Gå til innhold

infeksjon

Anbefalte innlegg

Gjest (Anonymous)

Jeg skulle egentlig skrevet dette på allmennmedisin, men der er det ingen som svarer. Så jeg håper dere kan hjelpe meg med dette:

* Er det vanlig å fa infeksjon i hodebunnen av vannkopper?

* Skal jeg bruke noe mot dette eller går det over av seg selv?

* Jeg har en Bacimysin-salve som er mot infeksjoner på huden, kan jeg bruke denne?

* Er det mulig at kulene jeg har fått bak ørene er lymfeknuter, og at disse kommer av at jeg har infeksjon i hodebunnen?

Tusen takk for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/17897-infeksjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im

Kjære Anonymous

Hvis du har hatt vannkoppeutslett i hodebunnen og klødd på dem kan de lett bli infiserte. Infiserte sår etter vannkopper i hodebunnen kan du godt bare vaske med Pyrisept. Bacimycin salve er også fullt brukbart, men hvis det ikke hjelper bør du gå til legen og få en resept på en salve.

Kuler bak ørene kan godt være lymfeknuter pga en infeksjon i hodet/ansiktet. I såfall er de sannsynligvis kommet eller blitt tydelig større i forbindelse med infeksjonen og blir mindre når infeksjonen er overstått.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/17897-infeksjon/#findComment-80593
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...