Gjest betrakter Skrevet 28. mars 2005 Skrevet 28. mars 2005 Per og Kari får barn. Ole heter barnet. Per og Kari skiller lag. Kari gifter seg på nytt og stifter ny familie. Så skal Ole konfirmeres. Per har liten familie som kommer i konfirmasjonen til Ole. Kari har stor familie som kommer i konfirmasjonen til Ole. Hvordan fordeles utgiftene til konfirmasjonen til Ole? Fifty-fifty? Hva mener du? 0 Siter
Gjest kizi Skrevet 28. mars 2005 Skrevet 28. mars 2005 Utgiftene blir utregnet etter inntektene til foreldrene ifølge trygdekontoret. 0 Siter
Gjest betrakter Skrevet 28. mars 2005 Skrevet 28. mars 2005 Utgiftene blir utregnet etter inntektene til foreldrene ifølge trygdekontoret. Finnes det lover om dette? 0 Siter
flisa Skrevet 28. mars 2005 Skrevet 28. mars 2005 Man spleiser på konfirmantens klær etc, og så fordeler man kuvertprisen etter som hvor mange gjester som kommer fra egen familie. 0 Siter
Gemini Skrevet 28. mars 2005 Skrevet 28. mars 2005 Finnes det lover om dette? "Den bidragspliktige kan også pålegges å betale særtilskudd til dekning av særlige engangsutgifter (f.eks. til konfirmasjon eller tannregulering) etter søknad fra bidragsmottakeren." sitat fra http://www.trygdeetaten.no/default.asp?strTema=aust_bsagder&path=serviceerkl_aering&path_sub=andre_mrytelser Se evt. http://www.google.com/custom?domains=trygdeetaten.no&sitesearch=trygdeetaten.no&language=lang_no&q=konfirmasjon&SOK.x=0&SOK.y=0 for mer info. 0 Siter
Gjest togga Skrevet 28. mars 2005 Skrevet 28. mars 2005 Finnes det lover om dette? Det står noe om dette i Barnelova. Husker ikke helt. Jeg syns personlig at det er hårreisende at den av foreldrene som har minst fam, skal betale like mye som den som har størst. Man spleiser likt på klær, fotografering o.l., men deler mat etter kuvertpris som noen andre her foreslår. 0 Siter
trubaduren Skrevet 28. mars 2005 Skrevet 28. mars 2005 Lover og regler fins for det meste, og for utgifter til konfirmasjon. Det er helt uvesentlig fra hvem sin familie gjestene kommer og hvor mange. Hensynet til hvordan utgiftene fordeles blir beregnet utfra foreldrenes (mor og far) inntekt og betalingsevne. Da forutsettes det at trygdekontoret foretar beregningene. Man kan selvsagt ikke forvente å ha utgifter som kan ansees til å være forhøye enn hva man kunne ha forventet å være normalt dersom man søker dekning fra den andre av forelderen som ikke har den daglige omsorg for barnet. 0 Siter
Dorthe Skrevet 28. mars 2005 Skrevet 28. mars 2005 Det er kun utgiftene til selskapet som fordeles. Klær blir ikke tatt med og heller ikke presang hvis du får det utregnet gjennom trygdekontoret. 0 Siter
Gjest kizi Skrevet 28. mars 2005 Skrevet 28. mars 2005 Det er kun utgiftene til selskapet som fordeles. Klær blir ikke tatt med og heller ikke presang hvis du får det utregnet gjennom trygdekontoret. Ikke konfirmasjonsbilder heller blir tatt med. Det beste er jo at foreldrene blir enige. Det koster jo rundt 800 kr hver av foreldrene å få trygdekontoret til å beregne dette i tillegg. 0 Siter
Dorthe Skrevet 28. mars 2005 Skrevet 28. mars 2005 Ikke konfirmasjonsbilder heller blir tatt med. Det beste er jo at foreldrene blir enige. Det koster jo rundt 800 kr hver av foreldrene å få trygdekontoret til å beregne dette i tillegg. Ja, jeg "klarte" å få 1630 kr fra faren gjennom trygdekontoret, det var halvparten av det de regnet som kostnader, så da lønner det seg klart ikke å ta det gjennom bidragsfogden. 0 Siter
