Gå til innhold

NHD : er "tilsvarende" SSRI identiske?


Jake1365380469

Anbefalte innlegg

Jake1365380469

Har i det siste faat et alternativ til zoloft, fordi trygdekontorene visstnok kun dekker det billigste preparatet. Men er disse helt identiske, kan jeg vaere trygg paa dette, mht bivirkninger osv.

Paa forhaand takk

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest holmez

Moren min var lege, og hun fortalte faktisk meg, at synonympreparater som skal være de sammen, kan virke dårligere, fordi selv om det er samme virkestoff, ingredienser eller hva det heter.., så er de "pakket" forskjellig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jake1365380469

Moren min var lege, og hun fortalte faktisk meg, at synonympreparater som skal være de sammen, kan virke dårligere, fordi selv om det er samme virkestoff, ingredienser eller hva det heter.., så er de "pakket" forskjellig.

takker for svar ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Teoretisk sett skal de være like.

I praksis rapporterer pasienter endret/ulik effekt.

Myndighetene og apotekene er svært hypp på "generisk substitusjon for tiden". Myndighetene tror de skal spare penger. Apotekene vet at de selv tar inn storparten av prisdifferansen.

Personlig er jeg sterk motstander av disse piratkopiene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bugge -jenta

Nå har du jo prøvd dette substituttet en stund. Og du ville garantert visst om allergiske reaksjoner på denne tiden, MEN er du usikker på at effekten er like god, be legen din skrive "ikke generisk bytte " på. Så kan du sammenlikne igjen, og se om noe forandrer seg ved å gå tilbake til det opprinnelige produktet du begynte med. Som jeg skrev til deg en annem plass. Jeg reagerer ikke likt på sobril og alopam,(samme virkestoff) selv om jeg tåler begge. Alopam fungerer ikke like godt, og i mitt tilfelle prøvde jeg alopam først.

Tror ikke du får fred før du får prøvd ditt vanlige preparat.

Hvis legen din ikke vil skrive at du skal ha det opprinnelige, betal det lille mellomlegget en gang selv. Tviler på det er mange kronene, men for apotekene blir det en del til slutt. Merker du at de virker bedre sier du det til legen din. Lykke til.

VH bugge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jake1365380469

Teoretisk sett skal de være like.

I praksis rapporterer pasienter endret/ulik effekt.

Myndighetene og apotekene er svært hypp på "generisk substitusjon for tiden". Myndighetene tror de skal spare penger. Apotekene vet at de selv tar inn storparten av prisdifferansen.

Personlig er jeg sterk motstander av disse piratkopiene.

Tusen takk for svar ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...