Gå til innhold

Fritt DPS valg er bare en illusjon


Gjest gammel traver

Anbefalte innlegg

Gjest gammel traver

Mulig det fungerer andre steder i landet men i Oslo fungerer det iallefall ikke.

Hvis jeg feks har bostedsadresse på Stovner så står ikke jeg likt ved å søke om en plass på Sinsen DPS, da de prioriterer sine egne innbyggere. Dette selv om begge tilhører Ahus. Heller ikke en DPS på vestkanten vil ta meg i betraktning da jeg tilhører en annen DPS.

jeg kommer fra en bydel med stor sosial nød. her prioriterer de omtrent bare de psykotiske.Og de har svært få ressurser Mens de som kommer fra rikere steder i byen har større muligheter fordi folk generelt er mer mer oppegående.

Skal jeg snobbe meg ut fra østkanten? Er løsningen å skifte folkeregistrert adresse?

ja det er grunner til at jeg søker en DPS og ikke privatpraktiserende. Men det blir for komplisert å forklare her nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

kristiansund1365380625

Det fungerer nok bedre andre steder, men behovet er nok mindre, rett og slett fordi det de fleste steder i landet (unntatt i storbyene) ikke er noe reelt alternativ. Det blir for langt å reise for ukentlige samtaler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg synes du skal ta denne saken til Fylkeslegen og/eller pasientombudet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...