Gjest går det ann Skrevet 27. mars 2005 Skrevet 27. mars 2005 Jeg er blitt forespurt av en arbeidsgiver om å kunne gjøre noe arbeid noen timer i blandt. Det jeg lurer på er om jeg kan tjene noe så lenge jeg går på attføring under omskolering uten at det innvirker på attføringen min? 0 Siter
flisa Skrevet 27. mars 2005 Skrevet 27. mars 2005 Du bare krysser av på lappen du sender inn at du har jobbet - så får du jo lønn i stedet for attføring - time for time- dag for dag. Helt rettferdig. Og på den måten kan du jo også begynne i en jobb og krysse av at du jobber - så ser du om du klarer å jobbe, attføringen din vil da løpe uten utbetalinger - og du slipper å søke ny attføring om det skulle vise seg at jobben ikke egnet seg med ditt sykdomsbilde. 0 Siter
Gjest går det ann Skrevet 27. mars 2005 Skrevet 27. mars 2005 Du bare krysser av på lappen du sender inn at du har jobbet - så får du jo lønn i stedet for attføring - time for time- dag for dag. Helt rettferdig. Og på den måten kan du jo også begynne i en jobb og krysse av at du jobber - så ser du om du klarer å jobbe, attføringen din vil da løpe uten utbetalinger - og du slipper å søke ny attføring om det skulle vise seg at jobben ikke egnet seg med ditt sykdomsbilde. Kanskje formulerte jeg meg litt dumt? Jeg er under utdanning så det er ikke aktuelt å jobbe for å "prøve" meg i arbeid, men arbeidet jeg snakket om er en forespørsel som gjelder sommeren. Av min utdanning har jeg enda to år igjen så den er ikke aktuellt å slutte i. Hva som er "rettferdig" er en ting, hva som er mulig er en annen ting. Som arbeidstaker og skattebetaler gjennom mange år er det ikke slik at jeg var ute for å "lure" , men mer vite om hvordan dette virket, sliksett har jo du "flisa" gitt meg et svar. 0 Siter
flisa Skrevet 27. mars 2005 Skrevet 27. mars 2005 Kanskje formulerte jeg meg litt dumt? Jeg er under utdanning så det er ikke aktuelt å jobbe for å "prøve" meg i arbeid, men arbeidet jeg snakket om er en forespørsel som gjelder sommeren. Av min utdanning har jeg enda to år igjen så den er ikke aktuellt å slutte i. Hva som er "rettferdig" er en ting, hva som er mulig er en annen ting. Som arbeidstaker og skattebetaler gjennom mange år er det ikke slik at jeg var ute for å "lure" , men mer vite om hvordan dette virket, sliksett har jo du "flisa" gitt meg et svar. Ja, spiller ingen rolle om du jobber for å komme i jobb, eller bare vil jobbe litt ekstra - men du vil da bli trukket for de timene du jobber. Så får en håpe lønna er bedre enn attføringa da! lykke til 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.