flisa Skrevet 28. mars 2005 Skrevet 28. mars 2005 Ja, jeg "klarte" å få 1630 kr fra faren gjennom trygdekontoret, det var halvparten av det de regnet som kostnader, så da lønner det seg klart ikke å ta det gjennom bidragsfogden. hvor mye koster en konfirmasjon da? 0 Siter
Dorthe Skrevet 28. mars 2005 Skrevet 28. mars 2005 hvor mye koster en konfirmasjon da? Jeg lagde all maten selv og det var nesten alkoholfritt, tror jeg husker at den kom på rundt 5000 kr. Og det ble ikke noen tur til fotografen, det ble for dyrt. 0 Siter
Gjest kroppogsjel Skrevet 28. mars 2005 Skrevet 28. mars 2005 Vi delte som følger: Vi la sammen alle utgifter som hadde med selskapet å gjøre, mat, blomster, drikke, kaker etc og delte på antall personer som kom, og så betalte vi for "hver vår side". Altså min mann og jeg (jeg er den nye) betalte for oss, våre barn, og hans foreldre og bror m kone. Mammaen betalte for sine. Klær delte vi 50/50, og gave 100% hver for oss. Syns det var ganske kjekt jeg, spesielt siden de var en del fler enn oss. 0 Siter
flisa Skrevet 28. mars 2005 Skrevet 28. mars 2005 Jeg lagde all maten selv og det var nesten alkoholfritt, tror jeg husker at den kom på rundt 5000 kr. Og det ble ikke noen tur til fotografen, det ble for dyrt. Syns det hørets ut som mye penger likevel vi skal ha konfirmasjon neste år. 0 Siter
Gjest Daisy Skrevet 29. mars 2005 Skrevet 29. mars 2005 Jeg lagde all maten selv og det var nesten alkoholfritt, tror jeg husker at den kom på rundt 5000 kr. Og det ble ikke noen tur til fotografen, det ble for dyrt. Trenger vel ikke profesjonell fotograf? Vi tok bildene selv da jeg konfirmerte meg. 0 Siter
flisa Skrevet 29. mars 2005 Skrevet 29. mars 2005 Trenger vel ikke profesjonell fotograf? Vi tok bildene selv da jeg konfirmerte meg. Hehe, jeg tok bildene av min eldste. Hun satt pent på huk i sin Sondrestakk i skogen rett bak huset - vi syns jo bildene var vakre - helt til noen sa at det ser ut som ho sitter og driter! - da ble det bare portrettbildene jeg fikk lov å kopiere! hehe 0 Siter
Dorthe Skrevet 29. mars 2005 Skrevet 29. mars 2005 Syns det hørets ut som mye penger likevel vi skal ha konfirmasjon neste år. Jeg skal love at pengene forsvant fort. Mange ting jeg ikke hadde tenkt på. Bare kakene kostet en halv formue, de kjøpte jeg for etter å ha laget en treretters så orket jeg ikke mer. 0 Siter
Dorthe Skrevet 29. mars 2005 Skrevet 29. mars 2005 Trenger vel ikke profesjonell fotograf? Vi tok bildene selv da jeg konfirmerte meg. Vi tok jo bilder vi og da og videofilm. 0 Siter
flisa Skrevet 29. mars 2005 Skrevet 29. mars 2005 Jeg skal love at pengene forsvant fort. Mange ting jeg ikke hadde tenkt på. Bare kakene kostet en halv formue, de kjøpte jeg for etter å ha laget en treretters så orket jeg ikke mer. ÅÅÅÅ, nå skal jeg skryte litt - da jeg ble konfirmert bakte jeg alle kakene selv og sydde kjolen Så HA! 0 Siter
Dorthe Skrevet 29. mars 2005 Skrevet 29. mars 2005 ÅÅÅÅ, nå skal jeg skryte litt - da jeg ble konfirmert bakte jeg alle kakene selv og sydde kjolen Så HA! Ojojoj - det hadde ikke jeg klart ) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.