Gå til innhold

Kan jeg tjene noe under attføring?

Anbefalte innlegg

Gjest går det ann
Skrevet

Jeg er blitt forespurt av en arbeidsgiver om å kunne gjøre noe arbeid noen timer i blandt. Det jeg lurer på er om jeg kan tjene noe så lenge jeg går på attføring under omskolering uten at det innvirker på attføringen min?

Fortsetter under...

Skrevet

Du bare krysser av på lappen du sender inn at du har jobbet - så får du jo lønn i stedet for attføring - time for time- dag for dag. Helt rettferdig. Og på den måten kan du jo også begynne i en jobb og krysse av at du jobber - så ser du om du klarer å jobbe, attføringen din vil da løpe uten utbetalinger - og du slipper å søke ny attføring om det skulle vise seg at jobben ikke egnet seg med ditt sykdomsbilde.

Gjest går det ann
Skrevet

Du bare krysser av på lappen du sender inn at du har jobbet - så får du jo lønn i stedet for attføring - time for time- dag for dag. Helt rettferdig. Og på den måten kan du jo også begynne i en jobb og krysse av at du jobber - så ser du om du klarer å jobbe, attføringen din vil da løpe uten utbetalinger - og du slipper å søke ny attføring om det skulle vise seg at jobben ikke egnet seg med ditt sykdomsbilde.

Kanskje formulerte jeg meg litt dumt? Jeg er under utdanning så det er ikke aktuelt å jobbe for å "prøve" meg i arbeid, men arbeidet jeg snakket om er en forespørsel som gjelder sommeren. Av min utdanning har jeg enda to år igjen så den er ikke aktuellt å slutte i. Hva som er "rettferdig" er en ting, hva som er mulig er en annen ting. Som arbeidstaker og skattebetaler gjennom mange år er det ikke slik at jeg var ute for å "lure" , men mer vite om hvordan dette virket, sliksett har jo du "flisa" gitt meg et svar.

Skrevet

Kanskje formulerte jeg meg litt dumt? Jeg er under utdanning så det er ikke aktuelt å jobbe for å "prøve" meg i arbeid, men arbeidet jeg snakket om er en forespørsel som gjelder sommeren. Av min utdanning har jeg enda to år igjen så den er ikke aktuellt å slutte i. Hva som er "rettferdig" er en ting, hva som er mulig er en annen ting. Som arbeidstaker og skattebetaler gjennom mange år er det ikke slik at jeg var ute for å "lure" , men mer vite om hvordan dette virket, sliksett har jo du "flisa" gitt meg et svar.

Ja, spiller ingen rolle om du jobber for å komme i jobb, eller bare vil jobbe litt ekstra - men du vil da bli trukket for de timene du jobber. Så får en håpe lønna er bedre enn attføringa da! lykke til :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...