Gjest den sjenerte Skrevet 25. mars 2005 Skrevet 25. mars 2005 Jeg er en ganske sjenert person i noen tilfeller, som når jeg skal småsnakke med folk, møte nye mennesker, gå i selskaper, firmafester osv, eller snakke med folk jeg kjenner, men ikke kjenner så godt. Jeg er heller ikke så god til å si meningene mine, og den remsa der som mange sikkert sliter med. Jeg oppfatter meg selv som en glad og positiv person. Sånn tenker jeg i hvertfall, og sånn oppfatter også de som kjenner meg godt. Men synes jeg virker sur, lite inkluderende, inesluttet osv. Dèt er jo ikke så morsomt å høre. Jeg vil gjerne bli litt mer snakkkesalig og litt mindre sjenert. Er det noen som vet om noen gode selvhjelpsbøker? (Jeg har tittet rundt på Bokkilden, men jeg synes det er vanskelig å finne frem.) Andre gode tips til hva jeg kan gjøre? Jeg er takknemlig for alle innspill. 0 Siter
Gjest kroppogsjel Skrevet 25. mars 2005 Skrevet 25. mars 2005 søk på google med søkeordene selvhjelp+bøker f.eks. Ellers på tilstelninger kan det jo hjelpe hvis det er mulig å ha med en venn/ kjæreste. Når man føler seg trygg virker man også mer åpen og imøtekommende for andre. Ellers må man bare trene i forskjellige situasjoner, tvinge seg ut i det, men begynne i det små. Det blir litt sånn "konfrontasjonsterapi", men kan hende det hjelper... 0 Siter
Gjest den sjenerte Skrevet 25. mars 2005 Skrevet 25. mars 2005 søk på google med søkeordene selvhjelp+bøker f.eks. Ellers på tilstelninger kan det jo hjelpe hvis det er mulig å ha med en venn/ kjæreste. Når man føler seg trygg virker man også mer åpen og imøtekommende for andre. Ellers må man bare trene i forskjellige situasjoner, tvinge seg ut i det, men begynne i det små. Det blir litt sånn "konfrontasjonsterapi", men kan hende det hjelper... Jeg prøver og prøver. Tidligere var jeg sjenert i nesten alle situasjoner, men jeg har overvunnet det bortsett fra det som gjelder sosialt samvær med ''fremmede''. Jeg har en kjæreste som er mye vekk pga. jobben og jeg har ingen venner der jeg bor (pga. det nevnte problem). Jeg har tenkt på å melde meg på kveldskurs e.l, men jobben tar all min tid.. 0 Siter
Gjest kroppogsjel Skrevet 25. mars 2005 Skrevet 25. mars 2005 Jeg prøver og prøver. Tidligere var jeg sjenert i nesten alle situasjoner, men jeg har overvunnet det bortsett fra det som gjelder sosialt samvær med ''fremmede''. Jeg har en kjæreste som er mye vekk pga. jobben og jeg har ingen venner der jeg bor (pga. det nevnte problem). Jeg har tenkt på å melde meg på kveldskurs e.l, men jobben tar all min tid.. Hvis jobben tar all din tid, så burde du kanskje se litt på hvorfor den gjør det? Er det veldig kjekt for degat du er den som jobber overtid slik at du slipper å ta opp kampen med sjenertheten? Eller _tar_ den så mye tid? Kanskje du ikke trenger å jobbe fullt så mye hele tiden? Melde seg på kurs er en veldig bra aktivitet. Det _må_ jo ikke være kurs som går over lang tid. Bøker vil ikke hjelpe deg så mye hvis ikke du får praktisert det du leser. Ingen kan lese seg hverken slankere eller røykfri eller til bedre selvtillit hvis ikke man gjør noe med problemet på annen måte i tillegg. Det er ingen lett problemstilling du presenterer, og det finnes vel ikke noe fasitsvar, det er ikke alt som passer til alle. Men hvis du jobber på et sted med flere jenter (du er jente?) og du går for å være hyggelig og grei, så kan du jo begynne med å invitere dem hjem på ost og kjeks/ video eller bursdagsfest/ sommerfest/ ingen anledningegentligfest.... Så har du et sted å starte hvertfall..... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.