Gå til innhold

Hvor lang tid skal det gå mellom tidlig og senvakter?

Anbefalte innlegg

Gjest vaktsystem
Skrevet

Er student i praksis for tiden. I den forbindelse lurer jeg på hvor mange timer det skal gå mellom tidlig og sen vakter? Jeg begynner tidligvakter kl 8.00- 15.30 og senvakter 15.00 - 22.00. Når jeg feks er på senvakt fra kl 15-22 og skal på jobb om morgenen dagen etter er jeg ikke særlig i form når jeg er ferdig kl 22. Da tenker jeg at jeg er hjemme ca kl 23 om kvelden, skal da spise, slappe av litt ovs. Må da opp kl 6.00 for å nå til kl 8.00 på jobb. Jeg synes det er fryktelig slitsomt. Har småbarn i tillegg da. Er det slik det skal være eller?

Gjest LaReodor
Skrevet

Klag på dette til arbeidsgiver, så skal du se hvor mange vakter du får.

Jeg prøvde, og måtte finne et annet sted å ta vakter.

Gjest spider voman
Skrevet

Ei venninne av meg går på nattevakt fra kl 2130 til 0800.2 ganger i mnd har hun seinvakt samme dag.Det blir 7 timer hvile etter nattevakt.Det er ikke lov men hun kommer ikke noen vei med å klage heller

Gjest c'est la vie de travaille
Skrevet

På mitt arbeidssted er man noen ganger ferdig kl 23 og kan risikere å måtte være på jobb kl 06.30.

Med 30/40 min sykkeltur til arbeid blir det ikke lange tiden til avslapning.

Gjest gladiol
Skrevet

Hviletiden mellom vaktene var tidligere 9 timer. (Mulig at den nå er blitt 10.)

Dvs. at dine vakter er fullt lovlige.

Gjest gladiol
Skrevet

Ei venninne av meg går på nattevakt fra kl 2130 til 0800.2 ganger i mnd har hun seinvakt samme dag.Det blir 7 timer hvile etter nattevakt.Det er ikke lov men hun kommer ikke noen vei med å klage heller

Kontakter hun arbeitstilsynet, blir det slutt på for kort hviletid mellom vaktene, så sant arbeidsgiver ikke har søkt dispensasjon for dette.

Det er vel også stor sannsynlighet for at det finnes fagorganiserte på arbeidsplassen og tillitsvalgte skal jo bla. passe på at turnusen er i henhold til arbeidsmiljøloven som regulerer dette.

Skrevet

Mine kveldsvakter slutter også kl 22.00, og har jeg tidligvakt neste dag stiller jeg kl 07.00. Jeg syns tidligvakt med start kl 08.00 hørtes fantastisk ut.

Gjest dina2
Skrevet

Da jeg jobbet på flyplassen. Sluttet seinvaktene klokka tolv og tidligvaktene klokka seks.

den opprinnelige m&m
Skrevet

Det skal være 10 timer hviletid mellom vakter. Arb.giver kan få midlertidig dispensasjon fra dette fra Arb.tilsynet hvis de ansatte går med på det.

Det finnes sikkert en fagforening på din arb.plass, du kan jo snakke med dem om problemet.

En løsning er jo å ikke gå fra senvakt til tidligvakt, bare omvendt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...