Mr Kahn Skrevet 28. mars 2005 Skrevet 28. mars 2005 ...nei, jeg snakker ikke om matvarepriser eller prisen pr. liter bensin, jeg snakker om de som etterlater sine kjæledegger og drar på påskeferie. Ildsjeler, eller hva pokker en skal kalle det, jobber døgnet rundt for å skaffe mat og husly til alt med pels, bikkjer og katter, koster og matter, og trygler på TV etter noen som vil "adoptere" en katt. Er det ikke merkelig, dere, noen tar tapet av et kjæledyr like tungt som tapet av et nært familiemedlem, ja, de ER faktisk et familiemedlem, mens andre driter dyret fullt, drar på ferie og lar dyret seile sin egen sjø. Hvem er verst: han som sender katta til de evige jaktmarker med et velrettet skudd, eller den dritsekken som etterlater katta til sin egen skjebne? 0 Siter
sheba Skrevet 28. mars 2005 Skrevet 28. mars 2005 helt utrolig at noen kan klare og gjøre noen av delene! har man et husdyr så skaffer man vel pass for dem mens man er borte?? det har alltid vi gjort, jeg er glad i dyrene mine jeg:-)! 0 Siter
Prozak Skrevet 28. mars 2005 Skrevet 28. mars 2005 helt utrolig at noen kan klare og gjøre noen av delene! har man et husdyr så skaffer man vel pass for dem mens man er borte?? det har alltid vi gjort, jeg er glad i dyrene mine jeg:-)! Ikke noe poeng å diskutere dette. Han er bare ute etter å provosere, siden det er lenge siden noen har kritisert israels okkupasjon her. "....................................." 0 Siter
shandy Skrevet 28. mars 2005 Skrevet 28. mars 2005 helt utrolig at noen kan klare og gjøre noen av delene! har man et husdyr så skaffer man vel pass for dem mens man er borte?? det har alltid vi gjort, jeg er glad i dyrene mine jeg:-)! Jeg også er glad i dyrene mine, men jeg skulle gjerne satt et skudd i panna på rakkerfanten som vi ikke får tak i. Den er sky som bare det, og ikke noe å ha, men har klart å komme seg ut. Naboen har vært på døra her tre ganger og pøbelen har ødelagt blomsterbeddet, knollene og alle rosebuskene til disse. Problemet er, at man kan ikke fly rundt med hagle i nabolaget og skyte heller, så hva gjør man? Fiskegarn har slått meg - hive det over rampen :-), men man kommer ikke nærme nok. 0 Siter
shandy Skrevet 28. mars 2005 Skrevet 28. mars 2005 Ikke noe poeng å diskutere dette. Han er bare ute etter å provosere, siden det er lenge siden noen har kritisert israels okkupasjon her. "....................................." Å du vil ikke diskutere :-) Jeg mener, hvorfor svarte du ellers her? 0 Siter
Lillemus Skrevet 28. mars 2005 Skrevet 28. mars 2005 Jeg også er glad i dyrene mine, men jeg skulle gjerne satt et skudd i panna på rakkerfanten som vi ikke får tak i. Den er sky som bare det, og ikke noe å ha, men har klart å komme seg ut. Naboen har vært på døra her tre ganger og pøbelen har ødelagt blomsterbeddet, knollene og alle rosebuskene til disse. Problemet er, at man kan ikke fly rundt med hagle i nabolaget og skyte heller, så hva gjør man? Fiskegarn har slått meg - hive det over rampen :-), men man kommer ikke nærme nok. Hva slags dyr snakker du om? Kanin? En katt klarer vel ikke å ødelegge en rosebusk? Med mindre den pisses ihjel kanskje... 0 Siter
