bugge -jenta Skrevet 27. mars 2005 Skrevet 27. mars 2005 Naboen har ikke katt. Han hater katter som du kanskje skjønner. Og jeg - jeg hater han. Jeg skjønner at naboen din må hate katter når han gjør noe sånt, men hvorfor gjorde han det? Opplever han virkelig katter så sjenerende? 0 Siter
Mr Kahn Skrevet 28. mars 2005 Skrevet 28. mars 2005 Uhm...jeg håper du spøker nå. Hvis ikke må du forklare nærmere, og kom gjerne med navn og adresse på den naboen... "....................................." «-,,,og kom gjerne med navn og adresse på den naboen...-» Hva skal du med det, da? Dra på "hjemmebesøk"? *ler* Kanskje denne naboen hadde gått trøtt på ei katte som pisser og driter i alle hjørner, klorer opp veggene og jamrer nattesøvnen pokkerivold. 0 Siter
Prozak Skrevet 28. mars 2005 Skrevet 28. mars 2005 «-,,,og kom gjerne med navn og adresse på den naboen...-» Hva skal du med det, da? Dra på "hjemmebesøk"? *ler* Kanskje denne naboen hadde gått trøtt på ei katte som pisser og driter i alle hjørner, klorer opp veggene og jamrer nattesøvnen pokkerivold. Det måtte jo selfølgelig komme fra deg, noe så usaklig og usympatisk. Og ja - jeg er tilbøyelig til å ta meg av slike folk når jeg møter på dem. "........................................" 0 Siter
Prozak Skrevet 28. mars 2005 Skrevet 28. mars 2005 «-,,,og kom gjerne med navn og adresse på den naboen...-» Hva skal du med det, da? Dra på "hjemmebesøk"? *ler* Kanskje denne naboen hadde gått trøtt på ei katte som pisser og driter i alle hjørner, klorer opp veggene og jamrer nattesøvnen pokkerivold. "ei katte som pisser og driter i alle hjørner, klorer opp veggene og jamrer nattesøvnen pokkerivold." Og evnen til å uttale seg helt uten et snev av kunskaper om emnet er fortsatt like sterk, ser jeg. "Katter som pisser og driter i alle hjørner"? Yah, right. Markerende hankatter er et problem eieren har det hele og fulle ansvar for. "Klorer opp veggene"? Ja, du har sikkert store problemer med katter som klorer i stykker uteveggene dine. "Jamrer"? Igjen, ukastrerte katter som parrer seg, helt og holdent uansvarlig kattehold og eierens hele og fulle ansvar. Men din mangel på sympati, bortsett fra når det gjelder ditt "utvalgte folk", overrasker ingen. "...................................." 0 Siter
Prozak Skrevet 28. mars 2005 Skrevet 28. mars 2005 Jau, jau. Sånt skjer. Hvis det er naboen (et menneske) som gjør slikt, så er det IKKE noe som "skjer". "......................................" 0 Siter
Mr Kahn Skrevet 28. mars 2005 Skrevet 28. mars 2005 "ei katte som pisser og driter i alle hjørner, klorer opp veggene og jamrer nattesøvnen pokkerivold." Og evnen til å uttale seg helt uten et snev av kunskaper om emnet er fortsatt like sterk, ser jeg. "Katter som pisser og driter i alle hjørner"? Yah, right. Markerende hankatter er et problem eieren har det hele og fulle ansvar for. "Klorer opp veggene"? Ja, du har sikkert store problemer med katter som klorer i stykker uteveggene dine. "Jamrer"? Igjen, ukastrerte katter som parrer seg, helt og holdent uansvarlig kattehold og eierens hele og fulle ansvar. Men din mangel på sympati, bortsett fra når det gjelder ditt "utvalgte folk", overrasker ingen. "...................................." Jeg skiller juridisk mellom folk og dyr. Å avlive et katteskinn eller ei bikkje på en human måte faller innenfor både de juridiske, såvel som moralske og etiske rammer som kjennetegner siviliserte mennesker. Dyreplageri politianmelder man, hvis "man tar seg av saken" selv, så er man bare en simpel kriminell. Å bombe kvinner og barn ut av busser, kafeer og diskoteker faller klart utenfor, men her klarer vel ikke du å følge helt med, antar jeg. 0 Siter
