Gå til innhold

Har du pollen allergi?

Anbefalte innlegg

Gjest den sorte dame
Skrevet

Tror jeg har utviklet det jeg... Går det an å bare få det nå, når jeg er 28???

Jeg er sår i øynene, klør vanvittig i nesa, nyser og tett i nesen og hodepine... Innimellom er jeg sinnsykt tørr i halsen og!

Det er værst om morningen egentlig, i alle fall det med rennende nese, hals, kløe i nesen og nysing er hele tiden!

Er det allergi jeg har tro?

Hvis jeg tar en Aerius (er ikke den reseptfri), vil jeg merke det ganske kjapt ikke sant?? Vil det bli borte da? Hvor lenge varer den ev? Hele dagen?

Takknemmlig for svar... Har liksom vært "forkjølet" litt for lenge nå føler jeg...

Fortsetter under...

Skrevet

Det går an å prøve allergitabletter ja, og se om det hjelper.

Det tar nok noen dager før det evt. gjør det, for egentlig skal man ta sånt forebyggende.

Jeg har vært pollenallergisk siden jeg var 4 år, er nå 31. Min mor ble det da hun var 40, så alt er nok mulig. Og JA, det er pollen i lufta nå (og jeg er gravid og tar ikke en eneste pille foreløpig *nys*)

Skrevet

Du kan prøve Aerius (eller et annet merke, det er mange som er reseptfrie).

Pass bare på å få resept (fortrinnsvis blå) når/hvis du har funnet ut at du HAR pollenallergi. Medisinen en nemlig 5 ganger så dyr uten resept enn på blå resept.

Skrevet

Skal du ta noe reseptfritt, ta heller en Clarityn eller Zyrtec med kort virkningstid. Aerius er ment som forebyggende og har ikke samme hurtigvirkning som antihistaminer.

Skrevet

Det går an å prøve allergitabletter ja, og se om det hjelper.

Det tar nok noen dager før det evt. gjør det, for egentlig skal man ta sånt forebyggende.

Jeg har vært pollenallergisk siden jeg var 4 år, er nå 31. Min mor ble det da hun var 40, så alt er nok mulig. Og JA, det er pollen i lufta nå (og jeg er gravid og tar ikke en eneste pille foreløpig *nys*)

http://www.allergiviten.no/index.asp?G=1548&P=1550&S=&F=&ID=5795

Skrevet

Jeg ble allergisk mot pollen (bjørk, gress og burot) for første gang i fjor, i en alder av 32 år.

Jeg fikk Livostin nesespray og øyedråper og zyrtec tabletter fra min mor og det hjalp med en gang, så du kan prøve ut det på den måten ja.

Annonse

Gjest Prøv deg fram
Skrevet

Jeg fikk pollenallergi da jeg var flere-og-førti! Det er fullt mulig. Tar en form for magnetbehandling og blir bedre år for år!

Ellers er det å putte i seg allergitabletter og drasse rundt på snytepapir og en plastpose p putte det i. Eller holde seg innendørs.

Skrevet

Jeg fikk pollenallergi da jeg var flere-og-førti! Det er fullt mulig. Tar en form for magnetbehandling og blir bedre år for år!

Ellers er det å putte i seg allergitabletter og drasse rundt på snytepapir og en plastpose p putte det i. Eller holde seg innendørs.

Ble litt nysgjerrig når du sier du tar magnetbehandling og blir bedre og bedre?

Kan du fortelle litt om det? Hvor mye det koster, hvor du får gjort det, om det gjør vondt osv?

Jeg er også veldig allergisk og sommeren blir derfor mye ødelagt pga dette :(

Skrevet

Ja, jeg har litt pollenallergi. Fikk det rundt slutten av tenårene, tror jeg...

Det klør veldig i øynene, og nesa renner litt. Det hjelper på med en allergipille eller helst øyedråper.

Gjest Prøv deg fram
Skrevet

Ble litt nysgjerrig når du sier du tar magnetbehandling og blir bedre og bedre?

Kan du fortelle litt om det? Hvor mye det koster, hvor du får gjort det, om det gjør vondt osv?