Prozak Skrevet 28. mars 2005 Skrevet 28. mars 2005 Å du vil ikke diskutere :-) Jeg mener, hvorfor svarte du ellers her? Bare en advarsel om det det ikke er vits å diskutere med Kahn her, da han som sagt kun er ute etter å provosere. Han sitter sikkert på traktoren og klukklér nå fordi noen i det hele tatt svarte :-) Forøvrig er spørsmålet selfølgelig ikke noe å diskutere. Det sier seg selv at avlivning av et dyr som ikke har et bedre alternativ er bedre enn å forlate et dyr som er vant til å bli tatt vare på. Det sier seg også selv at å skyte andres dyr fordi man selv innbiller seg at de er skadedyr av betydning ikke er bedre enn å overlate de til seg selv. Det er en god del som er så forkrøplede og arrogante at de innbiller seg at ondskap bare kan begås overfor mennesker. Enhver med et minimum av filosofisk, logisk , balansert og sympatisk innsikt ser selfølgelig at det ikke er slik. "......................................" 0 Siter
Mr Kahn Skrevet 28. mars 2005 Forfatter Skrevet 28. mars 2005 Ikke noe poeng å diskutere dette. Han er bare ute etter å provosere, siden det er lenge siden noen har kritisert israels okkupasjon her. "....................................." Israel skrives med stor I, og det er like selvfølgelig som v'en i selVfølgelig. Eller kanskje du er medlem av Green Peace, der er alt selfølgelig. Men du skriver sikkert sånn bare for å provosere, der du sniker deg forbi medisinskapet ditt for ikke å vekke sovepillene. Schmuck! 0 Siter
shandy Skrevet 28. mars 2005 Skrevet 28. mars 2005 Hva slags dyr snakker du om? Kanin? En katt klarer vel ikke å ødelegge en rosebusk? Med mindre den pisses ihjel kanskje... Kanin ja. 0 Siter
Mr Kahn Skrevet 28. mars 2005 Forfatter Skrevet 28. mars 2005 Kanin ja. Som guttunge hadde jeg en kanin, køla svart og feit som en gris. Vi kalte den Houdini, for samma fan hva slags bur den ble puttet i, så tok det bare noen timer før den satt i naboens blomsterbed og gomlet i seg pryd og stas. Den gnog seg ut som ei rotte. Men en dag var det slutt på tålmodigheta hos nabo'n, og da var det vel også slutt på Houdini. Om de åt'n eller pælma'n i søpla, det aner jeg ikke. Men nå har'n vært borte i over førti år, så... Og jeg var i grunnen likeglad. Bare bråk me'n. Eneste kjæledyret jeg kunne tenke meg nå er et tamt blåskjell. 0 Siter
Dorthe Skrevet 28. mars 2005 Skrevet 28. mars 2005 Som guttunge hadde jeg en kanin, køla svart og feit som en gris. Vi kalte den Houdini, for samma fan hva slags bur den ble puttet i, så tok det bare noen timer før den satt i naboens blomsterbed og gomlet i seg pryd og stas. Den gnog seg ut som ei rotte. Men en dag var det slutt på tålmodigheta hos nabo'n, og da var det vel også slutt på Houdini. Om de åt'n eller pælma'n i søpla, det aner jeg ikke. Men nå har'n vært borte i over førti år, så... Og jeg var i grunnen likeglad. Bare bråk me'n. Eneste kjæledyret jeg kunne tenke meg nå er et tamt blåskjell. Nå tar du helt av og erter på deg minst halve forumet *knis* Men det er vel det som er moroa ) 0 Siter
