Dorthe Skrevet 27. mars 2005 Skrevet 27. mars 2005 Sikkert lurt å la være, ja. Men JA til Rivotril og bil! Hehe! Jeg merker ikke noen ting når jeg spiser dem. Så jeg lar ikke være å kjøre nei ) 0 Siter
bugge -jenta Skrevet 27. mars 2005 Skrevet 27. mars 2005 Jeg har spist mye Paralgin Forte men venner meg aldri til det. Fysj, det er en drittmedisin. Dårlig smertelindring og gir meg ekkel følelse. Det er det som er så merkelig med medisiner. Paralgin forte fungerer så fantastisk på meg. Jeg vet etterhvert hvilke smerter den virker mot, så det blir sjelden feilmedisinering.Jeg blir så merkverdig lite rusa av den tabletten, men den virker veldiog godt. Jeg har testet ut reaksjonsevner på forskjellige "spill" på alle medisinene mine, og reaksjonsevnen min på p. f er veldig bra. Jeg velger å ikke kjøre med to innabords, men føler det er greit med en. Jeg går jo på diverse annet også. Somadril derimot kunne jeg alldriiii kjørt med. Jeg tror det er litt vanskelig for dem som ikke lever mer eller mindre konstant med smerter, og har et bevisstforbruk(ikke misbruk) av en del medisiner. Det er ganger jeg aldri ville satt min fot i en bil uten trekant medisiner, fordi jeg ikke er i stand til å kjøre bil. Så må jeg vurdere effekten og om jeg er bilkyndig hver eneste gang jeg velger å kjøre bil, noe forøvrig enhver bilist skal gjøre, medisiner eller ei. 0 Siter
Dorthe Skrevet 27. mars 2005 Skrevet 27. mars 2005 Det er det som er så merkelig med medisiner. Paralgin forte fungerer så fantastisk på meg. Jeg vet etterhvert hvilke smerter den virker mot, så det blir sjelden feilmedisinering.Jeg blir så merkverdig lite rusa av den tabletten, men den virker veldiog godt. Jeg har testet ut reaksjonsevner på forskjellige "spill" på alle medisinene mine, og reaksjonsevnen min på p. f er veldig bra. Jeg velger å ikke kjøre med to innabords, men føler det er greit med en. Jeg går jo på diverse annet også. Somadril derimot kunne jeg alldriiii kjørt med. Jeg tror det er litt vanskelig for dem som ikke lever mer eller mindre konstant med smerter, og har et bevisstforbruk(ikke misbruk) av en del medisiner. Det er ganger jeg aldri ville satt min fot i en bil uten trekant medisiner, fordi jeg ikke er i stand til å kjøre bil. Så må jeg vurdere effekten og om jeg er bilkyndig hver eneste gang jeg velger å kjøre bil, noe forøvrig enhver bilist skal gjøre, medisiner eller ei. Hehe - du høres akkurat ut som meg. Noe kan jeg kjøre på og noe ikke. Og så er jeg helt klar over hva som virker for hvilke smerter og hva som er "sukkertøy". Problemet er de gangene man må ta medisiner og man må ut å kjøre. Jeg har virkelig hatt store problemer med å forklare hjelpeapperatet at jeg ikke kan kjøre minstemann på skolen om morgenen pga medisininntak hver kveld. Skikkelig hangover i flere timer hver morgen fordi jeg har valgt å spise mesteparten om kvelden etterat ungen sover. Hentinga står jeg stort sett for sjøl men det er ikke alltid like greit. 0 Siter
bugge -jenta Skrevet 27. mars 2005 Skrevet 27. mars 2005 Hehe - du høres akkurat ut som meg. Noe kan jeg kjøre på og noe ikke. Og så er jeg helt klar over hva som virker for hvilke smerter og hva som er "sukkertøy". Problemet er de gangene man må ta medisiner og man må ut å kjøre. Jeg har virkelig hatt store problemer med å forklare hjelpeapperatet at jeg ikke kan kjøre minstemann på skolen om morgenen pga medisininntak hver kveld. Skikkelig hangover i flere timer hver morgen fordi jeg har valgt å spise mesteparten om kvelden etterat ungen sover. Hentinga står jeg stort sett for sjøl men det er ikke alltid like greit. Jeg er enig i at det er tvilstilfeller hvor man virkelig blir satt på prøve i forhold til om det er rett å kjøre eller ikke. Men for å være ærlig tror jeg vi som lever med tabletter tenker vel så grundig gjennom dette spørsmålet enn mange andre. Det er vitterligen mange andre ting enn medisiner som gjør at en ikke burde sette seg bak en bil. Å ha krangla noe alvorlig med mannen, er sikkert ikke bedre enn en p.f. Og alle de som kjører hjem etter en nattevakt... Eller bare det å ha bilen full av 8 - åringer. Poenget er jo at vi skal "kjøre slik vi vil at andre skal kjøre mot oss". 0 Siter
flisa Skrevet 28. mars 2005 Skrevet 28. mars 2005 Joda, det er det. Man får beskjed om at dersom man ikke blir sløv så kan man trygt kjøre. Dersom man spiser den samme medisinen hver dag er det sjelden man blir sløv etter noen måneder. Man kan ikke sitte inne hver dag pga medisinbruk man ikke blir sløv av. Spiser man medisiner en sjelden gang og blir sløv er det en selvfølge at man ikke kjører. Men OM du skulle komme til å kjøre på noen, vil ikke medisinbruken din da bli brukt mot deg? 0 Siter
Dorthe Skrevet 28. mars 2005 Skrevet 28. mars 2005 Men OM du skulle komme til å kjøre på noen, vil ikke medisinbruken din da bli brukt mot deg? Nei, ikke så lenge jeg har holdt meg til den dosen jeg skal og har spist medisinen over tid og sjøl mener at jeg er i stand til å kjøre bil. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.