Gå til innhold

FU: Er skatten din stor?

Anbefalte innlegg

Gjest Skatten din :)
Skrevet

Hehe, ja, er den?

I kroner og ører altså, ikke i prosent!

Hvor mye har du utbetalt i lønn eller trygd i måneden og hvor mange tusen går i skatt?

Jeg mottar tidsbegrenset uførestønad og får ca 12000 i måneden. Av dette betaler jeg 4500 kroner i skatt.

(Beløpene varierer litt fra måned til måned)

Fortsetter under...

Gjest Theodore
Skrevet

Tja, jeg må ut med ca 25.000 i måneden.

Skrevet

Skatten min er ca 180 cm høy, akkurat passe stor og den beste i verden.

Skrevet

Det er det dobble av hva jeg får utbetalt i måneden.

Gjest Grumpy
Skrevet

Innlegget ditt er noe forvirrende. Du skriver at du "får" 12000 i mnd. og at du "av dette betaler 4500". Og spør om hvor mye en har utbetalt og hvor mye en betaler i skatt. Ingen betaler skatt av det man får utbetalt. Skatt betales av brutto lønn. Det som blir utbetalt er brutto lønn minus skatt og evt. andre trekk. "Utbetalt" er dermed netto lønn etter at skatt er trukket. Da blir tallene litt annerledes, antar jeg...

Gjest SkattenMin
Skrevet

Tjener 48.000,- i måneden.

Blir trukket 21.000,- i skatt, og har 27.000,- utbetalt.

Annonse

Gjest SkattenMin
Skrevet

Innlegget ditt er noe forvirrende. Du skriver at du "får" 12000 i mnd. og at du "av dette betaler 4500". Og spør om hvor mye en har utbetalt og hvor mye en betaler i skatt. Ingen betaler skatt av det man får utbetalt. Skatt betales av brutto lønn. Det som blir utbetalt er brutto lønn minus skatt og evt. andre trekk. "Utbetalt" er dermed netto lønn etter at skatt er trukket. Da blir tallene litt annerledes, antar jeg...

Jeg syns det var veldig greit å forstå "Skatten din:)" sine opplysninger.

Hun hadde 12000 i brutto, og hun skrev "av det" ble det trukket 4500,- i skatt.

Ikke til å misforstå i det heletatt.

Gjest fibrodama
Skrevet

Jeg har også TU. Brutto rundt 15000 (varierer jo fra måned til måned), utbetalt blir det ikke mye over 10000. Ikke akkurat mye å hoppe i taket over.

Skrevet

Hva var det som var vanskelig med det da? Jeg "får" også 12000 og av det betaler jeg 1500 i skatt.

Gjest happygirly
Skrevet

Hva var det som var vanskelig med det da? Jeg "får" også 12000 og av det betaler jeg 1500 i skatt.

Hvordan kan du skatte så lite? Eller er det meg som misforstår..?

Skrevet

Jeg betaler i underkant av 7000 i skatt hver mnd. Sure penger rett og slett! : (

Gjest godskatten
Skrevet

Skatten min er faktisk ikke så stor. Rundt fem kg og bekledd med pels.

Han er min beste skatt på jord og bare min.

Gjest skattbar
Skrevet

Samme her, uføretrygd på ca 12000 og ut med 1500 i skatt.

Annonse

Skrevet

Man skatter lite om man har liten skatteevne - f.eks om man har store utgifter til medisiner, gjeld, barn , etc. etc.

Gjest wiggum
Skrevet

Jeg syns det var veldig greit å forstå "Skatten din:)" sine opplysninger.

Hun hadde 12000 i brutto, og hun skrev "av det" ble det trukket 4500,- i skatt.

Ikke til å misforstå i det heletatt.

Er ikke 4.500 skatt av 12.000 brutto veldig mye?

Luna21365380663
Skrevet

Skatten min veier ca 84 kg.. synes det er litt i meste laget.. ;p

Skrevet

Jeg har 21 000 før skatt.

Må ut med 6500 i skatt, så da sitter jeg igjen med 14 500.-

Tenk alt jeg kunne gjort med de pengene.......

Skrevet

Alle skatter av trygdene sine. Trygdeskatten er nå like stor for alle enten man jobber eller ikke.

Skrevet

Syns det var litt klaging på skatt her jeg!

Jeg betaler vel i underkant av 7000,- i mnd., men etter å ha gått på skole, vært student, arbeidsledig, i fødselspermisjon, gått til lege osv. osv. så klager jeg IKKE!

Skrevet

Skatt?...fryser nedover ryggen bare jeg hører ordet, skatter og avgifter...hør på ordet.

Jeg har betalt mellom 18 og 19.000,- i skatt i måneden frem til års skiftet. Nå er det nesten 17.000,-

Men tror du jeg får igjen noe særlig??......neida...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...