Gå til innhold

medisiner og svimmelhet, nhd!


Gjest Tussi-jente20

Anbefalte innlegg

Gjest Tussi-jente20

Jeg bruker diverse medisiner mot angst og depresjon. De siste dagene er jeg blitt plaget av svimmelhet og urolighet.....kan dette komme av medisinen(e)?

De medisinene jeg bruker er: Zeldox, Neurotin, Jern, Vallergan. Har noen av disse svimmelthet som bivirkning? Det jeg ikke skjønner er at jeg har brukt dessemedisinene en stund, så jeg tror ikke det kan komme av dem.....bortsett fra jerntabl da. som jeg har brukt ca en uke.

Kan det være noe psykisk, svimmelhet f.eks. pga. angst og uro?

Håper du kan svare NHD!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Neurontin kan gi svimmelhet.

På den annen side: Om du har brukt medisinene lenge i samme dose uten svimmelhet, og du så plutselig blir svimmel, ville jeg først tenkt på en eller annen forbigående sykdom.

Dersom det varer mer enn 1-2 uker, er det sannsynlig at det skyldes medisin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neurontin er jo helt forferdelige da. Man blir jo helt tom i hue og svimmel og uvel.

Både virkninger og bivirkninger er som kjent individuelle...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg helt klar over :o)

Vet jo at du er klar over det, men tenkte at du kanskje kunne presisere det når du "svartmaler" bestemte medikamenter:-)

God og nesten vel overstått påske, forresten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet jo at du er klar over det, men tenkte at du kanskje kunne presisere det når du "svartmaler" bestemte medikamenter:-)

God og nesten vel overstått påske, forresten!

Men jeg tror de er litt enten eller det slaget der. Men jeg burde kanskje sagt at det var slik jeg opplevde dem da jeg prøvde.

God overstått påske du også :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...