Gå til innhold

Kristiansand

Gjest milan

Anbefalte innlegg

Gjest milan

Bare for misjonærer(og andre religiøse), narkotikasalg og -handel, og barneskjendere og -mordere?

Hva er bra med Kristiansand?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sommeren!

Jeg bodde der i tre år, og sommermånedene var herrlige, med quart og finvær og bading *sukk*. Resten av året var dritt da, så jeg gjorde trønder av meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke innfødt

Jeg har bodd her i 20 år. Alt blir en vane.

Altfor mange bedehus, mange sneversynte..og "vi har det så greit" innstillinga.

Men byen er passelig stor og oversiktlig.

Koselig å gå i Markens. Naturen er nydelig, og sommeren er fantastisk deilig.

Jeg markerer fremdeles veldig at jeg IKKE er sørlending. De er en egen rase for seg ; )

En får bare passe på å finne de rette folka å menge seg med. Jeg gidder ikke å tilpasse meg denne kristeligheten som florerer her, så jeg er god på å bruke påskehelga til ukristelige aktiviteter..hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest milan

Har du ikke noe bedre å ta deg til en å skrive slike dumme innlegg?

Dette er jo alt jeg vet om byen...

Jeg trenger å vite mer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke innfødt

Hia

Baneheia

Bystranda

Bibba

Herlig Land

Frk Larsen

Lauras kaffebar

Quarten

Odderøya

Markens

Protestfestivalen

...og alle mågene...

er bra med Kristiansand

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luna21365380663

Sommeren!

Jeg bodde der i tre år, og sommermånedene var herrlige, med quart og finvær og bading *sukk*. Resten av året var dritt da, så jeg gjorde trønder av meg ;)

Er det virkelig bedre? Vi skal nemlig flytte til Trøndelag, men har vurdert Kristiansand.. så nå kan jeg endelig høre med en som har bodd begge steder..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig bedre? Vi skal nemlig flytte til Trøndelag, men har vurdert Kristiansand.. så nå kan jeg endelig høre med en som har bodd begge steder..

For meg var det definitivt bedre, jeg er nærmere familien, har masse venner og er veldig lykkelig her. Og så liker jeg trøndere mye bedre enn sørlendinger ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest milan

Kristiansand er en fin by, men ganske kjedelig. Ville gått for Oslo eller Bergen jeg.

Oslo er _helt_ utelukket. Syns ikke det er mye fornuftig å bo i den byen; egner seg best til ferieby. Spør du meg.

Bæ'gen.. Hmm. Sikkert en fin by. Men. De folka der er jo direkte ekle. Hvis da ikke bare er slekta mi, da. Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hia

Baneheia

Bystranda

Bibba

Herlig Land

Frk Larsen

Lauras kaffebar

Quarten

Odderøya

Markens

Protestfestivalen

...og alle mågene...

er bra med Kristiansand

Døh. Liker du måser?!?!?!?! Ja, for jeg regner med at "mågene" er måser.

Ga'ia ga'ia ga'ia.

De kan jeg klare meg uten.

:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kroppogsjel

Kristiansand er også for studenter som bedriver kuvelting vet jeg.....

Bra med Kr.sand? Dyreparken vel!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker Kristiansand veldig godt jeg, er der så godt som hver sommer (kun 2 sommere i hele mitt 27-årige liv jeg ikke har vært der, og en av gangene var det fordi jeg var sprekkeferdig gravid...).

Bor i Trøndelag sånn ellers, men dersom jeg ikke hadde hatt omgangskretsen min og foreldrene mine her, så hadde jeg vel ikke vært akkurat negativ til å flytte til Kr.sand. Men nå skal det sies at jeg har massevis av slekt der (pappa er derfra), og jeg er genetisk "halv sørlending".

Men hva som er bra? Tja, f.eks. klimaet, koselige gater i sentrum, nært til natur..

Tror egentlig jeg er litt inhabil her, for sørlandet er jo mitt "barndoms sommerparadis", (selv om jeg har vært der også på andre tider av året) så jeg har stort sett bare positive minner fra Kristiansand..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har mast i fem år om å få med samboeren min dit og nå med to barn har han sagt vi skal prøve neste år, så jeg bare gleder meg!!! jeg har bodd der siden jeg var syv og nå bodd ti år i oslo, som jeg er sååååå lei av! Kristiansand er så veldig passe stort og har alt! flytt! det skal jeg gjøre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luna21365380663

For meg var det definitivt bedre, jeg er nærmere familien, har masse venner og er veldig lykkelig her. Og så liker jeg trøndere mye bedre enn sørlendinger ;)

Men hva med været/klimaet? Er vintrene i Kristiansand våte og vindete? Og i Trøndelag kalde og fulle av snø?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest wet and windy

Men hva med været/klimaet? Er vintrene i Kristiansand våte og vindete? Og i Trøndelag kalde og fulle av snø?

Her er det særdeles windy og vått ja. Kommer det noen ekstra kuldegrader med vind fra sjøen blir det enda mer guffent.

Men det veier opp for de fine somrene her nede. De blir bare varmere og varmere ; )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...