Gå til innhold

problem med spill

oils

Anbefalte innlegg

Min datter har fått seg spillet Sims 2. Vi har en lap top, packard Bell 2000 serien, forholdsvis ny. Har tidligere uten problem innstallert Sims 1 For noen uker siden fikk vi virus og måtte innstallere alt på nytt.

Nå fikk vi problemer med å innstallere sims 2.

Det går greit å laste inn spillet + innstallere directX (som lå på disken med spillet)men følgende feilmelding kommer opp når vi forsøker å åpne/starte spillet:

Fant ikke directX 9.0C-kompatibelt grafikkort i dette systemet. Kontroller at du har et directX 9.0 C kompatibelt grafikkort og har innstallert de nyeste driverne fra produsenten.

Ser ut til at vi har et grafikkort som heter S3 graphics twister k+S3 hotkey.

Har forsøkt å oppdatere driver, men finner ikke helt ut hvordan, og heller ikke hvor jeg kan sjekke om grafikkortet funker med directX.

Er veldig takknemlige om noen har noen gode råd på hvordan vi løser dette. Må vi ha nytt kort fra produsent eller kan vi laste ned fra nett? eller er det innstillingene som er feil på maskin...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

for hjelpen. Det funket!

Kan jeg plage deg med et spr.til? Det virker som spillet bruker lang tid og jobber tungt...(kapasiteten kanskje ikke den beste på maskin, eller kan jeg gjøre noe med det...) heller ikke den beste oppløsning.

Hva bør den stå på?

Har en windows XP men valgene når jeg går inn på kompatibilitet under egenskaper på spill, er 95,98,2000 og NT 4,

Bør oppløsning stå på 256?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for hjelpen. Det funket!

Kan jeg plage deg med et spr.til? Det virker som spillet bruker lang tid og jobber tungt...(kapasiteten kanskje ikke den beste på maskin, eller kan jeg gjøre noe med det...) heller ikke den beste oppløsning.

Hva bør den stå på?

Har en windows XP men valgene når jeg går inn på kompatibilitet under egenskaper på spill, er 95,98,2000 og NT 4,

Hvor mye minne og hva slags prosessor er det på maskinen? Å justere ned ting vil alltid hjelpe på ytelsen - altså, 256 farger bruker mindre ressurser enn 16.000. Men det er ikke dermed sagt at det vil hjelpe særlig på ytelsen på spillet hvis maskinvaren er svak.

"...................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye minne og hva slags prosessor er det på maskinen? Å justere ned ting vil alltid hjelpe på ytelsen - altså, 256 farger bruker mindre ressurser enn 16.000. Men det er ikke dermed sagt at det vil hjelpe særlig på ytelsen på spillet hvis maskinvaren er svak.

"...................................."

1800+ processor

495 MHZ

224 MB RAM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Morsk

for hjelpen. Det funket!

Hva bør den stå på?

Sims 2 er nok et grafikkmessig relativt tungdrevet spill, som vil ta lang tid å laste på en maskin som ikke er all verdens sterk.

Start det på vanllig måte og juster grafikken under options i selve spillet. La windows stå på tusener av farger, og ikke endre kompatibiliteten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1800+ processor

495 MHZ

224 MB RAM

Virket som det bare var litt startvansker, nå går det mye raskere og funker bra! Oppløsning ser også brukbar ut.

Takk for all hjelp!

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1800+ processor

495 MHZ

224 MB RAM

"1800+ processor 495 MHZ 224 MB RAM"

Uhm...nei. Hvis prosessoren er 1800+, så er den ikke 495MHz. Den er vel rundt 1500, tenker jeg, men skal være like rask som en Intel 1800 av tilsvarende generasjon. Det er ikke en veldig rask prosessor, men ikke fryktelig treg heller.

"224 MB RAM" regner jeg med skal være 256MB RAM. Dette er omtrent absolutt minimum for å kjøre Windows XP, men det er 256MB mindre enn det som trengs for å kjøre tyngre applikasjoner (som spill etc.) effektivt i WinXP.

Med andre ord, maskinen er litt i svakeste laget for å kjøre et tungt grafisk spill, og redusert ytelse må påberegnes. Det første jeg ville gjort var å øke til 512MB RAM (minst - hjelst 1024). Nummer to: skjermkortet. Hvor mye ram er det der? Under 64 er sjelden særlig brukbart, men det kommer også mye an på resten av skjermkortet. Et helt nytt, helt greit skjermkort får man for rundt tusenlappen.

".................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virket som det bare var litt startvansker, nå går det mye raskere og funker bra! Oppløsning ser også brukbar ut.

Takk for all hjelp!

:-)

Bra :-)

"..............................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...