Gå til innhold

lei av heste skitt

Gjest tur gåeren

Anbefalte innlegg

Gjest tur gåeren

Skulle ute å gå tur i fin været i dag.det er 2 heste senter i nærheten og på alle gangveier er det masse heste skit liggende.Ganske irriterende synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Æææsj...

Det er jo virkelig kilovis med møkk!

Kan du ikke ta en telefon til lederen for dette senteret og spørre om de ikke kan rydde opp etter seg?

Ellers får du få med deg en gjeng bikkjer og drite ned plassen foran senteret! *ond og dum* ;-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tur gåeren

Æææsj...

Det er jo virkelig kilovis med møkk!

Kan du ikke ta en telefon til lederen for dette senteret og spørre om de ikke kan rydde opp etter seg?

Ellers får du få med deg en gjeng bikkjer og drite ned plassen foran senteret! *ond og dum* ;-P

Får lyst å gjøre noe ja.Hadde med meg sønnen min på sykkel i stad.men umulig å sykle pga av all skiten.Han er bare 3 år men måtte svinge unna skiten hele tia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Iznowgood_the one and only

Hva med å ta en telefon til lederne på hestesentrene og anmode om at de tar en vårrengjøring, -sånn til å begynne med?

For oss hundeeiere er det banalt å ta opp etterlatenskaper etter våre små venner når det ligger kilosvis med møkk etter hester midt i gangveien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rytter`n

Får lyst å gjøre noe ja.Hadde med meg sønnen min på sykkel i stad.men umulig å sykle pga av all skiten.Han er bare 3 år men måtte svinge unna skiten hele tia.

Vi som rir kan da ikke ha med en søpplesekk å ta opp møkka med heller da! En muluighet er jo å hoppe av å sparke litt unna veien, men da er du avhenig av en snill hest som det er lett å komme seg av og på!

Synes jeg ser meg med sekk og spade på tur oppe på hesten min :-) Hi hi fnis :-)

Litt lettere å ta opp etter bikkja da gitt.Mulig de som rir må på gangveien for å komme seg videre opp i skogen feks. Møkka forsvinner jo etterhvert da :-)

Hvis guttungen ikke klarer å svinge unna møkka og du gå utenom så var det bra dere fikk øvd på det i dag da :-)

Fortsatt god påske og hils hestene fra meg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hundeeier med pose

Vi som rir kan da ikke ha med en søpplesekk å ta opp møkka med heller da! En muluighet er jo å hoppe av å sparke litt unna veien, men da er du avhenig av en snill hest som det er lett å komme seg av og på!

Synes jeg ser meg med sekk og spade på tur oppe på hesten min :-) Hi hi fnis :-)

Litt lettere å ta opp etter bikkja da gitt.Mulig de som rir må på gangveien for å komme seg videre opp i skogen feks. Møkka forsvinner jo etterhvert da :-)

Hvis guttungen ikke klarer å svinge unna møkka og du gå utenom så var det bra dere fikk øvd på det i dag da :-)

Fortsatt god påske og hils hestene fra meg :-)

"Vi som rir kan da ikke ha med en søpplesekk å ta opp møkka med heller da!"

Hvorfor ikke dèt?

"En muluighet er jo å hoppe av å sparke litt unna veien, men da er du avhenig av en snill hest som det er lett å komme seg av og på!"

Første bud når man ferdes med hest på offentlig vei er å ha full kontroll.

"Synes jeg ser meg med sekk og spade på tur oppe på hesten min :-) Hi hi fnis :-)"

Ja dèt ville vært et fortreffelig syn.

"Litt lettere å ta opp etter bikkja da gitt."

At det er lettere å fjerne hundeavføring gir deg ingen rett til å ikke fjerne hestemøkka.

"Mulig de som rir må på gangveien for å komme seg videre opp i skogen feks. Møkka forsvinner jo etterhvert da :-)"

Det er heller ingen grunn til å la møkka ligge.

"Hvis guttungen ikke klarer å svinge unna møkka og du gå utenom så var det bra dere fikk øvd på det i dag da :-)"

Hvis du ikke har en hest som er lett å komme seg av og på så får du øve deg på det da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest rytter`n

"Vi som rir kan da ikke ha med en søpplesekk å ta opp møkka med heller da!"

Hvorfor ikke dèt?

"En muluighet er jo å hoppe av å sparke litt unna veien, men da er du avhenig av en snill hest som det er lett å komme seg av og på!"

Første bud når man ferdes med hest på offentlig vei er å ha full kontroll.

"Synes jeg ser meg med sekk og spade på tur oppe på hesten min :-) Hi hi fnis :-)"

Ja dèt ville vært et fortreffelig syn.

"Litt lettere å ta opp etter bikkja da gitt."

At det er lettere å fjerne hundeavføring gir deg ingen rett til å ikke fjerne hestemøkka.

"Mulig de som rir må på gangveien for å komme seg videre opp i skogen feks. Møkka forsvinner jo etterhvert da :-)"

Det er heller ingen grunn til å la møkka ligge.

"Hvis guttungen ikke klarer å svinge unna møkka og du gå utenom så var det bra dere fikk øvd på det i dag da :-)"

Hvis du ikke har en hest som er lett å komme seg av og på så får du øve deg på det da.

noe er lett i verden, noe er vanskelig :-)

God påske :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hundeeier med pose

Jepp!

Det vanskelige bør man vente med til man er moden til å håndtere oppgaven.

God påske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luna21365380663

Synes det er helt greit med hestemøkk. Den lukter ikke like ille som hunde eller kattebæsj, og setter seg heller ikke på samme måte i sålen som hvis du tråkker i hunde eller kattebæsj. Hestene på sentrene burde være såpass greie at det gikk an å gå av og skubbe det til side med ridestøvelen, så det går jo an å ta en telefon..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og mye er ikke vanskeligere enn hva man gjør det til selv;o)

Fortsatt god påske til deg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ridd i mange år og har alltid sørget for å hoppe av hesten og sparke møkka ut i veikanten om hesten gjorde fra seg på gangstier og fortau.

Klarer du ikke å komme deg på hesten igjen ved egen hjelp etter å ha hoppet ned bør du ri en mindre hest. Er hesten så umulig at den ikke klarer stå i ro de sekundene bør du sannelig dressere den før dere legger ut på tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring ridesentrene og spør om de har tenkt å gjøre noe med det, men spør i en pen tone, da er det lettere å få gjennomslag. :o)

Red tidligere ved et ridesenter hvor de hadde møkke-runder hver uke, det gikk på omgang blant hesteeierne. To og to ble med stallgutten ut på kjørerunde i nabolaget og de skuffet da opp det de fant av hestemøkk og la det i svartsekker og dumet det på gjødselhaugen da de kom tilbake til stallen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...