Gå til innhold

Norsk kultur er merkelig...

Anbefalte innlegg

Gjest togli
Skrevet

På påskefjellet (jfr. tråden under) idag så jeg en kullsvart afrikaner som prøvde så godt han kunne å komme seg opp en fjellside på ski. Han jobba som en helt og klarte så vidt å karre seg opp den ganske slakke fjellsida. Forbi han gikk det en haug av nordmenn med ski på beina. De spurta avgårde med sekk på ryggen og myste mot sola. Afrikaneren så omtrent ut som han fikk et snev av kultursjokk.

Jeg kom til å tenke på at vi nordmenn egentlig er ganske rare. Vi kjører til fjellet med appelsiner og Kvikk Lunsj i sekken. Hvorfor akkurat Kvikk Lunsj f.eks.? Selv spiser jeg aldri den sjokoladen ellers i året, men på påskefjellet er det liksom bare den som gjelder...

Vi nordmenn er noen raringer!

Fortsetter under...

Gjest ingen skiløper
Skrevet

Jeg er nok enda rarere.. går ikke på ski...

Gjest togli
Skrevet

Jeg er nok enda rarere.. går ikke på ski...

Forræder ;o)

Skrevet

Jeg er ikke på påskefjellet. ikke spiser jeg ikvikklunsj hell.er

hare1365380455
Skrevet

Forræder ;o)

Men jeg gikk på ski da jeg var liten!

hare1365380455
Skrevet

Men du drikker rødvin?;)

Annonse

Skrevet

Men du drikker rødvin?;)

Hvitvin *glise*

heh

Gjest togli
Skrevet

Huff da, du vet ikke hva du går glipp av ;o)

hare1365380455
Skrevet

Hvitvin *glise*

heh

Ok, da hadde jeg halvveis rett..

Gjest togli
Skrevet

Men jeg gikk på ski da jeg var liten!

Okei da, det får gå for denne gang!

hare1365380455
Skrevet

Huff da, du vet ikke hva du går glipp av ;o)

Jeg spiste faktisk kvikk lunsj både i går og i dag...

hare1365380455
Skrevet

Okei da, det får gå for denne gang!

Når barna blir litt større må nok vi også dra til snøen og stå på ski. Gjør dere det hver vinter?

Gjest togli
Skrevet

Jeg spiste faktisk kvikk lunsj både i går og i dag...

Flink jente:o)

Annonse

Gjest togli
Skrevet

Når barna blir litt større må nok vi også dra til snøen og stå på ski. Gjør dere det hver vinter?

Ja, jeg er glad i å stå på ski! Går ikke særlig langt på ski nå som vi har tre små... Syvåringen er flink å stå på ski, men fireåringen klager og maser etter fem minutter i løypa ;o)

Minsten på 10 mnd satt i bæremeisa og koste seg på skituren idag. Koselig :o)

hare1365380455
Skrevet

Ja, jeg er glad i å stå på ski! Går ikke særlig langt på ski nå som vi har tre små... Syvåringen er flink å stå på ski, men fireåringen klager og maser etter fem minutter i løypa ;o)

Minsten på 10 mnd satt i bæremeisa og koste seg på skituren idag. Koselig :o)

Det høres koselig ut, ja:)

Skrevet

Jeg spiser dobbel dose Kvikk Lunsj siden jeg ikke går på ski.

Men etter påske skal jeg skjerpe meg altså. Helt sant.

Gjest togli
Skrevet

Jeg spiser dobbel dose Kvikk Lunsj siden jeg ikke går på ski.

Men etter påske skal jeg skjerpe meg altså. Helt sant.

Fullt forståelig at du er sent ute med skigåinga i år - og dobbel dose Kvikk Lunsj veier opp ;o)

Skrevet

Her i Tromsø går det ei lysløype tvers over øya. En fin vårdag for et par år siden traff jeg en afrikaner midt i løypa. Han var iført sennepsfarget dress, småsko og verdens største smil, det så ut til at han taklet kulturforskjellene helt utmerket. :D

Gjest togli
Skrevet

Her i Tromsø går det ei lysløype tvers over øya. En fin vårdag for et par år siden traff jeg en afrikaner midt i løypa. Han var iført sennepsfarget dress, småsko og verdens største smil, det så ut til at han taklet kulturforskjellene helt utmerket. :D

*ler*

Ja, det er viktig å ha et åpent sinn!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...