Gå til innhold

Noen vet hvem jeg er..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Neida, alt er helt fake. Overhode ingen riktige opplysninger i det hele tatt, på verken avsender eller registreringsnavn.

Det er derfor dette høres umulig ut.. Men jeg har nå opplevd det..

sorry - da svarte jeg feil over her :-)

Gjest litt engstelig nå..
Skrevet

Øh, du er klar over at alle hotmail-innehavere får slike mailer? Bedre kjent som SPAM...

Javel, så alle anonyme hotmailkontoer får mailer med detaljert beskrivelse av hvordan de ser ut, hvor de bor og hva de heter?

Jeg vet da vel hva spam er, les innlegget mitt!

Skrevet

Da er det kanskje noen som jobber ved den aktuelle auksjonssiden som står bak spøken? (dårlig sådan)

Nei, for jeg har et særpreg ved utseende som bare en som har sett meg kan vite..

Skrevet

har du prøvd åsende en mail fra denne mailadressen til deg selv? - da kanskje du ser at du får opp ditt ekte navn - mange glemmer at om man registerer seg med fullt navn - så kommer navnet opp i tillegg til mailadressen. MANGE har brent seg på det :) Det så jeg da jeg var webmaster for forumianer'n-

Neida, sånt gjør jeg aldri. Jeg har garantert ikke skrevet navnet mitt, verken på registrering eller annet. Er nemlig overhysterisk redd for internett.

Gjest Iznowgood_the one and only
Skrevet

Er det ikke vanlig 'søppelmail' du får på denne hotmailkontoen da?

nomen_necio
Skrevet

Har fire muligheter, de to første mest sannsynlig:

1. Noen har brukt pc-en i ditt fravær, ikke nødvendigvis din mann. Har dere hatt innbrudd eller gjester ?

2. Informasjon fra nettaksjonen er misbrukt, enten av deres ansatte eller av folk de har videresolgt adresser til.

3. En i telefonselskapet

har kommet over loggfiler med ip-adresser

og misbrukt dem. Veldig få mennesker har slik tilgang. Har man internet via kabel-tv-nett kan folk i kabelselkapet ha tilsvarende mulighet.

4. Du har en trojansk hest på pc-en din. Den stjeler viktig informasjon og sender det ut på nettet til et sted med database for oppsamling av personlig informasjon om folk. Kan brukes til spam og svindel. Trojanske hester er vanskelig å bli kvitt, selv med anti-virusprogrammer.

Mulige mottiltak:

A. Mot alternativ 4: Ta backup av alle tekstfiler, bildefilder, lydfiler og videofiler og installasjons-programmer. Så formaterer du harddisken på nytt. Legg inn Windows, programmene og tekst, lyd, bilde og video-filer på nytt.

B. Ikke bruk den epostadressen på nytt.

C. Sett passord på brukeren på maskinen din.

D. Installer brannmur på pc-en.

E. Ikke svar på henvendelser fra den som påstår de vet din identitet.

Har du fast ip-adresse ? Mange med bredbånd har fast ip-adresse. Da er det lettere å avsløre identiteten til folk.

Hva ville den som påstod å vite din identitet deg ? Hvorfor fortelle at de visste hvem du var ?

Er epostadressen brukt i MSN ?

Skrevet

Har fire muligheter, de to første mest sannsynlig:

1. Noen har brukt pc-en i ditt fravær, ikke nødvendigvis din mann. Har dere hatt innbrudd eller gjester ?

2. Informasjon fra nettaksjonen er misbrukt, enten av deres ansatte eller av folk de har videresolgt adresser til.

3. En i telefonselskapet

har kommet over loggfiler med ip-adresser

og misbrukt dem. Veldig få mennesker har slik tilgang. Har man internet via kabel-tv-nett kan folk i kabelselkapet ha tilsvarende mulighet.

4. Du har en trojansk hest på pc-en din. Den stjeler viktig informasjon og sender det ut på nettet til et sted med database for oppsamling av personlig informasjon om folk. Kan brukes til spam og svindel. Trojanske hester er vanskelig å bli kvitt, selv med anti-virusprogrammer.

Mulige mottiltak:

A. Mot alternativ 4: Ta backup av alle tekstfiler, bildefilder, lydfiler og videofiler og installasjons-programmer. Så formaterer du harddisken på nytt. Legg inn Windows, programmene og tekst, lyd, bilde og video-filer på nytt.

B. Ikke bruk den epostadressen på nytt.

C. Sett passord på brukeren på maskinen din.

D. Installer brannmur på pc-en.

E. Ikke svar på henvendelser fra den som påstår de vet din identitet.

Har du fast ip-adresse ? Mange med bredbånd har fast ip-adresse. Da er det lettere å avsløre identiteten til folk.

Hva ville den som påstod å vite din identitet deg ? Hvorfor fortelle at de visste hvem du var ?

Er epostadressen brukt i MSN ?

Har bredbånd med fast ip adresse. Ingen mulighet for at andre har lånt dataen. Har ikke msn.

Skal prøve det andre du nevner.

Typen ville ha sex han, men det fikk han ikke av meg iallefall :)

Gjest Skikkelig ekkelt
Skrevet

Håper du kommer tilbake og forteller oss mer hvis du finner ut av dette, dette var skikkelig ekkelt.

Jeg tenkte å foreslå at det kunne være mannen din som hadde fått en kamerat til å sende deg mailene for at mannen din ville teste deg.

Er du helt sikker på at mannen din ikke kjenner denne mailadresa heller?

nomen_necio
Skrevet

Har bredbånd med fast ip adresse. Ingen mulighet for at andre har lånt dataen. Har ikke msn.

Skal prøve det andre du nevner.

Typen ville ha sex han, men det fikk han ikke av meg iallefall :)

"Har bredbånd med fast ip adresse. "

Oj. Da vil jeg anbefale deg å være ekstra forsiktig på nettet i lang tid fremover. Ikke besøk chattesider eller skriv for personlige eposter eller sånn. Ta høyde for at fyren kan få tak i all informasjon du sender ut på nettet.

"Skal prøve det andre du nevner."

Bra.

"Typen ville ha sex han, men det fikk han ikke av meg iallefall :) "

Åååååhh. *krymper meg* For en plage !

Avhengig av hvor alvorlig dette er bør du vurdere anmeldelse for krenking av privatlivets fred. Men du må altså ha beviser.

Har kravet kommet i en telefonsamtale er det ikke nok sannsynligvis. Men har det kommet i epost tror jeg du har brukbart bevis. Men da må du ikke vente for lenge med anmeldelse. Har du noe skriftlig/epost eller lignende så vis innhold til en du stoler på og har peiling, f.eks. advokat. Spør om det er tilstrekkelig grunnlag for anmeldelse.

Mannen din bør også vite om det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...