Gå til innhold

Pølser

Line

Anbefalte innlegg

Sitter og ser en film på tv, hvor to karer har fått jobb på et slakteri.

Jeg har hørt at det er MYE rart i pølser, men er det tilfelle at de putter både kuøyne og hode/hjernemasse i kverna før det blir stappet til pølser?

Nå vokser pølser i munnen på meg uansett så lenge de ikke er laget av kalkun eller kylling, men må si jeg grøsset skikkelig her jeg sitter likevel da jeg så øynene som stirret fra kokekaret :-O

*brrrrrrrrrrrrrr*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fant et kuøyelokk i lungemosen en gang. Men spiser det fortsatt:-)

Man SPISER jo ikke moste lunger da!

*Sjøsyk*

:-o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IngenLurerDenneGutten

Man SPISER jo ikke moste lunger da!

*Sjøsyk*

:-o

Matretten ligger jo i kjøledisken, de tar vel ikke inn mat som ingen kjøper?:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jeg bestilte en pølse til. Gaten lå tom og øde på begge sider. Jeg kaldsvettet nå. Kom til å tenke på hva en pølse faktisk var for noe. Et dødt dyr malt til mos, og tilsatt allverdens kjemikalier. Et kadaver som man faktisk hadde presset tilbake i dets egen tarm! Hvem hadde kommet på denne sinnssvake ideen?"

Sitat fra Elsk meg i morgen av Ingvar Ambjørnsen (Elling-bok).

Spis soyapølser i stedet. Der er iallefall ingen øyne, eller hjernemasse.

En kamerat av meg er utdannet butikkslakter. Det første han kuttet ut å spise, var pølser... Særlig de hvite store.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Jeg bestilte en pølse til. Gaten lå tom og øde på begge sider. Jeg kaldsvettet nå. Kom til å tenke på hva en pølse faktisk var for noe. Et dødt dyr malt til mos, og tilsatt allverdens kjemikalier. Et kadaver som man faktisk hadde presset tilbake i dets egen tarm! Hvem hadde kommet på denne sinnssvake ideen?"

Sitat fra Elsk meg i morgen av Ingvar Ambjørnsen (Elling-bok).

Spis soyapølser i stedet. Der er iallefall ingen øyne, eller hjernemasse.

En kamerat av meg er utdannet butikkslakter. Det første han kuttet ut å spise, var pølser... Særlig de hvite store.

Herved har jeg spist min siste pølse og. Æsj altså... jeg hadde en periode da jeg syntes det var godt, men det er mange år siden.

Da jeg så de hadde Grillpølser av kylling og kalkun på SmartClub og Obs!, prøvde jeg den sorten, og de er faktisk ganske gode. De går an å spise uten å brekke seg.

Og sosisser til jul, de er gode i små doser. DE nekter jeg å tro inneholder ekle ting! *gliser*

Medisterpølser... nei takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bonde men pølsehungrig

hjernemasse og ryggrad er nok ikke tillatt å bruke

hvor tror du blir av brusk, ben og fett i kyllingen da? bryst, lår og vinger blir egne produkter. hva er det igjen av kyllingen som blir til pølser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor tror du blir av brusk, ben og fett i kyllingen da? bryst, lår og vinger blir egne produkter. hva er det igjen av kyllingen som blir til pølser?

Haha...

Så man MÅ bruke det som blir igjen altså, man kan ikke bruke av det samme?;o)

Ja nå fikk jeg meg en god latter gitt, takk skal du ha:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fettet går i pølsa, vingene er eget produkt, og bein og hode er ikke menneskeføde, såvidt jeg vet.

Det er rent kyllingkjøtt som brukes i pølsa, men det er ikke mange prosentene med fett i dem. 11%, om jeg ikke husker feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mary Poppins

En ting jeg lurer veldig på er hva som egentlig befinner seg i kebabkjøtt?

Er veldig glad i kebab, men har hørt noen ekle historier om hva kebab er laget av. Det verste jeg en gang hørte var at kjøttet var tilsatt sæd for å få fram den salte smaken. Æsj!! Men det tror jeg ikke noe på da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg lurer veldig på er hva som egentlig befinner seg i kebabkjøtt?

Er veldig glad i kebab, men har hørt noen ekle historier om hva kebab er laget av. Det verste jeg en gang hørte var at kjøttet var tilsatt sæd for å få fram den salte smaken. Æsj!! Men det tror jeg ikke noe på da..

Hehehe... nei, det tror ikke jeg noe på heller. Det er sikkert tilsatt salt.

Jeg har aldri smakt kebab, det nærmeste jeg har kommet er falafel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mary Poppins

Har du ikke smakt kebab?? Jøss i all verden.. Eller, det er kanskje ikke så utbredt andre steder enn på Østlandet?? Der jeg kommer fra, er det rundt 10 kebabsjapper i nærheten.

Men kebab er ihvertfal godt så jeg håper kjøttet er rent og fint:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du ikke smakt kebab?? Jøss i all verden.. Eller, det er kanskje ikke så utbredt andre steder enn på Østlandet?? Der jeg kommer fra, er det rundt 10 kebabsjapper i nærheten.

Men kebab er ihvertfal godt så jeg håper kjøttet er rent og fint:)

Nei, jeg har ikke smakt kebab. Har bodd tre år i Oslo selv, og gått forbi kebabsjapper omtrent daglig, men lukta har holdt for meg. Det lukter julekaker!

;)

Kjøttet er sikkert aldeles rent og fint det. Regner med du ikke har funnet noe brusk i det enda :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, kebab som er så godt. Nam nam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mary Poppins

Nei, jeg har ikke smakt kebab. Har bodd tre år i Oslo selv, og gått forbi kebabsjapper omtrent daglig, men lukta har holdt for meg. Det lukter julekaker!

;)

Kjøttet er sikkert aldeles rent og fint det. Regner med du ikke har funnet noe brusk i det enda :)

*lol*

julekaker??? Hva slags kebabsjapper er det du har gått forbi?? ;)

Men det er faktisk kjempe godt. Jeg spiser bare kjøttet da, uten dressing eller annet stasj.

Satser på at kjøttet er bra jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*lol*

julekaker??? Hva slags kebabsjapper er det du har gått forbi?? ;)

Men det er faktisk kjempe godt. Jeg spiser bare kjøttet da, uten dressing eller annet stasj.

Satser på at kjøttet er bra jeg :)

Hehe... jammen det lukter jo julekaker! Noe ingefærlignende...

Kjempegod lukt, men too much for meg å spise :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...