Jeg er også veldig allergisk og sommeren blir derfor mye ødelagt pga dette :(

Det koster 350 pr gang der jeg går. Men da tar jeg fotsoneterapi og akupunktur samtidig. Har mange forskjellige plager som det gir lindring for. Den magnetterapien går på at jeg ligger og holder i to kuler som er koblet til et apparat. Det blir innstilt etter hva jeg ikke tåler. Da er det på forhånd tatt en test på et annet apparat, som kalles vega-test. Eller han kan bruke legeblodprøver hvis du har med utskrift av det.

Skrevet

Det koster 350 pr gang der jeg går. Men da tar jeg fotsoneterapi og akupunktur samtidig. Har mange forskjellige plager som det gir lindring for. Den magnetterapien går på at jeg ligger og holder i to kuler som er koblet til et apparat. Det blir innstilt etter hva jeg ikke tåler. Da er det på forhånd tatt en test på et annet apparat, som kalles vega-test. Eller han kan bruke legeblodprøver hvis du har med utskrift av det.

Er det noe sånt som alternativ behandling? For jeg tror ikke helt på at det kan fungere.. Virker som bortkastet penger?

Skrevet

Ja, det er mange som utvikler pollenallergi som voksen.

Jeg fikk det for noen år siden, og det har bare ballet på seg og blitt mer og mer etterhvert. Nå har jeg hele sesongen fra or, hassel, bjørk, gress og til burot.

Pollensprøyte er det som har hjulpet meg best.

Skrevet

Jeg fikk det for noen år siden, og det har bare ballet på seg og blitt mer og mer etterhvert. Nå har jeg hele sesongen fra or, hassel, bjørk, gress og til burot.

Pollensprøyte?

Eller mener du kortisonsprøyte, som brukes mot allergi?

Annonse

Skrevet

Pollensprøyte?

Eller mener du kortisonsprøyte, som brukes mot allergi?

Det er den samme jeg nevnte her tidligere, da jeg akkurat hadde tatt den.

Da kom vel du (?) med en link hvor det sto noe om at det var kortison i.

Ikke vet jeg, men jeg kaller den bare pollensprøyte. Den hjelper ihvertfall.

Skrevet

Det er fullt mulig å utvikle pollenallergi i voksen alder. Skjer det etter man er rundt 16 år gammel, er det også små sjangser for å vokse det av seg.

"...................................."

Skrevet

Det er den samme jeg nevnte her tidligere, da jeg akkurat hadde tatt den.

Da kom vel du (?) med en link hvor det sto noe om at det var kortison i.

Ikke vet jeg, men jeg kaller den bare pollensprøyte. Den hjelper ihvertfall.

OK, hukommelse er noe dritt... hehe...

Joda, jeg husker den har vært nevnt her før. Håpet bare det var kommet et alternativ til kortison. Men tror nok jeg skal gå å få tatt den sjøl nå allikevel...

Skrevet

Hvor får man tatt pollensprøyte? Legen? Mye koster det? Ofte må man ta det? Er det erstatning for piller, nesespray og øyedråper?

Skrevet

Hvor får man tatt pollensprøyte? Legen? Mye koster det? Ofte må man ta det? Er det erstatning for piller, nesespray og øyedråper?

Jeg tar den hos legen, ja.

Den brukes som erstatning for både tabletter, nesespray og øyedråper som jeg brukte mye av før.

Den koster, tja, rundt 300 tror jeg, hvis jeg ikke husker helt feil. Ihvertfall blir det ikke noe dyrere enn alle medisinene, selv om man får de på blå resept.

Og så trenger en ikke tenke på å huske medisiner hver dag, og ikke minst slipper en å dryppe øynene hele tiden, med alt det fører med seg for en som vanligvis bruker sminke *argh*

Tar en sprøyte i februar, omtrent en måned før pollensesongen starter.

Så en ny i mai, evt. i juni. Dette er jo hvis du har alle typene av pollenallergi.

Det viktige er at du har tatt den i god tid før pollensesongen starter. (altså den med pollen du reagerer på. Har du ikke bjørkepollen, men gresspollenallergi, trenger du ikke ta den før en måneds tid før gresspollensesongen starter).

mvh

Gjest Prøv deg fram
Skrevet

Er det noe sånt som alternativ behandling? For jeg tror ikke helt på at det kan fungere.. Virker som bortkastet penger?

Folk velger jo selv da. Alternativt har hjulpet meg iallefall. I fjor var første året jeg nesten ikke brukte allergipiller. I denne sesongen kan jeg kanskje klare meg uten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...