Gå til innhold

Terri får morfin

Elis31

Anbefalte innlegg

Er ikke helt stø i engelsken. Men de sa på CNN at familien hadde sagt hun var kommet til et punkt "of no return" og at hun nå får morfin.

Måtte hennes siste reise bli smertefri og så god som den kan bli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Timari

ja det håper jeg også. Men hvis hun er såkalt hjernedød, altså ingen hjerneaktivitet som kan spores, hvorfor trenger hun morfin da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det håper jeg også. Men hvis hun er såkalt hjernedød, altså ingen hjerneaktivitet som kan spores, hvorfor trenger hun morfin da?

hun er vel ikke hjernedød? Hun er bare hjerneskadet tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der tror jeg ikke noe på. Et menneske kan overleve max. 4 dager uten vann.

Nå har hun vært uten vann i 10 dager, så hun skulle vært død for lenge siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg også stusset på.

Får hun noen som helst form for væsketilførsel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Timari

hun er vel ikke hjernedød? Hun er bare hjerneskadet tror jeg.

Så det er grunn god nok til å sulte henne?

ja verden står jo ikke til påske !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Flystripa

Det er da ikke uvanlig at man kutter næringa til døende, og at de lever i opptil 13-14 dager?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Retten har sagt at hun ikk har noe menneskeverd. Det hele er så SYKT at jeg har ikke ord!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da ikke uvanlig at man kutter næringa til døende, og at de lever i opptil 13-14 dager?

Jo det er meget uvanlig.

Max 3-4 dager uten væske er det vi lærer på medisin i hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Retten har sagt at hun ikk har noe menneskeverd. Det hele er så SYKT at jeg har ikke ord!

Hjertens enig! Denne formen for avlivning er fan ikke bedre enn den de brukte i Hitlers konsentrasjonsleire.

Noen her på DOL burde kanskje lese Linn Ullmans bok, "Nåde".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en annen

Hjertens enig! Denne formen for avlivning er fan ikke bedre enn den de brukte i Hitlers konsentrasjonsleire.

Noen her på DOL burde kanskje lese Linn Ullmans bok, "Nåde".

'Noen her på DOL burde kanskje lese Linn Ullmans bok, "Nåde".'

Leser desverre ikke kjerringlitteratur. Men noen og enhver her kunne hatt godt av en innføringsbok i nevrologi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ho er ikkje hjernedød. Dersom ho hadde vore dét, ville ikkje saka dreid seg om ho skulle få mat eller ei. Da ville ho ha vore i respirator osv. og evt fått skrudd av den så det var slutt tvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest papirtiger

Hvorfor hun trenger morfin?

Hvorfor ble hun holdt i live i ørten år.... Det er vel ikke noe tvil om at legene må ta sin del av ansvaret her. Foreldrene burde blitt forklart hvorfor deres håp om mirakel var umulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'Noen her på DOL burde kanskje lese Linn Ullmans bok, "Nåde".'

Leser desverre ikke kjerringlitteratur. Men noen og enhver her kunne hatt godt av en innføringsbok i nevrologi.

Den boken er absolutt ikke noen "kjerringliteratur"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gammel "tante" av meg (over 80 år) lå for døden, og fikk verken vått etter tørt. Hun var i utgangspunktet bare et skjelett med hud på, likevel tok det fem dager før hun døde. Så de fire dagene kan umulig stemme, så lenge det tok et eldgammelt menneske som knapt hadde et gram fett på kroppen fem dager uten vått eller tørt å dø?

Jeg synes forøvrig det var helt grusomt å se henne ligge sånn og dø så sakte, men det var tydeligvis slik man gjorde det, og de mente at hun ikke hadde det vondt.

Beste hilsen fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor skrev du det under mitt svar?? Hva har jeg sagt om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor hun trenger morfin?

Hvorfor ble hun holdt i live i ørten år.... Det er vel ikke noe tvil om at legene må ta sin del av ansvaret her. Foreldrene burde blitt forklart hvorfor deres håp om mirakel var umulig.

Hvorfor NEKTET mannen hennes i alle år å la helsepersonell gi noen som helst form for rehabilitering/opptrening, behandling ved sykdom, tannbehandling osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest papirtiger

Hvorfor NEKTET mannen hennes i alle år å la helsepersonell gi noen som helst form for rehabilitering/opptrening, behandling ved sykdom, tannbehandling osv?

Jeg kan selvsagt ikke svare på hvorfor ektemannen gjør noe som helst.

Men jeg regner med at han fikk tilstrekkelig informasjon fra legene. Med så store hjerneskader kan hun ikke lære noe som helst, hun viser jo ikke tegn på klassisk betinging engang.

Jeg ser at mange snakker om Terri som om hun har noen selvstendige ønsker. Det har hun ikke, hun tenker ikke. (Hvis man velger å tro at hun tenker, så må man forkaste alle medisinske fakta og sette lit på Gud eller liknende.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...