Gå til innhold

reaksjon på ekle brev


Gjest anonymia

Anbefalte innlegg

Gjest anonymia

Jeg er en jente som mener at jeg ikke på noen måte har stukket meg ut. Men i det siste halve året har jeg hele tiden fått ekle vonde brev i postkassen som på mange måter syker meg ned psykisk..det står om hvor verdiløs og stygg og ekkel og dum og teit etc etc..og at jeg burde vært død og forhåpentligvis lever jeg ikke så mye lenger etc etc .dere skjønner tegningen. jeg kan ikke kalle det drapstrusler men likevel skjønner jeg jo at det må være noen som hater meg veldig siden de skriver så mye vonde ting

Jeg har ingen anelse om hvem som

kan sende disse brevene eller hvorfor jeg får de.

det er jo mobbing på en måte..men jeg vet jo ikke hvem som står bak..så jeg har ingen anelse om hvordan jeg skal forholde meg til dette lenger...

noen råd til meg..om hvordan jeg kan finne ut hvem det er..for jeg begynner nesten å tro på det som står i de snart..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg vil bare først og fremst si at du ikke må tro på det som er skrevet! Ikke tro på det! Jeg ville absolutt gått til politiet med dem. For selv hvor "uskyldig" det kan høres ut som, så er det faktisk straffbart. Jeg hadde bare sendt et par "artige" meldinger på mobilen til en venn, som anmeldte meg for det, og politiet tok det alvorlig! Ja ja, ikke så alvorlig som et innbrudd eller drap da selvf. men bare alvorlig sa de. Så da mener jeg at du absolutt bør gå til purken med brevene.

Ønsker deg lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Ta brevet forsiktig i et hjørne mellom to fingertupper. Legg det i en plastpose, og bring det til politiet sammen med en anmeldelse.

Dette er ikke uskyldigheter, men kriminalitet i form av alvorlig trakkasering.

Som ved all annen kriminalitet er jeg sterk tilhenger av "Null toleranse"-prinsippet slik det blant annet har halvert kriminaliteten i New York.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bry deg om kritikken i brevene. Skal brevskriveren bli tatt på alvor, bør han/hun kontakte deg åpent, og ikke minst være mer saklig enn det du referer fra brevene.

Jeg må også si meg enig med de andre: anmeld forholdet. Ta med deg alle brev du har tatt vare på, og gå til nærmeste politistasjon. Sjikanering av denne typen skal du ikke akseptere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...