Gå til innhold

Reiser utenfor Europa, hva erstatter E11 skjemaet/kortet?

Anbefalte innlegg

Molly Mandy
Skrevet

Jeg er så heldig at jeg reiser på fornøyelsestur til Kina om en uke :-)

Jeg trodde alt var i boks, men så minner min kjære mor meg på dette kortet man må ha for trygdeytelser i utlandet. Altså det som tidligere var E11 skjemaet. Men når jeg ser på Trygdeetatens sider, så finner jeg ikke noe tilsvarende for resten av verden. Jeg mener Kina har vel neppe blitt medlem av Eøs ennå, he he ;-)

Kanskje jeg burde ha prøvd meg på Adopsjonforum?

Fortsetter under...

Skrevet

Det skjemaet du sikter til heter E111, ikke 11, men det er bagateller (men dog ikke når du søker etter ting på nettet).

Men jeg tror rett og slett ikke det er noe som erstatter E111-skjema utenfor EU/EØS, annet enn en god gammldags reiseforsikring.

Skrevet

Det er vel ikke noe sånn skjema for resten av verden? Reiseforsikring er tingen...

Molly Mandy
Skrevet

Det skjemaet du sikter til heter E111, ikke 11, men det er bagateller (men dog ikke når du søker etter ting på nettet).

Men jeg tror rett og slett ikke det er noe som erstatter E111-skjema utenfor EU/EØS, annet enn en god gammldags reiseforsikring.

He he, rart det der, inni hodet mitt skrev jeg da E111 hver gang.

Så da er det bare reiseforsikring som duger, altså?

Jeg får sjekke med Trygdekontoret på tirsdag. Bare så dumt å være så sent ute.

Det begynner å bli en lei uvane, for å si det sånn. :-(

Skrevet

"Helsetjenester under opphold i land utenfor EØS-området

Folketrygden dekker ikke utgifter til helsetjenester ved turistopphold i land utenfor EØS-området. Du bør kjøpe en reiseforsikring ved slike reiser."

http://www.trygdeetaten.no/default.asp?strTema=utland&path=ferie

(rimelig raskt å finne...)

Molly Mandy
Skrevet

"Helsetjenester under opphold i land utenfor EØS-området

Folketrygden dekker ikke utgifter til helsetjenester ved turistopphold i land utenfor EØS-området. Du bør kjøpe en reiseforsikring ved slike reiser."

http://www.trygdeetaten.no/default.asp?strTema=utland&path=ferie

(rimelig raskt å finne...)

Jeg fant den ikke, så takk for hjelpen.

Du er flink!

Annonse

Gjest rutangis netu
Skrevet

Molly Mandy... Det var en figur fra en eller annen historie fra min barndom. Men kan av en eller annen grunn (...!) ikke komme på det akkurat i kveld.

Molly Mandy
Skrevet

Molly Mandy... Det var en figur fra en eller annen historie fra min barndom. Men kan av en eller annen grunn (...!) ikke komme på det akkurat i kveld.

Helt riktig det. Men den(de?) figuren het vel Milly Molly Mandy. Ikke spør meg hva det hele handlet om. Det var bare et navn som slo meg da jeg skulle registrere meg her. Tror det kom en med navnet Milly Molly etterpå.

Av en eller annen grunn fikk jeg ikke registrert alle tre navnene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...