Dory Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Au au au! Skulle vaske opp. Tok på en kjmpe varm kjele. Måtte ha fingrene i vann og isbiter hele kvelden og kald klut om natten. Men nå er det blitt blemmer på fingerene, og veldig vondt når jeg vasker meg(og det gjør jeg maaaange ganger pr dag pga en psykisk skavank;) Har noen tips til salver eller noe jeg kan få tak i morgen på apotek? Eller er det beste å bare la det være? Vennlig hilsen, 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tottlå Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Ikke stikk hull på blemmene i hvertfall!!! Dekk dem forsiktig til, og vær forsiktig. Kanskje en telefon til legen i morgen???!!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
amber sun Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Da datteren min brant seg på en varm stekeplate på komfyren, fikk hun blemmer på fingrene. Vi hadde på masse aloe vera, før vi tok henne til legen. Der fikk hun beskjed om å gå med bandasje i en ukes tid, og de smurte med en spesiell salve. Tror nok du finner noe på apoteket. I mellomtiden ville jeg tatt på aloe vera, som er veldig bra på brent hud og blemmer. Og beskytte med bandasje eller evt. plaster dersom du ikke har noe annet. Blemmene bør være der til huden under har grodd igjen, så ikke driv og pirk i eller noe. Og vasking bør du begrense, selv om du sier at det er vanskelig. Det irriterer den ødelagte huden veldig om du vasker for mye. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
muriel Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Hjelper vel muligens ikke denne gangen, men sørg for å ha en flaske Aloe vera-gele i huset. Den bruker du på brent hud (sol eller kasserollebrent spiller ingen rolle) og på nybarbert, sår eller tørr hud. For eksempel. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
psst Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 http://www.med-worldwide.com/first-aid--burn-care-supplies.html Skaff deg "water Jel" brannbandasje i tilfelle du en annen gang skulle komme til å brenne deg. Bandasjen kjøler ned og er veldig effektiv på brannsår. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.