Gyda Skrevet 27. mars 2005 Skrevet 27. mars 2005 Beholdt du etternavnet ditt når du gifta deg, eller bytta du? Jeg beholdt mitt, hadde (og har) så mye identitet knytta til det navnet at jeg bare vil hete det. Hilsen 0 Siter
Dorthe Skrevet 27. mars 2005 Skrevet 27. mars 2005 Jeg beholdt mitt men ungene fikk hans. Da jeg ble skilt byttet jeg ungenes etternavn til mitt. 0 Siter
flosshatt Skrevet 27. mars 2005 Skrevet 27. mars 2005 jeg tok hans etternavn...angrer bare hvis jeg er sint på noen på den siden av familien:) 0 Siter
muriel Skrevet 27. mars 2005 Skrevet 27. mars 2005 Jeg beholdt mitt men ungene fikk hans. Da jeg ble skilt byttet jeg ungenes etternavn til mitt. Kan man gjøre det uten samtykke fra faren? 0 Siter
Dorthe Skrevet 27. mars 2005 Skrevet 27. mars 2005 Kan man gjøre det uten samtykke fra faren? hvis faren ikke har foreldreansvar og det har ikke faren til de to eldste mine. 0 Siter
Gemini Skrevet 27. mars 2005 Skrevet 27. mars 2005 Jeg beholdt mitt som mellomnavn, og tok hans. Føler jeg får i pose og sekk da. Med den nye navneloven (som kom etter vi giftet oss), så kan dere begge ta ditt og hans navn (evt. med bindestrek tror jeg), slik at dere får felles etternavn. 0 Siter
amber sun Skrevet 27. mars 2005 Skrevet 27. mars 2005 Han tok mitt, fordi hans var så vanskelig å uttale i Norge. Da var det enklere å bruke det en ikke alltid trenger å stave. . 0 Siter
org Skrevet 27. mars 2005 Skrevet 27. mars 2005 Jeg beholdt mitt som mellomnavn, og tok hans slektsnavn. Barna har kun hans navn, og det gnager meg litt. Angrer på at jeg godtok det... Men jeg føler at det er for sent å føye til et etternavn som mellomnavn nå. 0 Siter
Velouria Skrevet 27. mars 2005 Skrevet 27. mars 2005 Jeg byttet selvom om jeg ikke hadde veldig lyst, men av praktiske årsaker. Vi skulle flytte til USA og mitt etternavn er vanskelig nok på norsk. Jeg beholdt det som mellomnavn og byttet tilbake straks vi ble separert og kommer aldri til å bytte igjen. Det er veldig meg syns jeg og det er bare 8 stk som heter det. Jeg håper også at jentene mine bytter til mitt etternavn, men vi var gift da de ble født, så de har, naturlig nok, sin fars etternavn. 0 Siter
Gjest malun Skrevet 27. mars 2005 Skrevet 27. mars 2005 Jeg beholdt navnet mitt, og han beholdt navnet sitt. 0 Siter
cecily Skrevet 27. mars 2005 Skrevet 27. mars 2005 Han tok mitt, fordi hans var så vanskelig å uttale i Norge. Da var det enklere å bruke det en ikke alltid trenger å stave. . Er du gift med en utlending amber? 0 Siter
cecily Skrevet 27. mars 2005 Skrevet 27. mars 2005 Begge to kombinerte etternavnene våre med bindestrek. Det funker helt supert, bare det at jeg ikke får meg til å presentere meg som det, jeg glemmer det alltid. Hehe. c",) 0 Siter
Gyda Skrevet 27. mars 2005 Forfatter Skrevet 27. mars 2005 Jeg beholdt mitt som mellomnavn, og tok hans slektsnavn. Barna har kun hans navn, og det gnager meg litt. Angrer på at jeg godtok det... Men jeg føler at det er for sent å føye til et etternavn som mellomnavn nå. Neida. Det er aldri for sent - og så enkelt. Jo før du gjør det med barna, til enklere blir det. Før de blir så store at de får for mange offentlige dokumenter å måtte endre det i (nå vet jo ikke jeg hvor gamle de er, da ...) 0 Siter
Åsemor Skrevet 27. mars 2005 Skrevet 27. mars 2005 Har tenkt å bytte navn når vi gifter oss. Syns at en familie bør ha likt etternavn, og en kombinasjon av begge navnene blir fryktelig langt, stygt og tungvindt. Jeg har ikke noe spesielt forhold til navnet mitt, og syns hans er finere. 0 Siter
org Skrevet 27. mars 2005 Skrevet 27. mars 2005 Neida. Det er aldri for sent - og så enkelt. Jo før du gjør det med barna, til enklere blir det. Før de blir så store at de får for mange offentlige dokumenter å måtte endre det i (nå vet jo ikke jeg hvor gamle de er, da ...) De er snart 6 år og snart 8 år. 0 Siter
Gyda Skrevet 27. mars 2005 Forfatter Skrevet 27. mars 2005 De er snart 6 år og snart 8 år. Da gjør du det NÅ! Last ned navneendringsskjema her: http://odin.dep.no/jd/norsk/dok/andre_dok/veiledninger/012101-100002/dok-bn.html Fyll ut og send inn. Vips så har de navnet ditt som mellomnavn. Du kan jo bare begynne å bruke det sånn sakte men sikkert når de er så små. 0 Siter
fei1365380229 Skrevet 27. mars 2005 Skrevet 27. mars 2005 Vi beholdt etternavnene våre fordi det ikke var lov med bindestrek den gangen vi giftet oss, i fjor når navneloven ble endret fikk jeg hans og han mitt så nå har vi bindestrek imellom. Begge har "litt" uvanlige etternavn. Ungene har de samme. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 27. mars 2005 Skrevet 27. mars 2005 Jeg gifta meg for snart ni år siden og valgte å ta mannen min sitt etternavn og mitt eget etternavn som mellomnavn. Vi ville at vi begge og barna våre skulle ha samme etternavn. Hadde vi gifta oss nå, hadde jeg nok beholdt mitt etternavn og mannen min hadde tatt det. Mitt gamle etternavn er det svært få i Norge som har, mens mammen min sitt er mye mer vanlig... 0 Siter
muriel Skrevet 27. mars 2005 Skrevet 27. mars 2005 hvis faren ikke har foreldreansvar og det har ikke faren til de to eldste mine. OK, bare lurte.. Kunne tenkt meg å bytte etternavn sjøl, men vil ha samme navn som ungene. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.