shandy Skrevet 28. mars 2005 Skrevet 28. mars 2005 Som guttunge hadde jeg en kanin, køla svart og feit som en gris. Vi kalte den Houdini, for samma fan hva slags bur den ble puttet i, så tok det bare noen timer før den satt i naboens blomsterbed og gomlet i seg pryd og stas. Den gnog seg ut som ei rotte. Men en dag var det slutt på tålmodigheta hos nabo'n, og da var det vel også slutt på Houdini. Om de åt'n eller pælma'n i søpla, det aner jeg ikke. Men nå har'n vært borte i over førti år, så... Og jeg var i grunnen likeglad. Bare bråk me'n. Eneste kjæledyret jeg kunne tenke meg nå er et tamt blåskjell. Ja, får naboen tak i rampen, så er det fritt frem om de vil ha den som middag - så den saken er grei. Den har også gravd ørten høl i plenen deres, så jeg skjønner problemet, men vi får bare ikke tak i den. Når det er sagt, så tar jeg meg også friheten til å gjøre som jeg vil med eventuelle bikkjer som kommer inn i min hage. Det var særlig en gedigen jævel som skremte vettet både av unger og meg. Vet ikke hvor den kom fra, men vi gikk/løp etter den med spade, og jeg hadde ikke tatt fem flate øre for å knerte den bikkja nei. Nei, jeg hater ikke bikkjer, men jeg hater hundeeiere som ikke kan holde styr på dyra sine. Denne var aggresiv. 0 Siter
Mr Kahn Skrevet 28. mars 2005 Forfatter Skrevet 28. mars 2005 Nå tar du helt av og erter på deg minst halve forumet *knis* Men det er vel det som er moroa ) You bet! ;^D 0 Siter
Dorthe Skrevet 28. mars 2005 Skrevet 28. mars 2005 You bet! ;^D Du må lage noe liv her. Jo færre kranglete menn her inne, jo mer kjedelig blir det. Men nå har vi jo fått Russel da ) 0 Siter
Mr Kahn Skrevet 28. mars 2005 Forfatter Skrevet 28. mars 2005 Du må lage noe liv her. Jo færre kranglete menn her inne, jo mer kjedelig blir det. Men nå har vi jo fått Russel da ) Hakke sett noen russel her, jeg. Er'e den nye landsby-idioten? Who cares, anyway...natta. 0 Siter
Dorthe Skrevet 28. mars 2005 Skrevet 28. mars 2005 Hakke sett noen russel her, jeg. Er'e den nye landsby-idioten? Who cares, anyway...natta. Jepp, det ser slik ut. Han kaster seg rundt og slenger dritt til både den ene og den andre. 0 Siter
Mr Kahn Skrevet 28. mars 2005 Forfatter Skrevet 28. mars 2005 Jepp, det ser slik ut. Han kaster seg rundt og slenger dritt til både den ene og den andre. Å? Hvor? 0 Siter
Gjest Daisy Skrevet 28. mars 2005 Skrevet 28. mars 2005 Kommer helt an på katta ;o) En inne-by-katt er better off skutt. Mens den vi har f.eks, hadde klart seg som fot i hose ute i naturen. Men jeg ville aldri finne på å gjøre noen av delene 0 Siter
Gjest Daisy Skrevet 28. mars 2005 Skrevet 28. mars 2005 Som guttunge hadde jeg en kanin, køla svart og feit som en gris. Vi kalte den Houdini, for samma fan hva slags bur den ble puttet i, så tok det bare noen timer før den satt i naboens blomsterbed og gomlet i seg pryd og stas. Den gnog seg ut som ei rotte. Men en dag var det slutt på tålmodigheta hos nabo'n, og da var det vel også slutt på Houdini. Om de åt'n eller pælma'n i søpla, det aner jeg ikke. Men nå har'n vært borte i over førti år, så... Og jeg var i grunnen likeglad. Bare bråk me'n. Eneste kjæledyret jeg kunne tenke meg nå er et tamt blåskjell. *lol* et tamt blåskjell. 0 Siter
Mr Kahn Skrevet 28. mars 2005 Forfatter Skrevet 28. mars 2005 Kommer helt an på katta ;o) En inne-by-katt er better off skutt. Mens den vi har f.eks, hadde klart seg som fot i hose ute i naturen. Men jeg ville aldri finne på å gjøre noen av delene Man trenger ikke skyte katter idag, Vi har dyrleger som avliver raskt og smertefritt, mot et lite honorar, åf kårs. *gjesper så jeg nesten brekker nakken* 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.