Prozak Skrevet 28. mars 2005 Skrevet 28. mars 2005 Jeg skiller juridisk mellom folk og dyr. Å avlive et katteskinn eller ei bikkje på en human måte faller innenfor både de juridiske, såvel som moralske og etiske rammer som kjennetegner siviliserte mennesker. Dyreplageri politianmelder man, hvis "man tar seg av saken" selv, så er man bare en simpel kriminell. Å bombe kvinner og barn ut av busser, kafeer og diskoteker faller klart utenfor, men her klarer vel ikke du å følge helt med, antar jeg. Du beviser selfølgelig igjen at du ikke vet hva du snakker om. Det er ikke lov å avlive noen andres dyr, med unnak av hvis det skjer i selforsvar e.l. Dessuten må du være rimelig idiot hvis du mener at dette høres ut som et tilfelle hvor det på noen som helst måte var berettiget. Og din måte å skille på begrenser seg ikke til mennesker og andre dyr, som dine usympatiske og ekstremistiske holdninger har vist i flere år her. "....................................." 0 Siter
Mr Kahn Skrevet 28. mars 2005 Skrevet 28. mars 2005 Du beviser selfølgelig igjen at du ikke vet hva du snakker om. Det er ikke lov å avlive noen andres dyr, med unnak av hvis det skjer i selforsvar e.l. Dessuten må du være rimelig idiot hvis du mener at dette høres ut som et tilfelle hvor det på noen som helst måte var berettiget. Og din måte å skille på begrenser seg ikke til mennesker og andre dyr, som dine usympatiske og ekstremistiske holdninger har vist i flere år her. "....................................." En katt uten halsbånd på min eiendom ville ikke jeg ansett som noen annens kjæledyr, hvis jeg fant den i ferd med å gjøre sitt fornødne i ungenes sandkasse. Det skulle blitt a shortlived experience for katteskinnet, you bet. Mulig du har et forskrudd følelsesliv i forhold til dyr, jeg anser meg som mer opptatt av menneskeverd. Det er leit for den personen som mister kjæledyret sitt, men de som holder kjæledyr har også et ansvar for at det ikke er til sjenanse for naboen. Eller ta følgende. 0 Siter
Luna21365380663 Skrevet 28. mars 2005 Skrevet 28. mars 2005 En katt uten halsbånd på min eiendom ville ikke jeg ansett som noen annens kjæledyr, hvis jeg fant den i ferd med å gjøre sitt fornødne i ungenes sandkasse. Det skulle blitt a shortlived experience for katteskinnet, you bet. Mulig du har et forskrudd følelsesliv i forhold til dyr, jeg anser meg som mer opptatt av menneskeverd. Det er leit for den personen som mister kjæledyret sitt, men de som holder kjæledyr har også et ansvar for at det ikke er til sjenanse for naboen. Eller ta følgende. Det finnes jo også slikt du kan spraye med (tror det er spray), som skal holde katter vekke fra eiendommen din. For at det ikke skal koste deg alt for mye, kan du jo be katte-eierne om å spandere det på deg, ellers går det utover kattepusene deres. Men å hakke løs på en katt er ikke veien å gå. Selv liker jeg ikke katter, men jeg liker dyr, og ville heller ha jaget katten bort, enn å skutt på den med hagle.. 0 Siter
Prozak Skrevet 28. mars 2005 Skrevet 28. mars 2005 En katt uten halsbånd på min eiendom ville ikke jeg ansett som noen annens kjæledyr, hvis jeg fant den i ferd med å gjøre sitt fornødne i ungenes sandkasse. Det skulle blitt a shortlived experience for katteskinnet, you bet. Mulig du har et forskrudd følelsesliv i forhold til dyr, jeg anser meg som mer opptatt av menneskeverd. Det er leit for den personen som mister kjæledyret sitt, men de som holder kjæledyr har også et ansvar for at det ikke er til sjenanse for naboen. Eller ta følgende. Du snakker som du har vett til. Men det er jo ikke noe nytt. "......................................" 0 Siter
Mr Kahn Skrevet 28. mars 2005 Skrevet 28. mars 2005 Det finnes jo også slikt du kan spraye med (tror det er spray), som skal holde katter vekke fra eiendommen din. For at det ikke skal koste deg alt for mye, kan du jo be katte-eierne om å spandere det på deg, ellers går det utover kattepusene deres. Men å hakke løs på en katt er ikke veien å gå. Selv liker jeg ikke katter, men jeg liker dyr, og ville heller ha jaget katten bort, enn å skutt på den med hagle.. Jager man dem bare bort, kommer de tilbake. Og erfaringene med å henvende seg til folk for å ta opp problemer av en slik karakter er så ymse. Stort sett dødfødt. Men jeg er enig i at hagla ikke det rette redskapet. Personlig foretrekker jeg et småkalibret våpen, fortrinnsvis salong-gevær kaliber .22, med lyddemper. Humant og effektivt. Men bare hvis det er tvingende nødvendig, selvsagt. Man skyter ikke dyr for moro skyld. 0 Siter
