Gå til innhold

Han har kviser..

Anbefalte innlegg

Gjest samboeren hans
Skrevet

Dette gjelder samboeren min, som er 32 år og frisk og rask :-) Vi har vært sammen i 8 år, men det begynner nå å plage meg litt at han har en del kviser på ryggen, i nakken og på haken. Han har hatt det så lenge vi har kjent hverandre, og han synes ikke noe om det selv heller. Jeg har foreslått hudpleier, men han får aldri ut fingern.

Kvisene er desverre ganske turn off for meg, selv om vi har vært sammen lenge og jeg elsker ham som person. Noen tips?

Fortsetter under...

Gjest bestill en time hos fastlegen
Skrevet

Jeg ville tatt det direkte med legen.

Hudpleier kan bare dempe symptomer, legen kan gi midler som hjelper, og som er mye rimeligere. Legen ser om det er enkle hudproblemer, og gir resept på noe for dette, eller ser at det er mer komplisert, og gir henvisning til hudlege.

Skrevet

Jeg ville tatt det direkte med legen.

Hudpleier kan bare dempe symptomer, legen kan gi midler som hjelper, og som er mye rimeligere. Legen ser om det er enkle hudproblemer, og gir resept på noe for dette, eller ser at det er mer komplisert, og gir henvisning til hudlege.

Enig med du! ; ) Venninna mi hadde problemr med kviser i tenårene, ikke bare tenårs-problemer, men megakviser på ryggen, brystet og ansiktet.. Hun fikk en type antibiotika, og fikk glatt hus som en barnerumpe. :)

Skrevet

"Kvisene er desverre ganske turn off for meg, selv om vi har vært sammen lenge og jeg elsker ham som person. Noen tips?"

Det er sånn at du må passe deg for hvor du kysser han - SPLASH, så får du ei gul/grønn klyse i munnen eller ansiktet :-/

Ellers ville jeg nok gjort som de andre sier her - fått han til legen, for det er lov å si at kviser i store mengder ikke akkurat er noe å tenne på.

Gjest samboeren hans
Skrevet

"Kvisene er desverre ganske turn off for meg, selv om vi har vært sammen lenge og jeg elsker ham som person. Noen tips?"

Det er sånn at du må passe deg for hvor du kysser han - SPLASH, så får du ei gul/grønn klyse i munnen eller ansiktet :-/

Ellers ville jeg nok gjort som de andre sier her - fått han til legen, for det er lov å si at kviser i store mengder ikke akkurat er noe å tenne på.

Hva er ditt gamle nick?

Annonse

Gjest samboeren hans
Skrevet

Psykolog?

Saklig. Kom deg ut i finværet i stedet. :-)

Skrevet

Jeg skjønner egentlig godt at dette er turn off for deg.

Mannen min var voldsomt plaget med kviser. Han begynte på en kur med Roaccutan (tror det er sånn det skrives). Jeg antar at han må til hudspesialist for å få det.

Medisinsk behandling tror jeg er eneste alternativet hans, for dette er jo naturligvis ikke "tenåringshud".

Er det perioder han er spesielt ille eller markant bedre?

Gjest ruaccutan?
Skrevet

Jeg skjønner egentlig godt at dette er turn off for deg.

Mannen min var voldsomt plaget med kviser. Han begynte på en kur med Roaccutan (tror det er sånn det skrives). Jeg antar at han må til hudspesialist for å få det.

Medisinsk behandling tror jeg er eneste alternativet hans, for dette er jo naturligvis ikke "tenåringshud".

Er det perioder han er spesielt ille eller markant bedre?

Hvordan reagerte mannen din på Roaccutan? Ble han totalt uttørket, måtte bruke lipsyl hele tida, og fikk tørre flekker på kroppen?

Hvordan har han blitt i ettertid, holdt det med én kur?

Jeg spør, fordi jeg vurderer den behandlingen selv etter sommeren. "Aberet" for min del er at jeg MÅ bruke p-piller (som jeg hater å stappe i meg), samt ta graviditetstest hver eneste måned for å bevise at jeg ikke er gravid.

Ruaccutan gir store fosterskader. Lurer på om det gir noen seneffekt, i fall om jeg en gang i fremtiden skulle komme til å bli gravid igjen... ikke bra, i så fall!

