Gå til innhold

Hvem betaler for konfirmasjonen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal love at pengene forsvant fort. Mange ting jeg ikke hadde tenkt på. Bare kakene kostet en halv formue, de kjøpte jeg for etter å ha laget en treretters så orket jeg ikke mer.

I min familie har det vært helt akseptert å spørre om noen av gjestene (tanter f.eks.) vil ta med en kake. Både i brylluper, barnedåp og konf har vi gjor det.

En grei skikk synes jeg! :-)

Fortsetter under...

Skrevet

I min familie har det vært helt akseptert å spørre om noen av gjestene (tanter f.eks.) vil ta med en kake. Både i brylluper, barnedåp og konf har vi gjor det.

En grei skikk synes jeg! :-)

Jeg har gjort alt helt alene jeg, ingen som har hjulpet til her annet enn konfirmanten selv.

Skrevet

Man spleiser på konfirmantens klær etc, og så fordeler man kuvertprisen etter som hvor mange gjester som kommer fra egen familie.

Jeg har ingen erfaring med skilsmisse fra egen familie, så da har ikke dette spørsmålet om hvilken "side" man kommer fra vært av betydning.

Men jeg må si tanken slo meg litt da vi giftet oss, for foreldrene våre betalte middagen, mens vi selv betalte alt det andre (klær, blomster, lokale, band, bar etc). Min mor var/er enke og betalte like mye som svigers som er et par, enda bare ca 1/3 av alle gjestene var min familie og mine venner...

Men egentlig så betalte de vel ikke middagen direkte - vi fikk et likt pengetilskudd fra hver side, og summen av dette tilsvarte omtrent det middagen kostet.

Skrevet

Jeg har gjort alt helt alene jeg, ingen som har hjulpet til her annet enn konfirmanten selv.

Jeg er imponert!:-)

Jeg tror ikke jeg gjorde en døyt da jeg ble konfirmert...

Skrevet

Jeg er imponert!:-)

Jeg tror ikke jeg gjorde en døyt da jeg ble konfirmert...

Det gjorde ikke jeg heller men så hadde jeg friske, raske foreldre med god råd :o)

Jeg tilbød henne en pengesum for å la være å konfirmere seg men hun ville så da bare måtte hun rydde og vaske og gå til hånde.

Molly Mandy
Skrevet

Hehe, jeg tok bildene av min eldste. Hun satt pent på huk i sin Sondrestakk i skogen rett bak huset - vi syns jo bildene var vakre - helt til noen sa at det ser ut som ho sitter og driter! - da ble det bare portrettbildene jeg fikk lov å kopiere! hehe

*knis*

Du kan jo få sagt det!

:-D

Annonse

Molly Mandy
Skrevet

Her skal det deles likt.

Presang blir gitt individuelt. (hvor mye er normalt å gi, forresten?!?)

Klær regner jeg med at blir ordnet fra morens side.

Ellers blir det hele en meget betent affære, hvor jeg skulle ønske familiekrangelen kunne ta slutt en gang for alle.

:-(

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...