Prozak Skrevet 28. mars 2005 Skrevet 28. mars 2005 Jager man dem bare bort, kommer de tilbake. Og erfaringene med å henvende seg til folk for å ta opp problemer av en slik karakter er så ymse. Stort sett dødfødt. Men jeg er enig i at hagla ikke det rette redskapet. Personlig foretrekker jeg et småkalibret våpen, fortrinnsvis salong-gevær kaliber .22, med lyddemper. Humant og effektivt. Men bare hvis det er tvingende nødvendig, selvsagt. Man skyter ikke dyr for moro skyld. "Personlig foretrekker jeg et småkalibret våpen, fortrinnsvis salong-gevær kaliber .22, med lyddemper. Humant og effektivt." 3 anmeldelser, altså. En for å avlive en annens kjæledyr. Argumentet om manglende halsbånd er ikke-eksisterende når det er katten til naboen. En for å bruke våpen offentlig. En for å eie lyddemper. Og hadde i tillegg jeg vært naboen din, så hadde utvilsomt anmeldelsene vært det minste problemet. "...................................." 0 Siter
Mr Kahn Skrevet 28. mars 2005 Skrevet 28. mars 2005 Du snakker som du har vett til. Men det er jo ikke noe nytt. "......................................" Er det derfor du sliter med å følge med? Er dette alt du skjønner: "......................................" ...? 0 Siter
Prozak Skrevet 28. mars 2005 Skrevet 28. mars 2005 Er det derfor du sliter med å følge med? Er dette alt du skjønner: "......................................" ...? Usakelighet og patetiske forsøk på å irritere og provosere - intet nytt under solen. Du har det sikkert fint i din enkle lille verden, Kahn. Man kunne nesten misunne deg... "........................................" 0 Siter
Luna21365380663 Skrevet 28. mars 2005 Skrevet 28. mars 2005 Jager man dem bare bort, kommer de tilbake. Og erfaringene med å henvende seg til folk for å ta opp problemer av en slik karakter er så ymse. Stort sett dødfødt. Men jeg er enig i at hagla ikke det rette redskapet. Personlig foretrekker jeg et småkalibret våpen, fortrinnsvis salong-gevær kaliber .22, med lyddemper. Humant og effektivt. Men bare hvis det er tvingende nødvendig, selvsagt. Man skyter ikke dyr for moro skyld. Men du har jo tydeligvis oversett det viktigste jeg skrev; nemlig den sprayen. En slags lukt som mennesker ikke kjenner (i alle fall ikke mye), men som får katter til å holde seg unna. DET er veien å gå. Og katte-eiere kan betale for slikt.. 0 Siter
Prozak Skrevet 28. mars 2005 Skrevet 28. mars 2005 Men du har jo tydeligvis oversett det viktigste jeg skrev; nemlig den sprayen. En slags lukt som mennesker ikke kjenner (i alle fall ikke mye), men som får katter til å holde seg unna. DET er veien å gå. Og katte-eiere kan betale for slikt.. Kahn er ikke interessert i å se noen andre løsninger enn sine egne. I tillgg sitter han på traktoren sin og koser seg med å provosere, mens han flyr i flint når noen provoserer ham :-) "......................................." 0 Siter
Mr Kahn Skrevet 28. mars 2005 Skrevet 28. mars 2005 Men du har jo tydeligvis oversett det viktigste jeg skrev; nemlig den sprayen. En slags lukt som mennesker ikke kjenner (i alle fall ikke mye), men som får katter til å holde seg unna. DET er veien å gå. Og katte-eiere kan betale for slikt.. Kjære all verden, ingenting skal stå uprøvet. Nå har ikke jeg noe katteproblem (lenger), så dette får heller bli et markedsføringstiltak. =^) 0 Siter
Mr Kahn Skrevet 28. mars 2005 Skrevet 28. mars 2005 Jau, jau. Sånt skjer. ÅÅåÅÅÅh du ufølsomme! *freeees* 0 Siter
Prozak Skrevet 28. mars 2005 Skrevet 28. mars 2005 ÅÅåÅÅÅh du ufølsomme! *freeees* Mener du, helt alvorlig, at det er ok å svare på den måten til noen som skriver et slikt innlegg? "...................................." 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.