Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Mann, 60 år 188cm,90 kg. aldri røykt, smaker sjelden alkohol. Kondisjonen kunne likevel vert bedre.Er i tvil om hvilke lege dette hører under.Har i perioder vondt, med senter i halsgropen. På det verste svir det omtrent som da eg var gutt og hadde sprunge alt for fort og langt. Forplanter seg som trykk nedover, midt i bringen, og oppover på siden av halsen, under kjevene og ut i ørene. Har ikke hjertedunk eller vondt i V. side eller arm. Dersom dette problemet er der når eg legg meg, følest det best å ligge på ryggen. På siden kommer det på ei måte i klemme.Det er vanskeleg å si når problemet oppstår, det verker mest tilfeldig, men det er likevel noen indikatorer.Dersom eg spiser i meste laget eller drikker litt mye kaffi, har det lett for å oppstå etter 1-2 timer.Det skjer også ofte når eg anstrenger meg, arbeider bøyd (skuldrene fremmover), Eller løfter tunde ting, spesielt inntil bringen. Da får eg gjerne også hoste.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/178751-vont-i-brystst/
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Einar Søyland, spesialist i hjertesykdommer

Svar til "vondt i brystet".

Det du beskriver gir umiddelbart mistanke om at dine plager kommer fra hjertet, og det er viktig at du får undersøkt dette skikkelig i løpet av kort tid.

Ta omgående kontakt med din lege (fastlege) og forklar situasjonen, ta gjerne med brevet til meg, det er en nesten klassisk beskrivelse av symptomene. Be om at du blir henvist til et EKG og en arbeidsbelastning (arbeids-EKG). Det er mulig du bør ha en form for foebyggende medisin med èn gang, avhengig av intensiteten og hyppigheten av plagene dine.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/178751-vont-i-brystst/#findComment-1207483
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...