Skrevet

På apoteket selger de en salve mot acne som heter basiron. Den så godt som fjerner alle kvisene mine sålenge jeg passer på å smøre meg jevnlig. På ryggen/nakken holder det å smøre meg en gang i uken.

Gjest har prøvd
Skrevet

Hvordan reagerte mannen din på Roaccutan? Ble han totalt uttørket, måtte bruke lipsyl hele tida, og fikk tørre flekker på kroppen?

Jeg spør, fordi jeg vurderer den behandlingen selv etter sommeren. "Aberet" for min del er at jeg MÅ bruke p-piller (som jeg hater å stappe i meg), samt ta graviditetstest hver eneste måned for å bevise at jeg ikke er gravid.

Ruaccutan gir store fosterskader. Lurer på om det gir noen seneffekt, i fall om jeg en gang i fremtiden skulle komme til å bli gravid igjen... ikke bra, i så fall!

Først av alt, Roaccutan vil ikke gi fosterskader etter 6 mnd (Egentlig 2, men i Norge sier man 6).

Jeg har tatt denne kuren, fungerte ypperlig. Jeg ble tørr på leppene ja, så var rimelig avhengig av leppepomade de mnd. Og måtte smøre meg med fuktighetskrem for ekstra tørr hud på ansiktet. Fikk litt eksem på hendene, men dette ble holdt i sjakk med fet håndkrem. Merket ingenting til tørre øyne, men dette kan visst være vanlig.

Det var bivirkningene...virkningen er fantastisk! Hadde mye kviser på ansikt, rygg og bryst. Lite kult... Nå, 2 år etterpå får jeg nesten aldri kviser mer. Definitivt verdt det.

Skrevet

Jeg kan vel egentlig signere under "har prøvd" under her.

Tørr ble han, særlig på leppene som du skriver, og vi var avhengig av å bruke sikker prevensjon.

Men han er ikke heeelt kvitt kvisene enda (mange år siden han tok kuren). En og annen kvise kan dukke opp, men sjelden.

Så jeg tror kanskje du ville hatt utbytte av en Ruaccutan-kur.

Skrevet

Jeg kan vel egentlig signere under "har prøvd" under her.

Tørr ble han, særlig på leppene som du skriver, og vi var avhengig av å bruke sikker prevensjon.

Men han er ikke heeelt kvitt kvisene enda (mange år siden han tok kuren). En og annen kvise kan dukke opp, men sjelden.

Så jeg tror kanskje du ville hatt utbytte av en Ruaccutan-kur.

Og en ting til: Etter, lenge etter, at han tok kuren kom våre to søte små til.

De er totalt uten noen form for fosterskader.

Annonse

Gjest Melka
Skrevet

Tenk at dette kan være et utrolig sårt tema for han. Jeg er selv jente og er plaget med kviser (selv om jeg nå, bruker Brevoxyl, ser forbedringer i huden) og jeg takler ikke at *kjæresten* min tar opp dette. Jeg vet at han ikke er så altfor glad i kvisene mine men elsker meg, men jeg er jo seff klar over at problemet er der og synes det blir bare leit når han skal ta det opp.

Hos meg er det heldigvis slik at jeg ser bedre ut i perioder og at jeg bare har kviser i panna, som oftest. Samtidig kan jeg dekke over med sminke, det kan jo ikke samboeren din da.

Uansett, han kan ikke noe råd for at det er sånn. Og det er godt mulig at han har prøvd å gjøre noe med det, det er ikke så utrolig enkelt forstår du.

Jeg har selv vært til lege og hudpleier uten at det har hjulpet meg særlig.

Gjest ruaccutan
Skrevet

Jeg har fått antibiotikur av hudspesialisten jeg går hos. Og hvilken kur! Fire kapsler daglig, og åtte bokser á 100 piller!

Jeg skal altså gå på antibiotika i 200(!) dager! Schteike...

Skrevet

Enig med du! ; ) Venninna mi hadde problemr med kviser i tenårene, ikke bare tenårs-problemer, men megakviser på ryggen, brystet og ansiktet.. Hun fikk en type antibiotika, og fikk glatt hus som en barnerumpe. :)

Tetracyclin kan også hjelpe, og det er jo antibiotika. Var det det venninna di brukte?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...