Gjest plutti Skrevet 26. mars 2005 Skrevet 26. mars 2005 Noen som har ei god oppskrift på pølse og makaroni gryte? 0 Siter
noami Skrevet 26. mars 2005 Skrevet 26. mars 2005 Vi prøvde den som stod i ica sitt gratismatblad forleden, stor suksess her i huset iallefall...ikke makaroni, men med penne, men det er jo pasta begge deler så...er vel ikke så nøye? 250g kålrot i staver, nesten helt kokte (sørg iallefall for at den er mør) 100g penne (kokte) 100 små brokkolibuketter (forvellet) 4 winerpølser 4egg 4dl melk (jeg brukte blanding av melk og matfløte jeg hadde til overs) 1ts salt pepper 1dl revet, lagret ost (jarlsberg) 225g varme, pølsene skjæres i skiver...pisk sammen egg, melk, salt og pepper..fordel kålrot, brokkoli og pasta i en ildfast form, strø over pølsebiter, hell over eggeblandingen og strø så i osten.... stekes midt i ovnen i ca 20-25min... Selv foretrekker jeg litt mer brokkoli og litt mindre kålrot enn beskrevet, og brukte 200g penne istedetfor... Ellers lager vi makaroni & pølser med hvit ostesaus og avogtil blomkål eller brokkoli i sånn til vanlig.. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.