Gå til innhold

infeksjon i hodebunnen/lymfeknute?

Anbefalte innlegg

Gjest (Anonymous)

Jeg er 15 år, og har fått vannkopper. Det jeg lurer på er:

* Jeg har mest sannsynlig fått infeksjon i hodebunnen p.g.a. vannkoppene. Skal jeg bruke noe mot dette, eller går det over av seg selv?

* Vi har en salve som heter Bacimysin, som er mot infeksjoner. Kan jeg bruke denne?

* Jeg har oppdaget noen kuler bak ørene, og lurer på om dette er lymfeknuter, og om det har noe å gjør med infeksjonen i hodebunnen.

* Går de over av seg selv?

Tusen takk for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/17898-infeksjon-i-hodebunnenlymfeknute/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrob

Vannkopper skyldes et virus, som er veldig smittsomt. Det er svært varierende hvor mye "utslett" det er på kroppen og det hender at det finnes også i hodebunnen. Det går over av seg selv etter en stund uten at det trenger noe behandling. Man må bare passe på at de små vesikles som sprekker og er åpne en stund ikke blir infisert med bakterier. Bacimycin er et kombinasjonsantibiotikum og virker på bakterier, ikke på virus. Det kan eventuelt være aktuelt å bruke hvis man får bakterielle komplikasjoner, men ikke mot selve vannkoppene. Lymfoknytene kan også være forstørret under vannkoppe infeksjoner. De går over etterhvert de og. Vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...