...

Gjest rutangis netu
Skrevet

Forrett vil jeg ha med et lite glass hvitvin til. Forretten kan være noe lett med spekeskinke og avokadostrimler og noe annet godt tilbehør.

Hovedretten skal være pepperbiff med en god sterk brun saus og hasselbakte poteter. Broccoli og tomat inntil. Med ei flaske rødvin. Jeg ville spise saaaaaaaakte. Og hvis det er mitt siste måltid gjør det ikke noe om jeg blir dritings.

Til dessert ville jeg ha en nydelig iskomposisjon med varme bjørnebær og noe grove kjeksgreier. Et glass portavin inntil dette.

Måltiden avsluttes med en kopp kaffe og et glass aprikoslikør. Og enda en avrunding med en diger og glovarm irish coffea med nøttekjeks inntil...

Jeg glemte konfekt dere! MÅ jo ha konfekt til desserten. Sjokolade og marsipan så mye jeg lyster. Og påfyll av kaffe. Og et par irish til kanskje...

Gjest rutangis netu
Skrevet

Jeg glemte konfekt dere! MÅ jo ha konfekt til desserten. Sjokolade og marsipan så mye jeg lyster. Og påfyll av kaffe. Og et par irish til kanskje...

Glemte en ting til! Mitt siste måltid må jo ha en åpningsseanse. Vil rett og slett ha et sprudlende glass champagne tror jeg. I skikkelig Wenche Foss-ånd! Med noen få jordbær inntil!

Skrevet

Glemte en ting til! Mitt siste måltid må jo ha en åpningsseanse. Vil rett og slett ha et sprudlende glass champagne tror jeg. I skikkelig Wenche Foss-ånd! Med noen få jordbær inntil!

Jeg blir gjerne med på det måltidet altså :o)

Gjest rutangis netu
Skrevet

Jeg blir gjerne med på det måltidet altså :o)

Ok! Da drikker vi like godt irish til whiskeyflaska er tom! Eller til vi ligger og sover under bordet. ingen morgendag å tenke på allikevel...

Skrevet

Ok! Da drikker vi like godt irish til whiskeyflaska er tom! Eller til vi ligger og sover under bordet. ingen morgendag å tenke på allikevel...

Vi drikker til vi ligger under bordet. Du ser jo at jeg allerede har startet :o)

Annonse

Skrevet

Kebab i pita fra 1001 natt.

Cheeseburger fra Sesam.

Eller Kjøtt i Løksaus fra kantina til Orkdal sanitetsforening sykehus.

Hmm... trønder? ;)

Sesam har utrooolig god vegetarburger! Husker jeg spiste en sist jeg var på byen, men kom ikke på det før jeg så jeg hadde sølt litt dressing på jakka mi ;)

Den er bare nydelig!

Gjest malun
Skrevet

Da ville jeg gått for full sjuretter med avansert vinmeny fra favorittrestauranten min.

Kaffe og brun rom etterpå.

Skrevet

Jeg skriver under på det måltidet! Hørtes veldig bra ut.

Men jeg ville bytte ut de siste likørene med et par-tre Baileys isteden. :)

Og så blir jeg med på å drikke oss under bordet tilslutt før døden innhenter oss. ;)

Skrevet

Forrett: Bruchetta med tomat og basikum og med melonsalsa, hvit italiener til.

Hovedretten er jeg litt i tvil om, men noe deilig og italiensk skulle det iallefall være, og selvsagt med en nydelig rød italiener.

Desserten er denfinitivt Tiramisu og espresso.

Til sist en gigantisk Jack Daniels og en fet cubansk sigar.

Skrevet

Pølse i lompe, med iiiiskald melk til!

Eller pasta med meierismør (siden jeg skal dø allikevel) og salt. (Evt litt paramesan eller revet gouda).

Skrevet

Finnebiff i fløtesaus med fløtegratinerte poteter til.

+ masse broccoli med ost på.

Rødvin til.

Multekrem til dessert.

Siste måltid, herlig, trenger ikke tenke på hverken vekten eller kolesterolet.

Gjest rutangis netu
Skrevet

Jeg skriver under på det måltidet! Hørtes veldig bra ut.

Men jeg ville bytte ut de siste likørene med et par-tre Baileys isteden. :)

Og så blir jeg med på å drikke oss under bordet tilslutt før døden innhenter oss. ;)

Ok, da! Vet forresten ikke hvor jeg fikk det aprikoslikør fra, har aldri hatt ei slik flaske, bare smakt det en gang. hehe... Men jeg mener å huske det var godt. Men Baileys er jo bankers iallefall.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...