Gå til innhold

Når kjøpe ski?

Gjest tulleri

Anbefalte innlegg

Gjest tulleri

Sønnen min blir 4 år i August.Skulle kjøpe ski til han i vinter men han sier at han ikke vil ha det.Er han for liten til å gå på ski?.Jeg eller pappaen er ikke noen ski mennesker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville kjøpt nå på salg om du finner, og begynt å bruke de til høsten.

Selv om dere ikke er skimennesker, trenger dere ikke gå så langt med en så liten pjokk. At han lærer å gå på ski, gjør at han ikke blir hengende etter de andre i barnehage etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dina2

Mi jente begynte å gå på ski da hun var 2 og 1/2, så aldersmessig er det ikke for tidlig, men unger er jo forskjellig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dina2

Det viktigste når du kjøper er ski er at de ikke er for lange, et barn skal imotsetning til andre ting vokse ut av ski, altså bedre at de er for kort enn for lang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For liten? Næsj...trur jeg fikk ski når jeg var 2-3 år, jeg! (Ikke det at jeg ble noen Dæhlie av den grunn da ;-))

Tror ski er bra for motorisk utvikling, og selv om dere ikke er noen skimennesker, så vil han jo bli konfrontert med skilivets gleder på skolen osv!

Og kanskje blir det litt gøy allikevel hvis han får "leke" på ski?

Vil tro at du kan gjøre et lite ski-kupp nå i vår, - tror skilagrene er fulle etter en snøfattig vinter! Det setter ned prisene!

Ikke være engstelig for at skiene skal bli for korte. Barn skal helst ha litt korte ski. Lange ski er bare kjipt å styre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For liten? Næsj...trur jeg fikk ski når jeg var 2-3 år, jeg! (Ikke det at jeg ble noen Dæhlie av den grunn da ;-))

Tror ski er bra for motorisk utvikling, og selv om dere ikke er noen skimennesker, så vil han jo bli konfrontert med skilivets gleder på skolen osv!

Og kanskje blir det litt gøy allikevel hvis han får "leke" på ski?

Vil tro at du kan gjøre et lite ski-kupp nå i vår, - tror skilagrene er fulle etter en snøfattig vinter! Det setter ned prisene!

Ikke være engstelig for at skiene skal bli for korte. Barn skal helst ha litt korte ski. Lange ski er bare kjipt å styre!

*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tulla vår på 3 gikk på ski første gang i vinter, og det går så bra så!

Hun går jo ikke så langt da, og uten staver, men har til og med gått skirenn i vinter (med litt hjelp da:-)

Vi prøver å komme oss ut i fint vær, og jeg har gått skitur (riktignok på maks en time) med eldstejenta på 6 år og det går veldig greit.

Barna motiveres best ved av en voksen går sammen med dem, eller at de går med andre barn.

Litt teit og kjedelig for barn å bare ha ski for å gå i hagen synes..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 år er ikke for tidlig, men pass på å ha noen "gulrøtter" for å motivere han.

Vår frøken fikk sitt første par ski når hun var knappe 2 år. Nå er hun 4 år og går på ski flere ganger i uka (i barnehagen, på skikarusell og i helgene med oss) Vi bor på en plass med stabil vinter.

Hun syns det er veldig moro å gå sammen med andre barn. Kanskje dere kan begynne opplæringen sammen med en kompis? Det kan være en oppmuntrende faktor når det blir mye knall og fall, noe en må regne med det blir den første tida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...