Mr Kahn Skrevet 26. mars 2005 Skrevet 26. mars 2005 Ved en ren tilfeldighet slo jeg på radioen, NRK P1, mens jeg så Bergen forsvinne i bakspeilet. Mer eller mindre motvillig begynte jeg å lytte til denne mannens historie: http://nrk.no/programmer/radio/solvsuper/4530732.html For de som har kjørt Bergen - Voss vet jo hvor mange tunneler det er på den strekningen, og mange av dem uten radioslynge. Jeg ble mer og mer forbanna hver gang radioen mistet forbindelsen inni denne hælvetes sveitserosten av et landskap. Men jeg fikk med meg det mest vesentlige i denne mannens historie. Moral? Den beste hevnen er å leve et godt liv. 0 Siter
Gjest Kan ikke nå Skrevet 27. mars 2005 Skrevet 27. mars 2005 "Den beste hevnen er å leve et godt liv." Hevn - ovenfor hvem? Etter det jeg leser her, så har han mot alle odds klart seg bra, selv om begynnelsen var dårlig. MEN så lenge fysikken er i orden og psyken henger sånn nogenlunde på greip, så er det faktisk opp til hver å en å være ansvarlig for eget liv og egne valg i voksen alder. Når man ikke lenger har fysikken i orden, men kun en jernvilje og jernpsyke så lar det seg vanskelig gjøre å leve et godt liv som hevn. Særlig når noen har påført deg evig skade og kan leve videre i beste velgående selv. Dette var ikke ment som noen spydighet, men et svar på dette ordtaket som jeg omtrent spyr av. "Den beste hevnen er å leve et godt liv." 0 Siter
Mr Kahn Skrevet 27. mars 2005 Forfatter Skrevet 27. mars 2005 "Den beste hevnen er å leve et godt liv." Hevn - ovenfor hvem? Etter det jeg leser her, så har han mot alle odds klart seg bra, selv om begynnelsen var dårlig. MEN så lenge fysikken er i orden og psyken henger sånn nogenlunde på greip, så er det faktisk opp til hver å en å være ansvarlig for eget liv og egne valg i voksen alder. Når man ikke lenger har fysikken i orden, men kun en jernvilje og jernpsyke så lar det seg vanskelig gjøre å leve et godt liv som hevn. Særlig når noen har påført deg evig skade og kan leve videre i beste velgående selv. Dette var ikke ment som noen spydighet, men et svar på dette ordtaket som jeg omtrent spyr av. "Den beste hevnen er å leve et godt liv." Meningene er forskjellige, det får en bare akseptere. Er du sikker på at du har fått tak i meningen med dette ordtaket? 0 Siter
Gjest Kan ikke nå Skrevet 28. mars 2005 Skrevet 28. mars 2005 Meningene er forskjellige, det får en bare akseptere. Er du sikker på at du har fått tak i meningen med dette ordtaket? Jada du, jeg forstår veldig godt meningen med det ordtaket. 0 Siter
flisa Skrevet 28. mars 2005 Skrevet 28. mars 2005 "Den beste hevnen er å leve et godt liv." Hevn - ovenfor hvem? Etter det jeg leser her, så har han mot alle odds klart seg bra, selv om begynnelsen var dårlig. MEN så lenge fysikken er i orden og psyken henger sånn nogenlunde på greip, så er det faktisk opp til hver å en å være ansvarlig for eget liv og egne valg i voksen alder. Når man ikke lenger har fysikken i orden, men kun en jernvilje og jernpsyke så lar det seg vanskelig gjøre å leve et godt liv som hevn. Særlig når noen har påført deg evig skade og kan leve videre i beste velgående selv. Dette var ikke ment som noen spydighet, men et svar på dette ordtaket som jeg omtrent spyr av. "Den beste hevnen er å leve et godt liv." Min oppfatnig av dette ordtaket er at man ikke skal hengi seg til tanker om en sørgelig fortid, den har vært - man må se fremover og gjøre det beste ut av det. Man hevner seg på LIVET som var - ikke noen spesielle mennesker eller hendelser fra fortiden, f.eks.de bare er med og bryter en ned. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.