Gå til innhold

FU til alle gifte (og skilte):

Anbefalte innlegg

Tvillingmamma
Skrevet

Jeg byttet til hans etternavn. Våre barn har også fått hans, eller nå vårt :)

Så vi heter det samme alle sammen. Enkelt og greit.

Fortsetter under...

• Svar 58
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Gyda

6

• MsSophie

4

• Mr Kahn

4

• Dorthe

3

Mest aktive i denne tråden

Luna21365380663
Skrevet

Jeg tok hans navn, fordi jeg ikke har noen tilknytning til mitt gamle, og fordi jeg synes hans var finere. Dessuten er det litt tradisjonelt, og jeg liker slikt. Men je gbeholdt initialene mine, da.. :o)

Men fy søren for noe prakk å skifte! Det gjør jeg nok ikke igjen, for å si det slik! Masse tull med banker, og andre kort, og underskrifter og ditt og datt. Måtte gå rundt med et bevis på at jeg hadde skiftet navn i flere mnd etterpå!

Luna21365380663
Skrevet

hvis faren ikke har foreldreansvar og det har ikke faren til de to eldste mine.

Men har dere flere barn, og har han foreldreansvar for disse? Skjønte ikke helt, jeg..

Rhea Silvia
Skrevet

Jeg beholdt mitt, barn har farens etternavn og mitt som mellomnavn.

Det var ingen diskusjon om dette, det føltes bare riktig å gjøre det slik.

Annonse

Skrevet

Men har dere flere barn, og har han foreldreansvar for disse? Skjønte ikke helt, jeg..

Jeg har to med ham og han har ikke foreldreansvar fordi han fraskrev seg det ved skillsmissen. Og besøksretten skrev han fra seg.

Skrevet

*fryktelig nysgjerrig*

*holder cecily på pinebenken litt til*

;)

Skrevet

Første gang jeg giftet meg, tok jeg konas etternavn.

Andre gang jeg giftet meg, tok kona mitt etternavn - etter ønske fra henne.

Byttet du tilbake til ditt etternavn (det du fikk som barn) når du skilte deg? Eller heter du, din kone og din eks nå det samme til etternavn?

Skrevet

Vi tok begge mitt navn som mellomnavn og hans som etternavn - da heter vi det samme som barnet vårt .)

Synes du disse fjollene har noen rett til å vite det?

Skrevet

...er det damer generelt, eller dol-damer spesielt, du mener er fjoller.....?

Skrevet

...er det damer generelt, eller dol-damer spesielt, du mener er fjoller.....?

Tja, du er en av dem, hvis det er det du fisker etter. Enhver, meg selv inkludert, må jo være et fjols som gidder å diskutere all mulig drit med totalt ukjente mennesker på en skjerm.

Du er i "godt" selskap.

Skrevet

Tja, du er en av dem, hvis det er det du fisker etter. Enhver, meg selv inkludert, må jo være et fjols som gidder å diskutere all mulig drit med totalt ukjente mennesker på en skjerm.

Du er i "godt" selskap.

...jeg har gitt opp å diskutere her inne, nå sitter jeg mest å pisspreiker...!

Annonse

Skrevet

...jeg har gitt opp å diskutere her inne, nå sitter jeg mest å pisspreiker...!

Gjør vi ikke alle det da?

=^D

Skrevet

Byttet du tilbake til ditt etternavn (det du fikk som barn) når du skilte deg? Eller heter du, din kone og din eks nå det samme til etternavn?

Tok tilbake mitt gamle etternavn når jeg skilte meg.

I og med at min eks familie har et relativt spesielt etternavn, tror jeg ikke det hadde blitt veldig populært om jeg hadde behodt det ;-)

Skrevet

Nei - de får jo bare vite at vi nå heter Flisa Fuga Flishaugen, Flisgubben Fuga FLishaugen og Plutten Fuga Flishaugen.

*kaster med nakken*

skorpionfisken
Skrevet

Jeg likte ikke pikenavnet mitt så jeg bytta. Og så skulle barn og voksne ha samme navn syntes jeg.

Så skilte vi oss, jeg likte fremdeles ikke pikenavnet, og ville i allefall ikke ha dustens etternavn mere, så jeg fant et gammelt navn fra slekta og tok det.

Nå har barna mitt nye etternavn som mellomnavn.

Om jeg gifter meg igjen så bytter jeg ikke etternavn.

Skrevet

Nei - de får jo bare vite at vi nå heter Flisa Fuga Flishaugen, Flisgubben Fuga FLishaugen og Plutten Fuga Flishaugen.

*kaster med nakken*

Jah, man er raus med info'n her til gards...

*surmuler på traktor'n*

mariaflyfly
Skrevet

Beholdt både mellom- og etternavnet mitt da jeg gifta meg. Gir da ikke fra meg det jeg har hett hele livet! ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...